Pagina 1 din 1
zgomot... motor 2.0 i C5 II
Scris: Sâm 07-Aug-2010 21:50
de dxx
C5 II 2.0 i bva. La pornirea la rece, din partea stanga cum te uiti la motor (deci acolo unde sunt curelele, rolele, fulia, distributia, etc) se aude la 1-2 secunde imediat dupa pornire un zgomot metalic ciudat (carait, huruit, clampanit... greu de descris, seamana oarecum cu zgomotul facut imediat la prima pornire dupa ce a fost schimbat uleiul si filtrul) care dureaza cca 1-2 secunde si apoi dispare. Daca opresc motorul si apoi il repornesc in scurt timp, nu se aude. Daca, cald fiind, repornesc motorul dupa un anumit timp de stationare, zgomotul se aude dar intensitatea si durata lui par a fi direct proportionale cu timpul de stationare. Poate fi pompa de ulei? Sau ceva la electromotor? Probleme pe la distributie? Practic, mai ales cand capota este inchisa nu este foarte deranjant, motrul asta oricum la pornire se aude ca un 'diesel', in rest merge lin, fara zgomote anormale, temperatura lichid racire si ulei in limitele normale, turatia nu fluctueaza la relanti, nu intrerupe, etc, dar 'preventiv' as vrea sa stiu ce poate cauza un astfel de zgomot. Poate l-a mai intalnit cineva...
Scris: Sâm 07-Aug-2010 22:26
de mesersmith
din explicatiile tale, pare a fi pompa de ulei.
zgomotul pe care-l descrii si modul in care apare el, pare sa fie provocat de vibrochen care joaca in cuzinetii de palier uzati, sau cuzinetii de biela.
avand in vedere ca durata lui e direct proportionala cu timpul de stationare, ma face sa cred ca ai pompa de ulei defecta si ca deja au apucat sa se uzeze cuzinetii de palier din lipsa de ulei la pornire, pt un timp mai mare decat normal.
Scris: Sâm 07-Aug-2010 22:50
de balanel
Nu poate fi de la fulia defazoare?
Scris: Sâm 07-Aug-2010 23:49
de dxx
Daca ar fi pompa de ulei defecta (posibil, nu neg) nu ar trebui sa se auda ceva si dupa pornire, la turatii mari, etc? Nu se aprinde becul de lipsa presiune ulei in acest caz? Exista vreo cauza posibila, alta decat pompa defecta, ca pompa sa nu poata 'trage' ulei imediat dupa pornire cand uleiul este rece si scurs in baia de ulei (cum ar fi sorb infundat)? Daca ar fi vreo rola sau fulia, astea ar trebui sa faca zgomot mereu, cred. Este vreo metoda de a verifica/masura presiunea de ulei? Chestia asta nu se aude de mult timp si am remarcat-o abia dupa ce am schimbat distributia (curele, role si pompa de apa).
@mesersmith: nu am inteles, zgomotul este facut de vibrochen ca urmare a uzurii cuzinetilor sau de pompa de ulei?
Scris: Dum 08-Aug-2010 01:43
de mesersmith
de ex, daca ai pompa defecta sau altceva care a impiedicat circulatia uleiului in zona cuzinetilor de palier si i-a uzat, chiar si dupa ce schimbi pompa cu una noua, zgomotul va ramane la asa numita pornire la rece, adica vibrochenul va latra in cuzineti pana cand ajunge uleiul intre vibrochen si cuzinet.
la tine e posibil sa se fi uzat pompa si sa nu mai aiba debit corect sau ceva sa impiedice circulatia uleiului in acea zona, asta daca zgomotul e facut de vibrochen.
dar faptul ca dispare la 1-2 sec dupa pornire si nu mai face daca opresti si pornesti motorul, ma face sa cred ca asta e.
am si eu un opel astra care de vreo 2 ani face asa si nu l-am demontat. i-am schimbat pompa si face in continuare la fel, semn ca am uzura in cuzinetii de palier.
pompa de ulei nu are cum sa faca zgomot, ar trebui sa fie in baie unde presupun ca ai ulei, ea fiind mereu amorsata, adica mereu e unsa.
zgomotul de la vibrochen se simte puternic, in oasele masinii, adica dincolo de zgomot, ai senzatia ca vibreaza toata masina, dar intr-un mod fin.
nu stiu daca asa e zgomotul pe care-l auzi tu.
Scris: Dum 08-Aug-2010 02:29
de dxx
chestia e ca nu vibreaza nici la pornire nici dupa. doar face zgomotul si atat care se aude in partea stanga cum te uiti la motor, nu pare a 'veni' din motor in sine (cel putin asa aud eu). ma gandesc ca daca are cuzinetii de palier uzati ar trebui sa aibe presiunea de ulei mica iar cuzinetii de biela uzati ar produce 'batai' in motor. trebuie sa masor presiunea de ulei si nu stiu unde si cum... Chestia aia de la electromotor, bendix sau ce o fi sau cum s-o fi numi ea, e situata tot in partea aia? Asa cum am spus, zgomotul se aude distinct la 1-2 secunde dupa pornire, dupa ce a pornit practic motorul, si dureaza 1-2 secunde.
