Pagina 1 din 1
automatic gearbox faulty
Scris: Mie 31-Mar-2010 07:35
de dxx
uneori se intampla cand motorul/cutia nu sunt suficient incalzite (deci la putin timp dupa plecarea de pe loc), deoadata in mers cutia sare in viteza a 3-a, se aprind toate beculetele din bord legate de transimisia automata+service si mesajul 'automatic gearbox faulty'. trag pe dreapta, opresc motorul, astept cca 1 minut, pornesc din nou si totul functioneaza normal ca si cum nimic nu s-a intamplat. mesajul nu mai apare apoi indiferent de regimul de functionare. am observat ca daca inainte de plecarea de pe loc astept ceva mai mult timp pt a se incalzi putin motorul (sau bateria sa se incarce inainte de plecare!?), iar totul functioneaza normal si eroarea nu apare. am fost la un service si lexia nu spune nimic (asa au spus), cei de la sevice vor sa vin cu ea cand eroarea este afisata in bord dar acest lucru nu este posibil... s-a mai intamplat cuiva acest lucru, eventual sugestii, rezolvare???
Scris: Mie 31-Mar-2010 07:38
de sandor mihai
schimba uleiul in cutie.s-ar putea sa-i faca bine.
Scris: Mie 31-Mar-2010 07:56
de dxx
exista in tara noastra un service 'citroen' care sa se priceapa bine la cutiile automate? am sugerat si eu sa verifice macar nivelul de ulei din cutie sau sa-l schimbe, dar dupa ce s-au uitat la ea, au spus ca nu sunt scurgeri de ulei la cutie, mai mult cutia are in ea un senzor de uzura care 'spune' cand uleiul trebuie schimbat, deci nu este necesara nici o interventie in acest sens-dupa parerea lor-. am mai mentionat ca la trecerea in R se simte intodeauna un mic 'bang' asa cum este precizat si in manualul de utilizare atunci cand apar erori la cutie si trebuie 'consultat' un 'service Citroen'. ???
Scris: Joi 01-Apr-2010 18:59
de khan
e imposibil sa nu stocheze o eroare in situatia asta, creca te-au cam aburit. mai incearca si in alta parte poate iti spun macar un cod de eroare si afli ce e de fapt. a, si sa caute eroarea si in alta parte, nu numai la cutie, si pe comp de motor si pe bsi
Scris: Joi 01-Apr-2010 20:34
de dxx
khan scrie:e imposibil sa nu stocheze o eroare in situatia asta, creca te-au cam aburit. mai incearca si in alta parte poate iti spun macar un cod de eroare si afli ce e de fapt. a, si sa caute eroarea si in alta parte, nu numai la cutie, si pe comp de motor si pe bsi
foarte posibil... nu stiu, unde sa incerc!?... vreo sugestie, ceva? pe diverse forumuri la simptome similare (dar nu neaparat la rece ca la mine) am gasit: 'pressure regulation fault' caz in care se schimba 'pressure regulation valve' cod citroen 2574.16 dar in acest caz eroarea din ecu este "Intermittent fault. Pressure regulation fault, recommendation/variation"; sau altcineva a 'decuplat' MAF (mass air flow) de la motor si a terminat cu erorile (asta unde se gaseste?)-in ecu, spunea, nu era stocata nici o eroare. oricum se pare ca daca astfel nu se rezolva problema trebuie schimbat intreg blocul de electrovalve sau mai rau intreaga cutie...
Scris: Vin 02-Apr-2010 07:27
de sandor mihai
dxx scrie:exista in tara noastra un service 'citroen' care sa se priceapa bine la cutiile automate? am sugerat si eu sa verifice macar nivelul de ulei din cutie sau sa-l schimbe, dar dupa ce s-au uitat la ea, au spus ca nu sunt scurgeri de ulei la cutie, mai mult cutia are in ea un senzor de uzura care 'spune' cand uleiul trebuie schimbat, deci nu este necesara nici o interventie in acest sens-dupa parerea lor-. am mai mentionat ca la trecerea in R se simte intodeauna un mic 'bang' asa cum este precizat si in manualul de utilizare atunci cand apar erori la cutie si trebuie 'consultat' un 'service Citroen'. ???
intr-adevar cutia are un analizor care masoara ceva proprietati chimice ale uleiului si anunta cind trebuie schimbat(niciodata,dupa citroen). dar,la toate cutiile pe care le-am desfacut sa le curat electrovalvele, uleiul era relativ murdar si toti magnetii care aduna spanul erau plini( vreo 3 parca). dupa 2 saptamini de la o curatare am desfacut din nou blocul hidraulic la o cutie si magnetii erau din nou plini.
deci, o schimbare a uleiului cred ca ar fi binevenita.
Scris: Vin 02-Apr-2010 08:20
de dxx
da, asa am sa fac prima data, o sa 'conving' vreo reprezentanta sa schimbe uleiul si filtrul si sa verifice cablajele electrice de la cutie, eventual sa curete contactele oxidate. binenteles obligatoriu test lexia pt ecu cutie, motor, bsi, acuatori, parametrii de functionare cutie (presiune). sper sa fie suficient, daca nu, functie de 'calitatea' uleiului uzat si eventual erori raportate de calculator, schimbat cele 2 valve solenoid regulator presiune si blocare convertor. momentan nu vreau sa ma gandesc la alte solutii gen schimbat intreg blocul de electrovalve sau cutie

... nici nu cred ca este cazul...
Scris: Lun 19-Apr-2010 07:47
de aurelian21
dxx din pacate problema ta nu prea are rezolvare ieftina. am avut aceeasi problema, initial imi dadea eroarea odata la luna dupa care tot mai des pana a ajuns sa apara si de 10-20 de ori pe zi am schimbat uleiul si electrovalvele am facut tot felul de teste si singura solutie care am gasit-o a fost schimbul cutiei. in programul de service se recomanda urmatoarele la eroarea asta. Schimbi electrovalvele uleiul si daca nu merge schimbi cutia. Am inteles ca este ceva service in bucuresti ce repara cutii automate dar din pacate costa extraordinar de mult, undeva la 7-800 de euro si nu garanteaza ca iti va merge.
Scris: Lun 19-Apr-2010 11:45
de dxx
deocamdata am schimbat uleiul - 3.5 litri incluzind cantitatea necesara pt verificarea nivelului. uleiul scurs se prezenta bine, adica era putin mai inchis la culoare decat cel nou dar nu avea in el bucati de metal, pilitura, plastic etc si foarte important nu mirosea a ars. eroarea a fost "Intermittent fault. Pressure regulation fault, recommendation/variation" dupa cum ma asteptam, acum stearsa+contorul de uzura a uleiului din cutie updatat conform cu cantitatea de ulei nou adaugata. urmeaza sa mai fac un schimb si daca eroarea mai apare sa schimb cele doua valve solenoid mentionate mai sus si/sau update ECU cutie + motor si setarile necesare aferente. se pare ca problema este bine cunoscuta pt acest tip de cutii si se rezolva prin ajustarea corecta a nivelului uleiului din cutie urmarind strict procedura (foarte important), daca nu prin schimbarea celor doua valve (daca sunt montate valvele mai 'vechi' cod 2574.10 atunci sigur trebuie inlocuite cu Borg Warner cod 2574.16 + update soft). avand in vedere totusi nr de km efectuati 70K si 'starea' uleiului scurs, sper ca operatiunea se va limita la cele mentionate, evident un ulei ars si cu particule straine in el ar fi indicat probleme interne mult mai grave si binenteles repararatia capitala sau schimbatul cutiei.
deocamdata totul merge bine, parca schimba mai lin de cand am schimbat uleiul, dar totusi devreme sa spun ca problema este rezolvata definitiv doar cu atat.
@aurelian21: apropo, ai inlocuit cutia cu una noua sau tot cu una aflata in serviciu de ceva timp?