Pagina 1 din 1
Calculatorul de bord
Scris: Dum 16-Aug-2009 07:42
de cornelioan
Salut,haideti sa vorbim putin despre acest subiect, si anume despre consumul instant. La mine consumul instant este afisat in urmatorul mod,accelerez, creste pana la 22l/100km sa zicem, nimic in neregula. problema apare atunci cand iau piciorul de pe acceleratie si masina ruleaza din inertieie in treapta a 5-a sau in alta treapta, valoarea afisata a consumului scade foarte lent, si pe drum drept nu se intampla niciodata sa atinga valori care incep cu 0,.. La alte masini( Audi,vw,BMW,Opel, pe acestea le-am mai condus), consumul instant scade la 0 imediat ce eliberezi pedeala de acceleratie. La masinutele voastre care este comportamentul consumului instant?
Scris: Dum 16-Aug-2009 09:15
de mesersmith
si eu mi-am pus intrebarea asta tot comparativ cu alte masini la care am vazut ca scade consumul imediat ce intra masina intr-o faza inertiala...
din cate stiu, diesel-urilor li se taie alimentarea in totalitate pe fazele inertiale, spre deosebire de banzinare, unde consumul va fi in functie de turatia pe care o are motorul in momentul cand este "tras" de catre masina...
eu cred ca as este desenat computerul de la c5 si cred ca si de la celelate c-uri si nu ca asa ar scadea consumul in realitate...
Scris: Mar 18-Aug-2009 13:03
de kristi
in momentul cand o masina merge in frana de motor daca are calculator de injectie, carburantul este taiat complet indiferent ca e pe benzina sau motorina - deci acelasi lucru e valabil si la benzinare.
La c5 consumul instant cred ca nu e chiar instant - adica e o medie a consumului pe o seunda sau 2.
Aoi observat ca si la acceleratii bruste consumul nu creste instantaneu si valoarea maxima la care ajunge e mai mica decat la alte tipuri de masini.
Si la mine scade greu, dar daca merg in frana de motor mai mult timp ajunge la 0.0.
Scris: Mar 18-Aug-2009 19:49
de dj01fad
si la benzinar pe frana de motor taie alimentarea cu benzina (injectoarele) in momentul in care clapeta de aer este complet inchisa, TPS trimite la ecu comanda de ralanti, iar daca turatia este mai mare de o anumita valoare (sa zicem 2000 rpm), se taie complet injectoarele pentru a realiza frana de motor si pt a optimiza consumul de carburant. totusi, sunt mai multi factori, iar la masinile mai moderne se tine seama de o gramada de conditii; si la diesel este cam la fel, doar ca treba functioneaza diferit, neavand clapeta de aer.
referitor la consumul instantaneu, nu este chiar instantaneu, si este facut intentionat asa ca sa nu varieze absolut permanent valoarea afisata cum face la celelalte marci.
Scris: Mar 18-Aug-2009 20:28
de viorelovidiu
cand las in frana de motor nu trec 2 secunde si deja apare consum 0.0l/km. Indeed, cand folosesc mereu frana de motor mereu economisesc f multa benzina

Scris: Mie 19-Aug-2009 08:20
de bogdan78
Asa e si la mine, pe liber arata un consum de 1-2litri iar in frana de motor arata 0.

acuma intrebarea este ...chiar asta e realitatea, sau a fost conceput asa calculatorul pentru a incuraja lumea pe panta la vale sa circule cu frana de motor fiind mai sigur.
Mie mi se pare mai logic ca un motor la turatii mai mici sa consume mai putin. M-ar interesa argumente care sa contrazica teoria mea.
Scris: Mie 19-Aug-2009 08:55
de teddygal869
e f simplu ... ca sa mergi la relanti ai nevoie de ardere ca sa nu iti moara motorul corect ? in schimb cand mergi la vale nu ai nevoie de nimic pt ca iti invarte din inertie motorul ... e mult mai complicat decat atat dar in principiu deaia cand e scoasa din viteza iti arata un anumit consum si in frana de motor iti arata 0
Scris: Mie 19-Aug-2009 10:36
de bogdan78
Adica injectoarele nu mai pulverizeaza amestecul de combustibil si aer in cilindrii in momentele alea, adica se taie alimentarea cu combustibil de tot in momentul franei de motor?

Scris: Mie 19-Aug-2009 11:06
de teddygal869
bogdan78 scrie:Adica injectoarele nu mai pulverizeaza amestecul de combustibil si aer in cilindrii in momentele alea, adica se taie alimentarea cu combustibil de tot in momentul franei de motor?

pai da ... la ce sa mai aiba nevoie de combustibil daca iti invart rotile motorul ?
Scris: Mie 19-Aug-2009 14:15
de bogdan78
Pai ma gandesc ca injectoarele si calculatorul regleaza cantitatea de carburant folosita functie de necesitate, dar ca exista o cantitate minima care este injectata la fiecare rotatie a arborelui motor. Ar insemna ca la frana de motor nu intra carburant de loc, nu se produce explozie...deci motorul ar trebui sa fie mia silentios iar pe toba de esapament nu se evacueaza nimic. Pare greu de crezut.
Scris: Joi 20-Aug-2009 20:55
de urzica
Poate e decalibrat debitmetrul de combustibil???
Scris: Lun 31-Aug-2009 13:37
de kristi
bogdan78 scrie:Pai ma gandesc ca injectoarele si calculatorul regleaza cantitatea de carburant folosita functie de necesitate, dar ca exista o cantitate minima care este injectata la fiecare rotatie a arborelui motor. Ar insemna ca la frana de motor nu intra carburant de loc, nu se produce explozie...deci motorul ar trebui sa fie mia silentios iar pe toba de esapament nu se evacueaza nimic. Pare greu de crezut.
Chiar daca ti se pare greu de crezut poti face o verificare foarte simpla ca sa te convingi ca este adevarat. Mergi cu un autobuz RATB - de preferat un Mercedes Citaro si urca-te in spate ca sa fii apropae de motor si vei vedea ca atunci cand autobuzul este in frana de motor nu se mai aude nimic. Cum revine la relanti vei auzi din nou zgomotul motorului.