Frana de mana TINE PE FATA!!-AXA1!!!-AVIZ NOILOR POSESORI

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

nmario
simpatizant
Mesaje: 44
Membru din: Sâm 31-Oct-2009 21:03
Localitate: Bucuresti

Frana de mana TINE PE FATA!!-AXA1!!!-AVIZ NOILOR POSESORI

Mesajde nmario » Dum 07-Mar-2010 01:32

Am fost cu masina la ITP.Toate bune si frumoase pana la testul de frana de mana,care a iesit :0% ! Specialistu' a zis ca nu se poate si a mai chemat un coleg (ca in cantecul cu elefantii).S-a pus si ala pe tras frana de mana si...la fel.Dupa vreo ora de testari si de verificari mi-au spus:"Domne' frana ta de mana nu tine deloc!".In urma insistentelor mele ca am bagat o gramada de bani in masina asta si pe fata si pe spate si ca n-are cum sa aibe ceva frana de mana+ ca daca o trag, masina nu poate fi impinsa(!!!),au chemat patronu'(s-a prezentat "ing. nustiucum")!!Care s-a pus si ala pe tras frana de mana si testat.Rezultat:eficienta 0%.Asa ca: RESPINS-REVENIRE!!!! Am lasat frana de mana in jos(scuzati pleonasmul) si am plecat suparat acasa cu gand sa ma duc inapoi la service-ul unde facusem reparatiile, sa vad care e pb.Pana atunci, am intrat pe forum si am vazut (dupa ceva cautari)ca:LA CITROEN FRANA DE MANA TINE PE AXA DIN FATA!!! in conditiile in care ei au facut toate testele(1h-frana de mana) numai pe puntea spate!! Am fost a doua zi la "ingineri" care au ramas masca.Si-au cerut toata echipa scuze dar m-au pus sa platesc revenirea doar 10 lei din 40 :"francisa,macar domne'..".Putin, tinand cont ca asa am invatat unde tine frana de mana a masinii mele(PE FATA!!!!)

maxim
simpatizant
Mesaje: 67
Membru din: Dum 04-Oct-2009 17:41
Localitate: botosani

Mesajde maxim » Dum 07-Mar-2010 09:37

la fel mi-sa intamplat si mie in ITALIA sa schimbarea cauciucurilor. elevatoarele erau ocupate si mi-a ridicato pe cric , cand a ajuns la rotile din spate ma trimite sa trag frana de mana, ma uit e trasa el sp. sa trag mai insistent am tras tot la fel nimic schimbat . Si-a terminat omul treaba i-am platit cand dau sa plec el i-mi da un sfat ,,mergi la un mecanic sa-ti faci franele , e riscant sa mergi asa amenda e de 550 euro si talonul masinii retinut pe 30 zile: in drum spre casa probez frana de mana , tinea destul de bine . ajung acasa pun cricul sub masina o ridic pe fata scot din viteza trag frana tine , a doua zi trec pe la acel asa zis mecanic si ii explic cum functioneaza a ramas blocat pt. cateva sec. apoi ma batut pe spate si-a cerut scuze si murmurand incet ,,NU MAI SPUI LA NIMENI::BUNI MECANICI :lol: :lol: :lol:

bio
simpatizant
Mesaje: 57
Membru din: Lun 11-Feb-2008 13:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde bio » Dum 07-Mar-2010 13:18

Am patit la fel pe 4 februarie, la ITP-ul de 2 ani; ma cunosteam cu domnul respectiv, imi zice: "domnule, imi pare rau, dar trebuei sa va resping, nu va tine frana de mana deloc"; apoi in 10 secunde...aaa, e Citroen, si o da inapoi pe rampa. Cat despre noxe, mi-a zis: "asa ceva n-am vazut", daca tin eu bine minte 0,11 valoarea aratata de aparat. Cred ca e foarte important ca merg 90% extraurban ma gandesc...

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 07-Mar-2010 18:20

daca voi va plangeti, eu ce sa mai zic despre aventurile cu cx-ul la ITP? ba ca nu mere frana de mana, ba ca am joc in directie, ba ca nu tine deloc frana pe spate.... noroc ca stiam despre ce e vorba, ca altfel nu luam itp-ul niciodata din prima...
oamenii nu sunt de condamnat, nu au de unde sa stie... nu stiu daca mai sunt si alte masini cu frana de mana pe fata, dar... daca la toate celelalte e pe spate, nu le trece prin cap treaba asta;

Avatar utilizator
Ady
pasionat
Mesaje: 431
Membru din: Lun 09-Feb-2009 22:26
Localitate: DB

Mesajde Ady » Dum 07-Mar-2010 19:57

;)) buna treaba...si eu am patit la fel la ITP cu bx-ul :twisted:

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Lun 08-Mar-2010 08:17

Cel mai bun mod de a verifica unde tine frana de mana, este sa o tragi in timpul mersului si sa vezi cum reactioneaza masina. Daca se lasa de bot e clar ca e pe fata. Daca are tendinta sa blocheze rotile pe spate, atunci e pe spate.

