Pagina 1 din 1
turbo
Scris: Mie 21-Apr-2010 18:25
de bretan razvan
imi spuneti si mie va rog de la ce turatii porneste turbo-ul la c5 1.....motor 2000 diesel hdi,an 2002
Scris: Mie 21-Apr-2010 18:36
de gropitzabogdan
2200

Scris: Mie 21-Apr-2010 18:37
de bretan razvan
asa repede?

Scris: Mie 21-Apr-2010 18:38
de mbc
pot sa iti dau un raspuns aproximativ la xantia HDI 2.0 110 cp (din 2000) care banuiesc ca are acelasi motor ca si c5 prima serie. Turbina, din cate am inteles se invarte cam tot timpul. cam de la inceputul turatiilor (1200-1500) auzi ca suiera iar mie mi se pare ca trage bine undeva peste 2000 cam pana la 3500.
Scris: Mie 21-Apr-2010 18:39
de gropitzabogdan
pe la 2200 o simti cum se infige

Scris: Mie 21-Apr-2010 21:37
de SPF
La 1.6 HDI, conform manualului turbina incepe sa lucreze la 1750 rpm. Acolo este inregistrat cuplul maxim.
Scris: Mie 21-Apr-2010 22:45
de danutz
Atat timp cat turbina este antrenata de gazele de evacuare, cum se poate afirma ca turbina incepe sa lucreze de la x ture pana la y ture?Adica la relanti gazele trec pe langa turbina, sau nu inteleg?O fi avand turbina un cuplaj special pt anumite turatii?Din cate stiu eu, ea functioneaza mereu cand motorul e pornit.Faptul ca se aude suierand de la 1800 ture in sus (sau mai putin), este datorat doar turatiei la care aceasta lucreaza, si care ajunge la cateva zeci de mii de rotatii /min .Inca un argument in plus este faptul ca atunci cand opresti masina "ar trebui" lasat motorul sa functioneze la relanti minim 2 minute, pt ca turbina sa ajunga la turatie normala si pt a se evita deprecierea sa.Deci ea functioneaza MEREU, evident cu motorul pornit.Stima !
Scris: Joi 22-Apr-2010 11:19
de khan
si mai adaug si eu ca functioneaza mereu si face presiune mereu, atita doar ca de la un punct incolo (a se citi de la o anumita turatie si pozitie a pedalei de acceleratie) se schimba raportul dintre depresiunea creata normal de motor si presiunea produsa de turbina, acolo practic incepe sa se simta efectul turbinei. cu alte cuvinte undeva in jurul turatiei de 2000 rot/min "lucreaza" si cea de la motorul tau. si o mica corectie, o turbina poate depasi lejer pragul celor 100.000 de rot/min (nu e nici un zero in plus), mai ales una de mici dimensiuni care trebuie sa alimenteze un motor mare
Scris: Joi 22-Apr-2010 19:03
de aramisu85
Am un C5, 2.2 hdi, model 2001, am probleme cu masina de un an de zile de cand am dus masina la un service auto sa-mi schimbe distributia, pompa de la servodirectie, fulia motor, tacheti etc, deoarece mi-a intrat o bucatica de plastic sub cureaua de distriburtie in timpul mersului. Dupa reparatieam constatat o lipsa de putere evidenta, am fost la mai multe servisuri din oras nici unul nu mia gasit problema, am mers apoi la reprezentanta si dupa 3 saptamani nu mi-au dat un diagnostic clar, am mai fost apoi la inca vreo 3 servisuri si tot nimic. La urmatorul concediu adica saptamana trecuta am fost la alta reprezentanata in alt oras, a doua zi am primit diagnosticul adica giometria variabila de la turbosuflanta si filtrul de particule colmatat. Deoarece turbosuflanta costa aprox. 6300 lei am cautat o solutie mai ieftina si am gasit sa dau la schimb turbosuflanta veche + 576 euro. Astazi ma duc sa-mi ridic masina si surpriza masina merge mai rau de cum mergea cu turbosuflanta noua, serios imi vine sa-i dau foc, nu mai stiu ce sa fac.
Scris: Joi 22-Apr-2010 20:36
de mbc
atunci da-i!
Daca in schimb vrei sa rezolvi problema, verifica lista service-urilor din sectiunea dedicata, urmareste recenziile fiecarui garaj de service si te duci la acel service. inca ceva: eu zic sa nu schimbi service-ul pentru ca atunci nu mai stii ce si unde ai facut sau s-a facut.