Pagina 1 din 3
Schimb 2 gume. Unde sa le pun? Pe fata sau pe spate?
Scris: Mie 14-Iul-2010 07:38
de SPF
Gumele de pe spate mi s-au dus. Au ajuns la marcajul de uzura.
Ca orice sofer normal le-as schimba si pe cele semi-uzate de pe fata le-as pune pe spate iar pe cele noi le-as pune pe fata.
Acum intrebarea e daca procedez corect. Dupa cunostintele mele masina asta C5-II franeaza intai cu spatele si pe urma cu fata. In situatia asta ma intreb daca nu cumva uzura mai accentuata va fi pe gumele din spate si poate ar trebui sa las gumele mai bune pe spate.
Voi ce stiti? Din experienta voastra unde se uzeaza mai repede gumele, pe fata sau pe spate?
Eu am luat masina cu gume noi noute pe fata si semi uzate pe spate. Cele de pe fata sunt de o calitate mult superioara (Fata Michelin Primacy HP - spate Michelin Pilot)
Asadar nu pot sa apreciez care din ele s-au uzat mai repede.
Scris: Mie 14-Iul-2010 08:49
de mesersmith
eu nu stiu ca vreo masina sa franeze mai intai cu spatele si apoi cu fata.
dimpotriva, stiu ca in functie de incarcare, franeaza mai mult sau mai putin cu spatele...
prin urmare, le-as pune pe fata fara discutie, mai ales ca pe fata vorbim de tractiune si de viraje...deci ai nevoie de aderenta marita pe fata.
Scris: Mie 14-Iul-2010 08:56
de SPF
Eh, uite ca afli cu ocazia asta. Citroen C5 franeaza intai cu spatele si pe urma cu fata, indiferent de incarcarea masinii. Evident la o diferenta infima de timp si dozate corespunzator (dupa faza initiala dozarea franei devine preponderenta pe fata).
Nu te-ai intrebat niciodata de ce C5 nu vine in bot pe frana ca alte masini?
Scris: Mie 14-Iul-2010 08:58
de viorelovidiu
daca calci usor frana actioneaza cel mai des pe spate. principiu este sa nu se incline pe fata fiind distribuita electronic. Mai era un topic pe aici la C5 III in care colegul nostru nu intelegea de ce erau foarte tare incinse discurile pe spate
Eu am incercat sa ma dezobisnuiesc de acest tip de franare si folosesc frana de motor.
Pe spate e periculos sa mergi cu ele tocite la maxim pentru ca la viraje mai ales pe ud poti derapa foarte usor
uite aici un link interesant
http://www.youtube.com/watch?v=gSz7cm6MwH0
Scris: Mie 14-Iul-2010 09:09
de mesersmith
asa o fi, nu contest pt ca nu sunt sigur...
insa, in 300.000 km am schimbat de 5 ori placutele de pe fata si doar de 2 ori pe cele de pe spate.
probabil ca e diferenta de dozare...
Scris: Mie 14-Iul-2010 09:38
de mbc
Daca schimbi 2 gume doar, le schimbi pe alea din spate. Daca gumele de pe fata sunt uzate inegal (intre ele) atunci va trebui sa pui cele de pe spate pe fata iar pe spate sa pui noi. Iarna e obigatoriu sa ai cauciucuri bune pe spate, preferabil de iarna pentru a avea stabilitate in curbe (sa nu-ti fuga spatele)
Scris: Mie 14-Iul-2010 10:37
de bio
Mie mi s-au tocit pe fata mult mai mult; apoi le-am schimbat cu cele de pe spate; am 50 000 km cu cele originale, Michelin premacy, acum mi-au sosit Bridgestone-urile Turanza

; ce stiti despre ele? In teste vad ca sunt foarte bune...
Scris: Mie 14-Iul-2010 10:45
de jgr1001
Citronelele cu hidraulica franeaza intradevar prima data cu spatele (se observa asta la viteza mica si franari usoare), dar datorilta transferului inertial de mase (asta se intampla la orice masina si tine de dinamica autovehiculelor), tot fatza este mai solicitata.
Intotdeauna gumele cele mai bune pe fatza, cu atat mai mult cu cat masina este solutia "totul pe fatza" - adica motor/transmisie pe puntea fata
Scris: Vin 16-Iul-2010 16:53
de SPF
Pana la urma am pus gumele nou noute pe fata.
