Pagina 1 din 1

Turbina reconditionata

Scris: Vin 13-Noi-2009 03:07
de nmario
Spuneam intr-un alt post ca am fost la ATS, dupa ce am cumparat un C5 1.6 hdi 110 cp, si mi-au spus ca trebuie sa schimb turbina(pe motiv ca pare ca pierde ulei) si ca ma costa 8200 ron.
Am mai facut ceva cercetari si am aflat ca fostul proprietar a reconditionat turbina, careia i se rupsese axul.Postez mai jos o conversatie gasita de mine pe net intre fostul proprietar si un tip care repara/vindea turbine, in care ii explica simptomele ei:

23 jun 2009 21:25, fostu proprietar
azi am aflat ca am probleme cu turbina la un citroen c5 din 2005 diesel.am inteles ca e descentrat axul acela din interiorul turbinei si ca are joc.'simptomle'masinii sunt scoate f mult fum,a mancat din ulei,in bord imi zice ca presiunea uleiului este insuficienta,nu depaseste 3000 rot pe min,scoate zgomote f urate ca de tractor,tot felul de erori in bord,de esp,abs,etc...

Re: salut
23 jun 2009 22:14, tonyblau
ok , spuneti-mi cu ce motor este echipata masina sa stiu daca se poate repara , sau daca am alta turbina.stima

Re: Re: salut
23 jun 2009 22:37, fostu proprietar
1.6 HDI diesel 110 cai

Re: Re: Re: salut
23 jun 2009 23:27, tonyblau
aham , cu geometrie variabila este turbina ...da,in principiu am ...

Re: Re: Re: Re: salut
23 jun 2009 23:46, fostu proprietar
aveti turbina?noua?pe la ce pret?asta a mea nu se poate repara?

Re: Re: Re: Re: Re: salut
23 jun 2009 23:47, tonyblau
daca nu e rupt axul , iar paletii de la compresor nu sunt loviti , se poate face fara probleme , da am noua si costa 500 euro

Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
24 jun 2009 08:54, fostu proprietar
urmeaza ca azi s-o dau jos,si in functie de ce are o sa vad incotro o so iau...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
24 jun 2009 12:17, tonyblau
ok , eu va astept la mine :) ... vreau sa vad cauza defectului ... asta ma intereseaza mai mult .. mc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
24 jun 2009 12:41, fostu proprietar
si eu sunt curios.oare d c a cedat.masina e din 2005.care ar putea fi cauzele?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
24 jun 2009 18:02, tonyblau
asta imi pus si eu intrebarea , vreau sa ma uit la ea , sa o disfac , si sa constat cauza ,numai asa va pot spune exact ce s-a intamplat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
24 jun 2009 23:19, fostu proprietar
in seara asta am dat-o jos.are axul rupt.knd invart dintr-un capat,in celalalt nici nu se misca.si are un joc...se msca in toate partile...nu se mai poate face nimic cu ea,nu?am auzit de un loc unde iti schimba complet kit-ul din interior(adik axul si paletele).iti inlocuiesc interiorul defect cu unul nou nout,practic ramane doar exteriorul vechii turbine...o sa merg maine acolo sa vad despre ce e vorba..

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
24 jun 2009 23:56, tonyblau
ok, mult noroc.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
30 jun 2009 15:53, fostu proprietar
revin cu problema mea.am fost cu turbina in locul despre care vorbeam,unde ii zchimba interiorul.mi-a facut-o,mi-a schimbat toate piesele cu unele noi,numai ca mi sa spus k nu gaseste geometrie variabila pt ea,pt k asa cum am spus cea veche este varza.ma puteti ajuta cu problema asta?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
03 jul 2009 21:39, tonyblau
:)) .. degeaba ati dat banii pentru reparatie,chiar si cu piese noi, nu va merge niciodata fara geometrie variabila, nu va trage niciodata masina!! da am geometrie variabila , dar nu o vand ! eu vand turbina complet ! Mult noroc.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
03 jul 2009 23:20, fostu proprietar
n-am dat nici un ban acolo.am gasit intre timp in alta parte si geometrie de la o turbina stricata.1000 ron ma costat toata afacerea..stima,va multumesc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: salut
03 jul 2009 23:46, tonyblau
la turbina aia stricata,credeti ca e buna geometria ?? este foarte firava geometria asta ! cand cade turbina cade si geometria.


Dupa cum vedeti o discutie interesanta, nu?(si total dezamagitoare din postura "noului proprietar")
Ce vroiam sa va intreb, pe cei care va pricepeti,este daca in conditiile astea turbina mea o mai duce sau nu?.Mentionez ca am un profund sentiment ca masina e lenta, am mers insa si cu 170km la ora(a urcat mai lent, dar a urcat),nu mi se aprinde nici un martor pana acum, fum negru nu scoate,ulei nu mananca(am facut cca 300 km de cand am luat-o) pare insa sa fie cateva pete de ulei sub turbina.Sa fi ramas de la vechea problema?
Am observat insa ca a fost umblat la baia de ulei(se vede siliconul)si stiu ca turbina poate strica motorul, credeti ca e vreo legatura ?(coroborat cu ce a scris "fostu' mai sus)
Multumesc

Scris: Vin 13-Noi-2009 11:14
de gropitzabogdan
motorul de 1.6 cat de sprinten ai vrea sa fie? :roll:

Scris: Vin 13-Noi-2009 12:44
de mbc
gropitzabogdan scrie:motorul de 1.6 cat de sprinten ai vrea sa fie? :roll:


cat motorul tau de 2.0 hdi si 110 cai, ba chiar un pic mai rapid ;-)

la subiect: vezi cat iti ia 0 la 100 km/h. daca e undeva in 11.5 secunde, e bine. daca nu, inseamna ca nu e in parametri. Oricum, ai in vedere ca peste 120 km/h deja acceleratia este mai lenta la masinile cu motoare "normale".

