Pagina 1 din 3

Frana de mana TINE PE FATA!!-AXA1!!!-AVIZ NOILOR POSESORI

Scris: Dum 07-Mar-2010 01:32
de nmario
Am fost cu masina la ITP.Toate bune si frumoase pana la testul de frana de mana,care a iesit :0% ! Specialistu' a zis ca nu se poate si a mai chemat un coleg (ca in cantecul cu elefantii).S-a pus si ala pe tras frana de mana si...la fel.Dupa vreo ora de testari si de verificari mi-au spus:"Domne' frana ta de mana nu tine deloc!".In urma insistentelor mele ca am bagat o gramada de bani in masina asta si pe fata si pe spate si ca n-are cum sa aibe ceva frana de mana+ ca daca o trag, masina nu poate fi impinsa(!!!),au chemat patronu'(s-a prezentat "ing. nustiucum")!!Care s-a pus si ala pe tras frana de mana si testat.Rezultat:eficienta 0%.Asa ca: RESPINS-REVENIRE!!!! Am lasat frana de mana in jos(scuzati pleonasmul) si am plecat suparat acasa cu gand sa ma duc inapoi la service-ul unde facusem reparatiile, sa vad care e pb.Pana atunci, am intrat pe forum si am vazut (dupa ceva cautari)ca:LA CITROEN FRANA DE MANA TINE PE AXA DIN FATA!!! in conditiile in care ei au facut toate testele(1h-frana de mana) numai pe puntea spate!! Am fost a doua zi la "ingineri" care au ramas masca.Si-au cerut toata echipa scuze dar m-au pus sa platesc revenirea doar 10 lei din 40 :"francisa,macar domne'..".Putin, tinand cont ca asa am invatat unde tine frana de mana a masinii mele(PE FATA!!!!)

Scris: Dum 07-Mar-2010 09:37
de maxim
la fel mi-sa intamplat si mie in ITALIA sa schimbarea cauciucurilor. elevatoarele erau ocupate si mi-a ridicato pe cric , cand a ajuns la rotile din spate ma trimite sa trag frana de mana, ma uit e trasa el sp. sa trag mai insistent am tras tot la fel nimic schimbat . Si-a terminat omul treaba i-am platit cand dau sa plec el i-mi da un sfat ,,mergi la un mecanic sa-ti faci franele , e riscant sa mergi asa amenda e de 550 euro si talonul masinii retinut pe 30 zile: in drum spre casa probez frana de mana , tinea destul de bine . ajung acasa pun cricul sub masina o ridic pe fata scot din viteza trag frana tine , a doua zi trec pe la acel asa zis mecanic si ii explic cum functioneaza a ramas blocat pt. cateva sec. apoi ma batut pe spate si-a cerut scuze si murmurand incet ,,NU MAI SPUI LA NIMENI::BUNI MECANICI :lol: :lol: :lol:

Scris: Dum 07-Mar-2010 13:18
de bio
Am patit la fel pe 4 februarie, la ITP-ul de 2 ani; ma cunosteam cu domnul respectiv, imi zice: "domnule, imi pare rau, dar trebuei sa va resping, nu va tine frana de mana deloc"; apoi in 10 secunde...aaa, e Citroen, si o da inapoi pe rampa. Cat despre noxe, mi-a zis: "asa ceva n-am vazut", daca tin eu bine minte 0,11 valoarea aratata de aparat. Cred ca e foarte important ca merg 90% extraurban ma gandesc...

Scris: Dum 07-Mar-2010 18:20
de dj01fad
daca voi va plangeti, eu ce sa mai zic despre aventurile cu cx-ul la ITP? ba ca nu mere frana de mana, ba ca am joc in directie, ba ca nu tine deloc frana pe spate.... noroc ca stiam despre ce e vorba, ca altfel nu luam itp-ul niciodata din prima...
oamenii nu sunt de condamnat, nu au de unde sa stie... nu stiu daca mai sunt si alte masini cu frana de mana pe fata, dar... daca la toate celelalte e pe spate, nu le trece prin cap treaba asta;

Scris: Dum 07-Mar-2010 19:57
de Ady
;)) buna treaba...si eu am patit la fel la ITP cu bx-ul :twisted:

Scris: Lun 08-Mar-2010 08:17
de SPF
Cel mai bun mod de a verifica unde tine frana de mana, este sa o tragi in timpul mersului si sa vezi cum reactioneaza masina. Daca se lasa de bot e clar ca e pe fata. Daca are tendinta sa blocheze rotile pe spate, atunci e pe spate.