Patronul service-ului de roti mi-a spus ca toate gumele Michelin Pilot Primacy se uzeaza pe exterior din cauza designului nefericit, drept pentru care au fost inlocuilte de un design foarte fericit Michelin Primacy HP, gume pe care le-am si achizitionat la pretul de 280 de euro (2 Buc) cu montaj, echilibrat si valve schimbate.
Apropo, am pus un anunt la diverse unde cumpar o guma Michelin Pilot Primacy cu care vine C5 din fabrica. Am o rezerva nou nouta si as vrea sa fac o pereche.
Scris: Sâm 17-Iul-2010 21:32
de khan
asta e cea ma mare ineptie pe care am auzit-o vreodata: masinile, in general, frineaza concomitent, sau cel putin aproape, dreaza mai mult pina ce presiunea ajunge in spate din cauza lungimii diferite, dar e vorba de nanosecunde, in nici un caz nu frineaza spatele primul. de altfel presiunea din circuitul de frinare e egala in orice punct la un moment dat (fizica pura), insa in fct de incarcare, spatele primeste mai multa sa mai putina presiune de la regulatorul de presiune. povestea cu senzatia ca nu se lasa fata la frinare e din cauza geometriei suspensiei spate: forta dezvoltata la frinare e de sens invers cu cea in care a trebui sa se roteasca bratul ca sa se ridice spatele, drept pentru care cele 2 forte de anihileaza aproape in totalitate. e simplu
Scris: Sâm 17-Iul-2010 21:39
de mesersmith
explicatia ta cu privire la suspensie nu o stiam, insa nu auzisem sa franeze vreo masina mai intai cu spatele...
exact asa stiam si eu, regulatorul dozeaza forta de apasare pe placute in functie de incarcarea masinii...
Scris: Dum 18-Iul-2010 06:33
de C i t r o n e l
habar nu am cum trebuie sa franeze corect C5-ul, dar e cam greu sa nu se lase de fata la franari violente:
- stiu doar ca intr-o situatie limita acum ~2 ani, a trebuit sa ies de pe sosea pe acostament ca sa evit o masina ce s-a bagat in depasire pe niste serpentine, eu eram in urcare si am franat violent. Mi-au intrat in functiune sistemele de asistenta ABS/ESP ca sa nu derapez si fata masinii mi s-a lasat foarte tare de am crezut ca atinge iarba, pompa hidraulica a inceput sa lucreze imediat pentru compensare... oricum stresanta situatie, desi masina a fost super stabila.
p.s.
gumele noi se recomanda a fi montate pe spate ca sa pastrezi traiectoria/controlul masinii la viteze mari si aderenta redusa.
Cand incep ploile, la toamna poate le muti pe spate daca pleci pe autostrada.
Scris: Dum 18-Iul-2010 07:37
de PEDROS69
cauciucurile se monteaza pe fata deoarece masina are tractiune fata, daca ai sisteme de sigurana ABS ESP si controlul tractiunii solutia nemteasca era sa le schimbi noi pe toate 4 sa fie de aceeasi firma si cu acelasi profil.
Scris: Dum 18-Iul-2010 07:53
de C i t r o n e l
gresit:
se monteaza pe spate deoarece pe spate nu poti controla traiectoria chiar daca ai ESP/ABS si ai nevoie de aderenta maxima ca sa nu-ti fuga spatele in conditii de aderenta redusa - ploaie sau nisip/pamant cum se gaseste din belsug pe drumurile din romania.
In doc scrie ca daca masina a pierdut traiectoria inainte sa apesi frana ABS/ESP nu isi mai fac treaba.
Sunt pe net o gramada de articole si filme pe aceasta tema:
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... ?techid=52
Scris: Dum 18-Iul-2010 10:26
de mbc
Daca cineva vrea sa le puna pe fata si i se par valide motivele de genul "ai tractiune pe fata, pune-le pe fata" atunci sa le puna pe fata, ca doar ei o musca nu noi. Mi se pare amuzant cum unii intreaba doar sa intrebe si dupa aceea fac tot cum vor ei, ignorand pe cei care au dat un raspuns argumentat.