Pagina 1 din 2

Infierbantare excesiva discuri frana !!!

Scris: Joi 18-Noi-2010 21:08
de danutz
Salutari, stimati colegi ! Poate ma puteti ajuta cu niste pareri, mai ales cei care poate ati intalnit asa ceva.In urma cu cateva zile cred ca mi s-a blocat etrierul la roata stanga spate, deoarece discul era foarte fierbinte si iesea fum din cauciuc.Cu toate astea nu am simtit nimic anormal, sa mearga masina infranata, sa traga lateral, sa huruie ceva etc.Mai ales ca nu am abuzat deloc de frane, de aia e ciudat.Astazi am fost la service pt verificari, tester, mecanic si culmea....nimic!Am sperat ca a fost ceva fugitiv.Dupa ce am plecat, dupa vreo 10 km, am simtit ca imi trepideaza volanul si huruie roata dreapta fata foarte tare doar la 80-90km/h.Am crezut ca am pana.Cand m-am dat jos, am ramas masca : discul dreapta fata era aproape rosu si iesea fum din cauciuc.Culmea e ca n-am mers cu mai mult de 90 100 km/h, fara franari dese si puternice.Am fost iarasi la service, iar tester si toate alea si nimic.Cu toate astea imi infierbanta excesiv discurile stanga spate si dreapta fata, desi celelalte 2 sunt normale.Chiar si cand merg numai in frana de motor, fara a calca deloc frana si conduc doar cu 50-60km/h.Astept pareri si sfaturi cu nerabdare.Stima !

Scris: Joi 18-Noi-2010 21:55
de cristi_s
Avand in vedere ca C5 are sistem de franare in X (adica stanga fata cu dreapta spate un circuit si dreapta fata cu stanga spate alt circuit), parerea mea este ca ai o problema cel mai probabil in pompa de frana, iti ramane blocat din cand in cand pistonasul de pe circuitul respectiv, din diverse motive (garnitura umflata, pistonas ovalizat sau spart, supapa de descarcare defecta). :roll:

Scris: Joi 18-Noi-2010 22:24
de khan
sau aer f mult care expandeaza la cald si tine in tensiune placutele. la ce tester ai fost, ca Lexia de ex nu stie daca e vreun etrier blocat sau nu? s-a lucrat ceva inainte la masina?

Scris: Vin 19-Noi-2010 00:01
de danutz
Inainte de aceste probleme, nu am facut absolut nimic la masina.Pe Lexia ma gandeam si eu ca nu apar defectele de origine mecanica, de exemplu blocare etrier sau ceva de genul.Ciudat era si faptul ca , masina fiind pe elevator, cu motorul PORNIT, la rotirea usoara a rotilor fata, acestea nu se blocau; daca roteam rotile brusc, acestea se invarteau cam o tura, apoi intepeneau pe loc :roll:.Acest lucru se intampla la ambele roti pe fata; pe spate-totul era normal.Daca impingeam masina, aceasta rula lin, fara semne de blocare.Cat mergeam cu 30-40km/h maxim, mai era cum era, dar la 50-70, deja se incingea problema considerabil.Apropo, la blocarea pistonaselor, acestea nu ar trebui sa ramana asa?Multumesc anticipat si mai astept sfaturile voastre.Stima !

Scris: Vin 19-Noi-2010 00:57
de khan
masina are ESP?

Scris: Vin 19-Noi-2010 01:16
de dj01fad
exact asta vroiam si eu sa intreb :lol:
a patit cineva asa ceva la o laguna 2, si de la esp a fost problema.

Scris: Vin 19-Noi-2010 09:00
de urzica
ESP-ABS este sigur verifica cu Lexia, bafta.

Scris: Sâm 20-Noi-2010 19:34
de danutz
Masina are ESP.Din tester, reiese o valoare foarte mica la acceleratia laterala a a masinii-ceva de genul 0,1 m/s, care cica e inregistrata de senzorul girometric al esp-ului, care e situat in consola centarala, intre scaunele din fata.Acest lucru totusi e anormal atunci cand masina stationeaza, trebuie sa fie valoarea zero, logic.Deoarece mi se infranau rotile stanga spate si dreapta fata, dupa cum sunt cele 2 circuite de franare, lucru probabil comandat de esp, care depista aceasta falsa usoara derapare a masinii, am scos acest senzor, pana la inlocuirea lui.Nou costa....3300 lei la Citroen :roll: :roll: :roll: Oricum voi lua second, daca asta e problema pana la urma.Dupa ce l-am scos, totusi se infierbanta in continuare discurile cu pricina, dar doar la franare, si nu in mers cum era inainte.Inca mai aud totusi un scartait pe spate in mers, cred ca imi blocheaza in continuare etrierii.Oricum, luni merg la Citroen sa-mi dea jos etrierii, pt verificare, curatare eventual schimb lichid farana etc, pt ca pana la urma cred ca e mai mult dpdv mecanic problema.Merci de ajutor si va tin la curent !