Scris: Dum 08-Aug-2010 11:29
de C i t r o n e l
Scris: Dum 08-Aug-2010 19:43
de dxx
azi un amic mecanic (nu de masini psa) a bagat urechea la motor cand l-am pornit rece. a zis ca zgomotul vine de la tachetii hidraulici care se amorseaza mai greu la prima pornire deoarece ajunge uleiul mai tarziu la ei. Mi-a spus ca este posibil sa fie si putin uzati si a recomandat sa fac schimbul de ulei chiar daca am doar 13k cu uleiul asta.
La modelul asta exista martor in bord pt presiune scazuta ulei? - ca eu m-am uitat mai atent si nu l-am vazut; sau in caz de presiune scazuta da doar mesaj pe consola?
Motorul asta are tacheti hidraulici? tip motor RFJ injectie EW10A. Cum pot verifica acest lucru?
Multumesc.
Scris: Dum 08-Aug-2010 20:10
de viorelovidiu
acelasi motor am si eu numai ca e BVM. am avut probleme sonda de presiune ulei, scapa ulei in prostie pe la garnitura acesteia si in bord a aparut service si stop aprins iar pe consola mesajul oil pressure too low.
Scris: Dum 08-Aug-2010 21:10
de dxx
@viorelovidiu: multumesc, bine de stiut. eu nu am vazut in bord beculetul acela cu canistra si picatura care la alte masini cand se aprinde indica presiune de ulei scazuta. bine ca atentioneaza consistent un astfel de lucru important.
Scris: Dum 08-Aug-2010 23:33
de mesersmith
dxx scrie:azi un amic mecanic (nu de masini psa) a bagat urechea la motor cand l-am pornit rece. a zis ca zgomotul vine de la tachetii hidraulici care se amorseaza mai greu la prima pornire deoarece ajunge uleiul mai tarziu la ei. Mi-a spus ca este posibil sa fie si putin uzati si a recomandat sa fac schimbul de ulei chiar daca am doar 13k cu uleiul asta.
La modelul asta exista martor in bord pt presiune scazuta ulei? - ca eu m-am uitat mai atent si nu l-am vazut; sau in caz de presiune scazuta da doar mesaj pe consola?
Motorul asta are tacheti hidraulici? tip motor RFJ injectie EW10A. Cum pot verifica acest lucru?
Multumesc.
posibil sa fie si de la tacheti, desi asta inseamna sa fie f uzati avand in vedere faptul ca ei se regleaza singuri...
Scris: Lun 09-Aug-2010 11:00
de balanel
Verifica daca nu cumva seamana simptomul tau cu cel descris
aici.
Scris: Lun 09-Aug-2010 13:35
de dxx
@balanel: interesant material. foarte posibil asta sa fie, mai ales ca fulia mea seamana cu cea din poza, este la fel de scumpa, si am si valva aia solenoid pe motor, precum si zgomotul asemanator. Inainte de a schimba distributia nu se auzea s-au nu l-am remarcat, nu stiu ce sa zic. Este posibil ca meseriasul atunci cand a blocat/fixat fulia si vibrochenul ca sa scoata cureaua si a mai tras de ele putin ca nu se potriveau exact 'gaurelele' cu stiftul lui, sa fi afectat cumva mecanismul fuliei? Ca zgomotul l-am auzit in service prima data dupa ce a schimbat distributia si a pornit motorul. A facut atunci si el o fata..., dar ma rog am trecut atunci peste asta ca a doua oara cand l-a pornit evident nu s-a mai auzit...
Nu stiu acum ce sa fac. Ca daca ma duc inapoi o sa zica ca mi-o schimba cu tot cu curea, alti bani (ai mei), alta distractie. Daca o las asa, ca in afara de zgomot - daca intradevar de la ea provine - nu am alte simptome (nu porneste, mers neregulat la relanti, etc), poate produce si alte stricaciuni, mai grave? Sa astept sa-si revina (cine stie...) sau sa se agraveze si sa o schimb abia atunci?
Nu este posibil, totusi, ca fulia sa nu fie defecta, dar umbland la ea sa o fi dereglat de la pozitia normala care trebuie sa fie intre roata dintata si pistonas?
Scris: Mie 11-Aug-2010 17:59
de dxx
A mai intampinat cineva zgomot la pornire la motoarele cu VVT din cauza acestui pinion de la axul cu came pe admisie? Rezolvari? Pareri?
Scris: Mar 17-Aug-2010 14:58
de dxx
am masurat presiunea de ulei: 1.8 bari la relanti / 2.8 bari la 2000 rpm si creste semnificativ odata cu turatia (masuratorile au fost realizate cu motorul cald si uleiul 'vechi' de 13000 km). Cred ca este un rezultat multumitor (in parametrii). Da/Nu?