Scris: Vin 13-Noi-2009 13:12
de gropitzabogdan
mbc chiar mai rapid? :lol:
Sti ce zici ? :-?

Scris: Vin 13-Noi-2009 14:18
de C i t r o n e l
In mod normal cand se inlocuieste turbina se schimba si filtrul de ulei si uleiul, tot atunci se da jos baia de ulei si se curata ca sa nu ramana eventual span de la turbina.

Baia de ulei mai poate fi data jos ptr etansare deoarece la motorul acesta 1.6HDI a fost un lot cu etansare proasta din fabrica; este un post pe tema aceasta pe aici pe undeva.


Turbina se poate testa ptr a vedea la ce maxima presiune lucreaza, trebuie sa apelezi la un service capabil sa faca o diagnosticare si eventual sa o regleze daca este cazul.

Reconditionarea turbinei se pare ca este o solutie de buget si nu una de durata daca nu este efectuata cu simt de raspundere.

Vezi cum iti trage masina daca o setezi pe cruise control sa zicem la 150km/h si o activezi, in mod normal te baga in scaun.

Scris: Vin 13-Noi-2009 15:32
de mbc
gropitzabogdan scrie:mbc chiar mai rapid? :lol:
Sti ce zici ? :-?


nu-mi place sa ma repet. am mai zis-o in mai multe situatii... compara si tu cuplul si vezi si timpii de la 0 la 100. eu stiu ca sunt foarte apropiate motoarele si ca cel de 1,6 este mai rapid

Scris: Vin 13-Noi-2009 16:09
de nmario
si totusi, toate acele erori de care spunea el, sunt legate de turbina?Adica ESP,ABS ,"etc"?

Scris: Vin 13-Noi-2009 17:44
de C i t r o n e l
In cazul acela da, sunt niste mesaje generice fara referire doar la ABS/ESP;
probabil i-a dat ceva generic gen Antipolution fault, etc si s-au aprins si alea, clar i-a fost limitata si turatia la motor.

Scris: Vin 13-Noi-2009 17:54
de khan
orice turbina se poate repara in principiu, intrebarea e de ce s-a rupt. un posibil raspuns ar fi echilibrarea deficitara. altul ungerea proasta, si un altul, cel mai grav, bucati de ceva ce au zburat din motor la un moment dat. daca sint primele doua (cel mai probabil), atunci iar se imparte in doua: fie e turbina in sine cu ceva defect de fabricatie, fie o deficienta de ungere din sistem. deja cred ca se poate intelege ca rezolvarea poate fi una "simpla", adica schimbarea turbinei, fie una complicata si anume daignosticarea eventualei probleme de ungere si dupa caz dezasamblarea motorului pentru a afla cauza proastei ungeri + schimbarea turbinei (invariabil). ramine sa iei tu o decizie. ca sa continui ideea cu reparatul, cine repara asa ceva trebuie sa aiba si posibilitatea echilibrarii ansamblului, altfel sint bani cheltuiti de pomana, poate crapa din nou si dupa primul sprint

Scris: Vin 13-Noi-2009 20:04
de nmario
Am vorbit cu fostu' si a spus ca i s-a rupt doar axul, apoi ca "mergea doar cu a intai-a" si nu mai depasea o anumita turatie.Asa ca a lasat-o pe dreapta.
A refacut geometria variabila a turbinei pastrand doar carcasa, fara sa umble la baia de ulei.Insa ca cel care i-a schimbat geometria, i-a explicat ca pe un anumit furtun care duce ulei la turbina exista o sita si ca el crede ca de la asta s-a dus turbina.I-a recomandat sa o scoata acea sita si el asa a facut.

Acum am fost la un tip care se prcepe la turbine (si il cunoastea pe "fostu", care a scos un anumit furtunas si a inceput sa sufle in el.Mi-a spus ca acel furtunas e probabil pe undeva ciupit si nu mai e presiune.A ramas sa ma vad cu el sa schimb acel furtunas.

Pentru cei ce au citit postul meu referitor la devizul celor de la ATS, vreau sa va spun ca am facut pana la urma masina la un service al unui tip Madalin, recomandat aici pe forum de cineva si am fost extrem de multumit desi am dat un pic mai mult pe piese(le-am luat de la el)
M-a costat 1160 de RON si am schimbat:Bucsile de la bascule, capul de bara dreapta, bieletele antiruliu, placutele de frana spate(ca scartaiau desi erau noi), si mi-a schimbat niste garnituri.Din acesti bani 300 RON a fost manopera iar restul, piesele.Ca sa nu fiu offtopic, pentru cine e interesat de numarul lui, sa-mi lase un pm