Scris: Sâm 20-Noi-2010 19:56
de sandor mihai
nu poti dezactiva esp-ul de proba? daca vrei senzor din ala iti dau eu unul.interesanta problema.

Scris: Sâm 20-Noi-2010 20:12
de dxx
si la mine se incalzeste mai mult decat celelalte roata stanga spate in mers si uneori se aude de la ea un scartait la viteze mici. daca pisti usor frana scartaitul dispare.

Scris: Sâm 20-Noi-2010 22:17
de dj01fad
la c5, ca si la xantia, etrierii se cracaneaza fata de brat, din cauza ca intre etrier (aluminiu) si brat (fier) se face oxid; la mine se mutasera in asa hal incat incepuse discul sa frece pe etrier pe interior, si imi toca placutele de frana total aiurea. i-am dat jos pe amandoi, am curatat bine detot, i-am mutat intre ei (stanga cu dreapta), si acum totul e perfect; inainte sa ma apuc sa umblu acolo, imi suiera ceva pe la rotile spate, si la franare scartaia; asta m-a facut sa ma apuc sa desfac.

Scris: Dum 21-Noi-2010 20:45
de khan
dai bani degeaba sa schimbi lichidul si sa desfaci etrierii. verifica mai intii ce a zis dj01fad, dar nu cred sa fie nici de acolo, si mai degraba continua sa faci investigatii cu Lexia, mai ales ca a reactionat la decuplarea senzorului respectiv

Scris: Dum 21-Noi-2010 21:29
de viorelovidiu
eu citisem pe frenchcarforum.co.uk ca este o problema intalnita doar la seria 1...

Scris: Dum 21-Noi-2010 22:14
de danutz
Apropo de dezactivarea ESP-ului: l-am dezactivat si am mers asa f putin, si s-a stins martorul care avertizeaza ca esp-ul e inactiv, ceea ce iar nu inteleg.In mod normal, ar trebui sa poti merge cu acesta decuplat, nu?Mai ales pt cei care vor sa simta la limita condusul unei masini (chiar daca nu e cazul meu).Am vazut apoi ca nici asta nu merge, am demontat acel captor girometric al esp.Intradevar, daca nu franez, discurile nu mi se mai infierbanta.Cand folosesc frana , chiar daca nu excesiv, tot imi infierbanta aceleasi discuri, ceea ce cred ca totusi e mai mult o cauza mecanica, care trebuie verificata atent.Cat despre scartait, aud si eu acest lucru pe spate, mai ales in oras la viteza mai mica.Oricum, poimaine merg sa o verific mai minutios, pt ca si eu sunt curios ce are.Merci de idei si sfaturi;mai tinem legatura !
P.S. Merci, Mihai deocamdata.Daca se dovedeste a fi si acel senzor problema pana la urma si trebuie neaparat schimbat, te contactez eu.Sper sa nu fie nevoie totusi, pt ca eroarea afisata era destul de mica la urma urmei, dar ramane de vazut.Stima !

Scris: Dum 21-Noi-2010 22:16
de viorelovidiu
danutz scrie:Apropo de dezactivarea ESP-ului: l-am dezactivat si am mers asa f putin, si s-a stins martorul care avertizeaza ca esp-ul e inactiv, ceea ce iar nu inteleg.In mod normal, ar trebui sa poti merge cu acesta decuplat, nu?Mai ales pt cei care vor sa simta la limita condusul unei masini (chiar daca nu e cazul meu).Am vazut apoi ca nici asta nu merge, am demontat acel captor girometric al esp.Intradevar, daca nu franez, discurile nu mi se mai infierbanta.Cand folosesc frana , chiar daca nu excesiv, tot imi infierbanta aceleasi discuri, ceea ce cred ca totusi e mai mult o cauza mecanica, care trebuie verificata atent.Cat despre scartait, aud si eu acest lucru pe spate, mai ales in oras la viteza mai mica.Oricum, poimaine merg sa o verific mai minutios, pt ca si eu sunt curios ce are.Merci de idei si sfaturi;mai tinem legatura !


din cate stiu se reactiveaza sigur dupa ce depasesti o anumita limita de viteza :roll: