Calculatorul de bord
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 317
- Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
- Localitate: bucuresti
Calculatorul de bord
Salut,haideti sa vorbim putin despre acest subiect, si anume despre consumul instant. La mine consumul instant este afisat in urmatorul mod,accelerez, creste pana la 22l/100km sa zicem, nimic in neregula. problema apare atunci cand iau piciorul de pe acceleratie si masina ruleaza din inertieie in treapta a 5-a sau in alta treapta, valoarea afisata a consumului scade foarte lent, si pe drum drept nu se intampla niciodata sa atinga valori care incep cu 0,.. La alte masini( Audi,vw,BMW,Opel, pe acestea le-am mai condus), consumul instant scade la 0 imediat ce eliberezi pedeala de acceleratie. La masinutele voastre care este comportamentul consumului instant?
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
si eu mi-am pus intrebarea asta tot comparativ cu alte masini la care am vazut ca scade consumul imediat ce intra masina intr-o faza inertiala...
din cate stiu, diesel-urilor li se taie alimentarea in totalitate pe fazele inertiale, spre deosebire de banzinare, unde consumul va fi in functie de turatia pe care o are motorul in momentul cand este "tras" de catre masina...
eu cred ca as este desenat computerul de la c5 si cred ca si de la celelate c-uri si nu ca asa ar scadea consumul in realitate...
din cate stiu, diesel-urilor li se taie alimentarea in totalitate pe fazele inertiale, spre deosebire de banzinare, unde consumul va fi in functie de turatia pe care o are motorul in momentul cand este "tras" de catre masina...
eu cred ca as este desenat computerul de la c5 si cred ca si de la celelate c-uri si nu ca asa ar scadea consumul in realitate...
in momentul cand o masina merge in frana de motor daca are calculator de injectie, carburantul este taiat complet indiferent ca e pe benzina sau motorina - deci acelasi lucru e valabil si la benzinare.
La c5 consumul instant cred ca nu e chiar instant - adica e o medie a consumului pe o seunda sau 2.
Aoi observat ca si la acceleratii bruste consumul nu creste instantaneu si valoarea maxima la care ajunge e mai mica decat la alte tipuri de masini.
Si la mine scade greu, dar daca merg in frana de motor mai mult timp ajunge la 0.0.
La c5 consumul instant cred ca nu e chiar instant - adica e o medie a consumului pe o seunda sau 2.
Aoi observat ca si la acceleratii bruste consumul nu creste instantaneu si valoarea maxima la care ajunge e mai mica decat la alte tipuri de masini.
Si la mine scade greu, dar daca merg in frana de motor mai mult timp ajunge la 0.0.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
si la benzinar pe frana de motor taie alimentarea cu benzina (injectoarele) in momentul in care clapeta de aer este complet inchisa, TPS trimite la ecu comanda de ralanti, iar daca turatia este mai mare de o anumita valoare (sa zicem 2000 rpm), se taie complet injectoarele pentru a realiza frana de motor si pt a optimiza consumul de carburant. totusi, sunt mai multi factori, iar la masinile mai moderne se tine seama de o gramada de conditii; si la diesel este cam la fel, doar ca treba functioneaza diferit, neavand clapeta de aer.
referitor la consumul instantaneu, nu este chiar instantaneu, si este facut intentionat asa ca sa nu varieze absolut permanent valoarea afisata cum face la celelalte marci.
referitor la consumul instantaneu, nu este chiar instantaneu, si este facut intentionat asa ca sa nu varieze absolut permanent valoarea afisata cum face la celelalte marci.
- viorelovidiu
- pasionat
- Mesaje: 788
- Membru din: Vin 10-Apr-2009 20:37
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive
- 2: Ex: 3 x Citroen c5 2005 (2.0i, 2.0hdi, 2.2hdi)
Asa e si la mine, pe liber arata un consum de 1-2litri iar in frana de motor arata 0.
acuma intrebarea este ...chiar asta e realitatea, sau a fost conceput asa calculatorul pentru a incuraja lumea pe panta la vale sa circule cu frana de motor fiind mai sigur.
Mie mi se pare mai logic ca un motor la turatii mai mici sa consume mai putin. M-ar interesa argumente care sa contrazica teoria mea.

Mie mi se pare mai logic ca un motor la turatii mai mici sa consume mai putin. M-ar interesa argumente care sa contrazica teoria mea.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
-
- pasionat
- Mesaje: 135
- Membru din: Mar 30-Iun-2009 22:59
- Localitate: Cluj
e f simplu ... ca sa mergi la relanti ai nevoie de ardere ca sa nu iti moara motorul corect ? in schimb cand mergi la vale nu ai nevoie de nimic pt ca iti invarte din inertie motorul ... e mult mai complicat decat atat dar in principiu deaia cand e scoasa din viteza iti arata un anumit consum si in frana de motor iti arata 0
Adica injectoarele nu mai pulverizeaza amestecul de combustibil si aer in cilindrii in momentele alea, adica se taie alimentarea cu combustibil de tot in momentul franei de motor? 

Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
-
- pasionat
- Mesaje: 135
- Membru din: Mar 30-Iun-2009 22:59
- Localitate: Cluj
Pai ma gandesc ca injectoarele si calculatorul regleaza cantitatea de carburant folosita functie de necesitate, dar ca exista o cantitate minima care este injectata la fiecare rotatie a arborelui motor. Ar insemna ca la frana de motor nu intra carburant de loc, nu se produce explozie...deci motorul ar trebui sa fie mia silentios iar pe toba de esapament nu se evacueaza nimic. Pare greu de crezut.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
bogdan78 scrie:Pai ma gandesc ca injectoarele si calculatorul regleaza cantitatea de carburant folosita functie de necesitate, dar ca exista o cantitate minima care este injectata la fiecare rotatie a arborelui motor. Ar insemna ca la frana de motor nu intra carburant de loc, nu se produce explozie...deci motorul ar trebui sa fie mia silentios iar pe toba de esapament nu se evacueaza nimic. Pare greu de crezut.
Chiar daca ti se pare greu de crezut poti face o verificare foarte simpla ca sa te convingi ca este adevarat. Mergi cu un autobuz RATB - de preferat un Mercedes Citaro si urca-te in spate ca sa fii apropae de motor si vei vedea ca atunci cand autobuzul este in frana de motor nu se mai aude nimic. Cum revine la relanti vei auzi din nou zgomotul motorului.
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst