Pagina 1 din 3
Motor 1.6 hdi
Scris: Mar 15-Dec-2009 20:56
de ungurusan cristian
Buna,are cineva pareri despre echiparea citroenului c5 cu motorul de 1.6 hdi 110 cp , daca au fost probleme cu motorul ?

Scris: Dum 28-Feb-2010 15:01
de SPF
E vechi threadul, din decembrie anul trecut, dar parerea mea personala este ca 1.6 HDI este un motor bestial. Nu simte greutatea masinii, nu simte aerul conditionat, trage la deal admirabil, nu a trebuit sa ma rog de el niciodata in depasiri si cel mai important aspect in opinia mea: nu sufera de turbo lag.
Am fost obligat sa cumpar masina cu motorul asta dar nu regret nicio secunda ca nu am un motor mai mare. Mi-ar placea, dar nu regret.
Despre fiabilitate nu stiu sa spun nimic. Eu cred ca daca exploatezi si intretii motorul corect te duci peste 200.000km cu el fluierand (tu, nu motorul ;) ).
Scris: Mie 03-Mar-2010 12:35
de Bogdan2008
Salut!
Si eu am un C5 cu motor de 1.6HDI si sunt foarte multumit de el.
Masina avea 125 000 km acum 2 ani (adusa din Franta), iar acum are 160 000 km.
Nu am avut nici o interventie la motor, decat cele standard (distributie, ulei, etc) facute la timp si motorina de la Rompetrol Alto 55.

Scris: Mie 03-Mar-2010 16:26
de SPF
Cu distributia nu aveai de lucru pana la 240.000 de kilometri. In cartea mea asa scrie (150.000 de mile). De ce ai schimbat-o?
Scris: Mie 03-Mar-2010 18:50
de cos76
Personal cred ca a procedat corect prin schimbarea distributiei inainte de 240.000 km. Am auzit situatii la C4, cand s-a rupt cureaua de distributie la 80.000 km. Desi la C4 motorizari pe benzina in carte este dat ca limita 120.000 km.
Dupa acest exemplu zic ca este mai bine sa fi precaut. Se stie ca pagubele ce pot sa apara cand se rupe cureaua pot fi mult mai mari decat costul schimbarii distributiei.
Scris: Joi 04-Mar-2010 07:27
de SPF
1.6 HDI are distributie pe lant. Nu se rupe nimic. In cel mai rau caz capata joc lantul si incepe sa faca zgomot. Si se uzeaza intinzatorul de lant si pompa de apa. Dar de crapat catastrofic nu crapa.
Scris: Joi 04-Mar-2010 08:45
de sandor mihai
SPF scrie:1.6 HDI are distributie pe lant. Nu se rupe nimic. In cel mai rau caz capata joc lantul si incepe sa faca zgomot. Si se uzeaza intinzatorul de lant si pompa de apa. Dar de crapat catastrofic nu crapa.
e suficient sa te uiti in cartea tehnica si te lamuresti.
Scris: Joi 04-Mar-2010 08:50
de SPF
Scuze. Ia-o tu prin trifoi si ajuta o biata oaie ratacita cu o explicatie pertinenta. Iar daca distributia este pe curea poti sa ma corectezi fara sa jignesti.
Si cu ce ocazie am mai luat-o prin porumb daca nu te superi? Te referi la episodul cu franele?
Scris: Joi 04-Mar-2010 08:54
de sandor mihai
pai am vrut sa spun ca e pe curea ,nici vorba de lant.poate nu e o expresie cunoscuta prin sud, dar nu e ofensatoare..imi cer scuze.
oricum,cred ca te documentezi din surse nesigure.
Scris: Joi 04-Mar-2010 08:55
de SPF
Mda. Exact cum ma asteptam. Ai privirea inteligenta dar nu stii sa te exprimi. Mersi pentru corectie.
O sursa sigura ar fi forumul, nu? Era mult mai elegant daca imi dadeai tu din sursa sigura o informatie, nu crezi?
Si chiar daca in profilul meu scrie Bucuresti, si provincialii au o reactie de antipatie viscerala fata de bucuresteni, nu mai locuiesc in Bucuresti de aproape 4 ani. Sunt mult-mult mai la sud. Vreo 10 grade latitudine ;)
Scris: Joi 04-Mar-2010 08:58
de sandor mihai
cum zici tu.
Scris: Joi 04-Mar-2010 09:01
de SPF
Acum vad ca ai dat un mic edit cum ca a lua-o prin porumb ar fi expresie ofensatoare doar in sud si nu in nord-vest. In principiu bovinele o iau prin porumb, asa ca te asigur ca aceasta expresie este jignitoare in orice zona geografica.
Scris: Joi 04-Mar-2010 19:11
de mbc
spf, zi-mi tu un motor turbo fara lag. Marii producatori se confrunta cu problema de lag de al turbinei, si tu zici ca c5 1.6 nu are turbo lag. Singura modalitate este superchargerul, dar asta e o alta discutie.
Scris: Vin 05-Mar-2010 07:49
de SPF
DV6 TED4
P.S. Supercharging se realizeaza in doua moduri: cu turbina actionata de gazele de evacuare sau cu compresor actionat direct de motor prin angrenaje cu roti dintate.
http://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger
Scris: Sâm 13-Mar-2010 22:41
de khan
parerea mea dupa ce am desfacut un asemenea motor si am constatat ca trebuie inlocuit e ca e un motor mult subdimensionat. cu siguranta trage si isi face treaba, dar cum naiba sa faci la un motor de 110 CP manetoane de 45 mm diam la biele? e cit la un motor vechi de dacie, zau asa. practic e calculat la limita, nu cred ca vreunul are sanse prea mari sa treaca cu succes de 250.000 km