Eu cand am facut ITP-ul (in strainatate) nu a carait nimeni ca nu tine frana de mana. Cred ca stiau unde tine.

Scris: Lun 08-Mar-2010 10:40
de cristi_s
Frana de mana ca frana de mana, dar sa vezi fete mirate pe la vulcanizari cand mergi cu Oltcitul sa schimbi o roata pe fata. Dupa ce ca nu are deloc frane pe fata, nu are nici macar arcuri. :shock: :shock: :shock: :shock: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: Deh, disucri de frana la cutie si suspensie cu bare de torsiune si pe fata. :mrgreen:
Eu pana acum n-am patit niciodata la ITP sa nu stie aia unde e frana de mana la Oltcit. :roll: E drept ca m-au intrebat mereu: e din ala cu frana de mana pe fata sau pe spate? :roll:
P.S: frana de mana pe fata ofera avantajul unui diferential blocabil. Te poate scoate din multe situatii "inzapezite". ASR manual. :D

Scris: Lun 08-Mar-2010 10:53
de SPF
Ma intreb oare ce s-ar intampla daca incerci sa intorci un C5 cu frana de mana.

Apropo, am verificat acum jumatate de ora unde este frana de mana la C5: este pe fata. Mergeam prin parcare cu 2-3 Km/h si am tras frana de mana. Masina a venit in nas imediat si destul de accentuat. Deci e clar ca rotile din fata au fost blocate.

Scris: Lun 08-Mar-2010 11:02
de vlad c4
Subvirezi, mergi sanie inainte daca se blocheaza rotile nu te intorci.

Scris: Lun 08-Mar-2010 11:15
de SPF
Sanie nu cred ca te duci daca esti pe asfalt uscat. Dar daca ai inceput virajul si pe la jumatatea virajului tragi frana de mana eu cred ca iti fuge spatele imediat ca se creeaza un punct de rotatie pe puntea fata.

Este foarte probabil ca masina sa se comporte similar la o intoarcere cu frana de mana. Oricum eu nu am de gand sa incerc.

Si mare mirare daca nu dai cu botul de asfalt daca tragi frana de mana pe la 40-50km/h. Eu in parcare la 2-3km si am avut senzatia ca se duce mult in jos botul masinii cand am tras frana de mana.

Scris: Lun 08-Mar-2010 11:19
de dj01fad
a incercat un destept sa se intoarca cu frana de mana, nestiind ca e pe fata... rezultatul: un stalp i-a indoit masina :? cata nesimtire... :lol:

Scris: Lun 08-Mar-2010 11:22
de vlad c4
Daca frina prinde suficient de mult cit sa rupa aderenta nu are cum sa se roteasca, pt ca nu v-a mai lua curba, v-a merge spre exteriorul ei deci subvireaza clar. Slabe sanse sa supravireze.
Dj01fad stilpul acela nu cumva era in exteriorul curbei ? Poti sa ne explici cum s-a comportat masina ?

Scris: Lun 08-Mar-2010 12:54
de ViperDodo
@ cristi_s:

dezvolta te rog treaba cu ASR-ul manual :razz:

Scris: Lun 08-Mar-2010 13:36
de SPF
vlad c4 scrie:Daca frina prinde suficient de mult cit sa rupa aderenta nu are cum sa se roteasca, pt ca nu v-a mai lua curba, v-a merge spre exteriorul ei deci subvireaza clar. Slabe sanse sa supravireze.
Dj01fad stilpul acela nu cumva era in exteriorul curbei ? Poti sa ne explici cum s-a comportat masina ?


1. In conditii optime de asfalt uscat, frana aplicata rotilor din fata nu are cum sa determine ruperea aderentei pe rotile din fata prima data ci din contra, descarcandu-se spatele se rupe aderenta pe spate imediat. D-aia zic ca fuge de spate si nu se va duce sanie. Pe polei e cum zici tu dar nu cred ca e nimeni suficient de batut in cap incat sa traga frana de mana pe polei.

2. V-a este de fapt va in contextul in care il folosesti tu.

Scris: Lun 08-Mar-2010 13:42
de vlad c4
1. Ai dreptate
2. Mai greseste omu'. :oops: