Pagina 1 din 1

mister (deocamdata) la etrier spate c5.

Scris: Mie 12-Aug-2009 19:13
de sandor mihai
este deja a treia sau a patra masina la care se intimpla urmatorul fenomen:janta spate freaca in colturile etrierului.janta fiind originala si neschimbata banuiesc ca etrierul se indeparteaza de centrul rotii din cauze pe care deocamdata nu le-am descoperit.posibil sa se indoaie suruburile sau cine stie ce altceva.
ca solutie de moment am mai luat cu flexul putin din colturile etrierului
ce sa fie ?

Scris: Mie 12-Aug-2009 19:29
de mihaistan
salut , nu este nici un mister ! oxideaza foarte mult intre bascula si etrier ! impingand etrierul catre janta ! se curata foarte bine oxidul si se rezolva !
Problema care m`a uimit pe bine ,este la prezoane caci merg foarte greu :shock: au un fel de camasa sau ceva ... care blocheaza rau ! in fine ... toate trebuie sa aiba ceva putred :)

Scris: Mie 12-Aug-2009 20:25
de sandor mihai
crezi ca impinge etrierul 3-4 milimetri ? greu de crezut.si oricum sa scoti suruburile de la etrier e o aventura.cel putin 1 ora pe o parte.daca ai noroc.cred ca n-au respectat jocul dintre surub si gaura etrierului.

Scris: Mie 12-Aug-2009 22:59
de mihaistan
sigur este de la oxid ! mi s`a intamplat.. am curatat .. si nici o problema dupa ! chiar cad bucati de oxid de 2-3 mm:) daca cureti !

mister (deocamdata) la etrier spate c5.

Scris: Vin 14-Aug-2009 14:53
de cornelioan
X files.........

Scris: Lun 19-Oct-2009 00:41
de iuliu m.
Salut,

Nu-i X-files...Am avut eu aceeasi problema si am vrut chiar sa pun o serie de poze.Da, se face transfer(electrochimic) de material intre cele doua aliaje diferite, ale bratului, respectiv etrierului(de otel, respectiv aluminiu).Suruburile nu mai ies fiindca sunt curbate de forta cu care le indoaie etrierul cand se "mananca" prin oxidare aluminiul si isi schimba pozitia,fiind solicitat si de sustinerea placutelor la franare.De aceea si freaca pe roata.Ies extrem de greu dar departate , un "strop"si taiate prin cei catva mm ramasi "la vedere" cu flexul, vor iesi mai usor.Asa, "bucatite", am reusit sa "scap" de suruburile indoite.Am mai dat si 80 de RON, pe suruburi "de origine"...
Am dat cu spray zinc "Liqui Moly" pe suprafetele aflate in contact si care au reactionat electrochimic, inainte de a monta totul la loc.
Nu prea am idee cum e cu pusul pozelor ca mai am cateva in calculator.
Multa bafta!

mister (deocamdata) la etrier spate c5

Scris: Lun 19-Oct-2009 15:52
de cornelioan
Probabil ca agentii folositi iarna la topirea zapezii de pe drumuri duce la acest fenomen.Dar transfer electrochimic nu prea-mi vine sa cred ca se face. In afara curentului de aer, nu cred ca mai exista si alti curenti care se invart pe la rotile din spate ale C 5-ului. Apropos, la acesti etrieri cu probleme, placutele de frana se tocesc normal?