Eu cand am facut ITP-ul (in strainatate) nu a carait nimeni ca nu tine frana de mana. Cred ca stiau unde tine.

Avatar utilizator
cristi_s
pasionat
Mesaje: 223
Membru din: Mar 04-Aug-2009 07:57
Localitate: Brasov

Mesajde cristi_s » Lun 08-Mar-2010 10:40

Frana de mana ca frana de mana, dar sa vezi fete mirate pe la vulcanizari cand mergi cu Oltcitul sa schimbi o roata pe fata. Dupa ce ca nu are deloc frane pe fata, nu are nici macar arcuri. :shock: :shock: :shock: :shock: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: Deh, disucri de frana la cutie si suspensie cu bare de torsiune si pe fata. :mrgreen:
Eu pana acum n-am patit niciodata la ITP sa nu stie aia unde e frana de mana la Oltcit. :roll: E drept ca m-au intrebat mereu: e din ala cu frana de mana pe fata sau pe spate? :roll:
P.S: frana de mana pe fata ofera avantajul unui diferential blocabil. Te poate scoate din multe situatii "inzapezite". ASR manual. :D
Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100
https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Lun 08-Mar-2010 10:53

Ma intreb oare ce s-ar intampla daca incerci sa intorci un C5 cu frana de mana.

Apropo, am verificat acum jumatate de ora unde este frana de mana la C5: este pe fata. Mergeam prin parcare cu 2-3 Km/h si am tras frana de mana. Masina a venit in nas imediat si destul de accentuat. Deci e clar ca rotile din fata au fost blocate.

Avatar utilizator
vlad c4
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Lun 20-Apr-2009 12:31
Localitate: Turda

Mesajde vlad c4 » Lun 08-Mar-2010 11:02

Subvirezi, mergi sanie inainte daca se blocheaza rotile nu te intorci.

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Lun 08-Mar-2010 11:15

Sanie nu cred ca te duci daca esti pe asfalt uscat. Dar daca ai inceput virajul si pe la jumatatea virajului tragi frana de mana eu cred ca iti fuge spatele imediat ca se creeaza un punct de rotatie pe puntea fata.

Este foarte probabil ca masina sa se comporte similar la o intoarcere cu frana de mana. Oricum eu nu am de gand sa incerc.

Si mare mirare daca nu dai cu botul de asfalt daca tragi frana de mana pe la 40-50km/h. Eu in parcare la 2-3km si am avut senzatia ca se duce mult in jos botul masinii cand am tras frana de mana.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 08-Mar-2010 11:19

a incercat un destept sa se intoarca cu frana de mana, nestiind ca e pe fata... rezultatul: un stalp i-a indoit masina :? cata nesimtire... :lol:

Avatar utilizator
vlad c4
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Lun 20-Apr-2009 12:31
Localitate: Turda

Mesajde vlad c4 » Lun 08-Mar-2010 11:22

Daca frina prinde suficient de mult cit sa rupa aderenta nu are cum sa se roteasca, pt ca nu v-a mai lua curba, v-a merge spre exteriorul ei deci subvireaza clar. Slabe sanse sa supravireze.
Dj01fad stilpul acela nu cumva era in exteriorul curbei ? Poti sa ne explici cum s-a comportat masina ?

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Lun 08-Mar-2010 12:54

@ cristi_s:

dezvolta te rog treaba cu ASR-ul manual :razz:
Citroen BX 17. TD '89

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Lun 08-Mar-2010 13:36

vlad c4 scrie:Daca frina prinde suficient de mult cit sa rupa aderenta nu are cum sa se roteasca, pt ca nu v-a mai lua curba, v-a merge spre exteriorul ei deci subvireaza clar. Slabe sanse sa supravireze.
Dj01fad stilpul acela nu cumva era in exteriorul curbei ? Poti sa ne explici cum s-a comportat masina ?


1. In conditii optime de asfalt uscat, frana aplicata rotilor din fata nu are cum sa determine ruperea aderentei pe rotile din fata prima data ci din contra, descarcandu-se spatele se rupe aderenta pe spate imediat. D-aia zic ca fuge de spate si nu se va duce sanie. Pe polei e cum zici tu dar nu cred ca e nimeni suficient de batut in cap incat sa traga frana de mana pe polei.

2. V-a este de fapt va in contextul in care il folosesti tu.
Ultima oară modificat Lun 08-Mar-2010 13:44 de către SPF, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
vlad c4
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Lun 20-Apr-2009 12:31
Localitate: Turda

Mesajde vlad c4 » Lun 08-Mar-2010 13:42

1. Ai dreptate
2. Mai greseste omu'. :oops:


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats