Pagina 1 din 1
Cauciucuri spate uzate pe exterior
Scris: Joi 08-Iul-2010 13:30
de SPF
Am descoperit astazi ca gumele de pe spate sunt uzate pe exterior. Adica la santul de la exterior au ajuns la marcajul de uzura, santurile urmatoare nu au ajuns la marcajul de uzura. Iar santul longitudinal plus cele oblice de la interior arata aproape ca noi. Estimez eu 2-3 mm pana la marcajul de uzura pe interiorul cauciucului iar la exterior e la 0 (abia a ajuns).
Cauciucurile sunt de o varsta cu masina, nu au fost schimbate niciodata, presupun doar ca au fost trecute de pe fata pe spate pentru ca pe fata cand am luat masina (SH) erau noi noute. Si in continuare cele de pe fata se prezinta in stare exceptionala dupa vreo 25.000 de kilometri parcursi fara uzuri asimetrice.
Geometria nu am facut-o niciodata la masina asta pentru ca merge drept ca pe sine. Nu trage niciun milimetru nici stanga nici dreapta.
Care ar putea fi cauza uzurii asimetrice a gumelor pe spate?
Scris: Joi 08-Iul-2010 18:03
de MARIAN
DacĂŁ eÂşti sigur de geometrie Âşi sunt tocite ambele canturi, poate fi de la rulajul cu presiune scĂŁzutĂŁ ĂŽn pneuri.
http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/61
Scris: Sâm 10-Iul-2010 14:24
de moe
salut,
am si eu aceeasi fenomen, doar ca la mine este la gumele din fata.
si eu am masina SH, de cand o am inca nu am schimbat gumele, nici intre ele.
presiunea ar trebui sa fie ok, tinand cont ca ma avertiza daca era prea slaba... cel putin pana acum asa a facut
si eu ar trebui anul acesta sa schimb gumele, chiar daca in spate sunt ca si noi. sunt fabricate in 2005. (mai mult de 5 ani, am inteles ca nu e ok sa le tin).
in orice caz, eu am sa verific saptamana viitoare si geometria, sa fiu sigur ca e ok..
Scris: Dum 11-Iul-2010 21:16
de vlad c4
Uzura pneurilor doar pe o parte e semn clar ca geometria nu e reglata bine. Si pe spate se poate regla asa ca mergeti amindoi sa va faceti geometria.
Scris: Vin 16-Iul-2010 16:57
de SPF
Am schimbat gumele si cu ocazia asta s-a elucidat si misterul.
Masina nu are probleme de geometrie, dovada fiind faptul ca merge ca trenul pe sine. Adica perfect drept. Iau mana de pe volan si merge drept 10 minute.
Problema era in gume. Michelin Pilot Primacy. Designul a fost unul destul de nefericit, drept pentru care a stat in productie vreo 2 ani dupa care a fost inlocuit de Michelin Primacy HP, care la ora asta sunt printre cele mai bune gume High Performance de pe piata.
Scris: Sâm 17-Iul-2010 12:58
de C i t r o n e l
salut,
cred ca te-a aburit vinzatorul ala de cauciucuri la marea arta.
Problema asta cu gumele uzate pe spate am sesizat-o si eu la o masina, cea alba mai putin rulata si mai noua, cea neagra nu are problema.
Iarna trecuta am pus pe cea alba 4 cauciucuri noi - Nokian de iarna - si cand le-am dat jos sa repun cele de vara am vazut ca incepe sa apara uzura si pe cauciucurile noi cele din spate pe exterior, deci rezulta ca problema nu tine de cauciucuri.
Din ce am mai vazut pe forumuri problema e destul de frecventa la Citroen-uri si tine de design-ul nereusit sau de materialele slabe folosite la trenul rulare spate.
Iar vestea cu adevarat proasta ar fi ca in documentatie nu apare nimic la reglajul trenului spate, iar pe autodata la fel reglaj imposibil... deci cred ca va fi destul de costisitor sa incepi sa schimbi componentele trenului de rulare spate ca sa remediezi problema.
Daca gasesti o rezolvare anunta-ne si pe noi sa ne pregatim banii pana atunci ramanem cu ... nervii.
Scris: Sâm 17-Iul-2010 15:42
de SPF
Pai avand in vedere ca gumele Michelin Pilot Primacy au dus fix 2 ani si 10 luni si fix 42.000 km, eu ma declar satisfacut de rulajul efectuat.
Iar diferenta dintre marcajul de uzura interior si cel exterior care ajunsese la 0 era cam de 1,5-2mm nu cred ca e un capat de tara.
O sa va tin la curent ce se intampla cu gumele Michelin Primacy HP cu uzura uniforma (cam 40%) pe care le-am pus pe spate.
Iar vanzatorul nu avea fix niciun motiv sa ma abureasca. Mi-a spus asta mult dupa ce am batut palma cu el dupa ce l-am intrebat ce crede despre uzura diferentiala. Atunci si-a dat drumul la limba.
Scris: Mie 21-Iul-2010 13:03
de nicum
Luc scrie:Din ce am mai vazut pe forumuri problema e destul de frecventa la Citroen-uri si tine de design-ul nereusit sau de materialele slabe folosite la trenul rulare spate.
Iar vestea cu adevarat proasta ar fi ca in documentatie nu apare nimic la reglajul trenului spate, iar pe autodata la fel reglaj imposibil... deci cred ca va fi destul de costisitor sa incepi sa schimbi componentele trenului de rulare spate ca sa remediezi problema.
Cred ca problema tine de uzura rulmentilor de la puntea spate + eventual o presiune mica in pneuri.
Nu e nimic de reglat la puntea spate.