Pagina 1 din 3
cunsum mare ulei motor
Scris: Vin 10-Iun-2011 22:23
de raulinski
Am o problema cu consumul uleiului de motor, in sensul ca masina consuma la 1000km 1 l de ulei.Mentionez ca masina nu a consumat ulei pana nu am facut schimbul normal de ulei.De atunci consuma f mult ulei Uleiul era Valvoline..pt ca nu am gasit Total pana acuma.Ar putea fi si un alt defect pe langa ulei gen:turbina,etc?.verificarea tehnica a fost facuta in martie si atunci au iesit gazele f bn.Am schimbat pana acuma de 2 ori uleiul(a 2a oara a fost un alt gen de ulei dar la fel )..tot la 1000 si ceva de km....sa caut ulei TOTAL???cu 10 w40 am schimbat pana acuma...ce parerea aveti??ms...
Scris: Sâm 11-Iun-2011 04:02
de iuliu m.
Nu e absolut nici o problema ca ai pus Valvoline si nu Total. As zice ca am chiar incredere mai mare in primul brand.
Nu ne spui si ce Valvoline ai pus.
Totusi, chiar sa fi pus un Valvoline mai de la baza gamei si mai putin vascos, consumul este enorm.
Verifica "de-a fir a par" masina ca nu-i in regula ceva la ea (pierderi, simeringuri de supapa, turbina, etc.etc.etc.)
Bafta!
Scris: Sâm 11-Iun-2011 17:54
de dan37hd
Nu ai nici o problema cu motorul. Consumul de ulei la C5 este specific si normal indiferent de motorizare benzina sau motorina .Si eu m-am speriat inainte de a consulta mai in detaliu cartea. Am manualul in fata si spune asa la observatii : Se va controla nivelul de ulei periodic si de cite ori este nevoie dar mai ales atunci cind plecati la drum ..Se vor respecta indicatiile comunicate de computer de a ridica nivelul de ulei atunci cind se cere. Si acum atentie ! . Motoarele cu combustibil benzina au un consum de 0,5 litru ulei la 1000 km . Motoarele cu combustibil motorina au un consum de 1 litru ulei la 1000 km. Mai spune ca agreaza marca de ulei binestiuta a Citroen [Total] . si de aici deduci tu gama . Eu folosec 5w40 sintetic .altii 10w40 sintetic si consumul de ulei este tot asa . De cind am masina pot spune cu certitidine caci constructorii Citroen nu s-au iselat cu nimic la capitolul asta.
Scris: Sâm 11-Iun-2011 18:59
de mesersmith
dane, nu am cum sa fiu de acord cu tine in ceea ce priveste consumul de ulei.
ca scrie in carte sa verifici uleiul, e normal si pot paria ca asa scrie in cartea oricarei masini.
eu am doua c5 cu motoare de 2.0 hdi, unul de 109cp si unul de 136 cp.
niciunul nu consuma pic de ulei.
o masina are 330 mii de km si una 90 de mii.
eu nu completez si nu am completat niciodata de la un schimb la altul.
nu a fost nevoie.
Scris: Sâm 11-Iun-2011 22:22
de dan37hd
Am tot respectul fata de tine Mesersmith cu ajutorul tau am rezolvat problema ventilatorului AC. Daca cartea minte atunci si eu .Ce este mai grav pentru mine este ca daca este asa cum spui tu atunci am si eu o problema cu motorul . Cartea este in Daneza si iata am incercat sa fac un foto la observatiile de care vorbeam legate de consumul de ulei.

Scris: Sâm 11-Iun-2011 22:49
de khan
nu stiu daneza dar e posibil sa scrie ca asta e normal sa se intimple in rodaj, nu tot timpul
Scris: Sâm 11-Iun-2011 22:59
de pef73
Este foarte adevarat ce zici tu ,Dane.Constructorul spune intradevar ca este normal un consum de pana 1L / 1000 km dar mie mi se pare exagerat de mult.Intre doua schimburi de ulei ar trebui sa completez cu 15 L ;mai are rost sa-l schimbi ?! Este tot timpul nou. La a mea am 6k de km de cand am facut schimbul de ulei si nu a consumat un gram.
VW la motoarele pe benzina da un cosum normal de ulei la fel de 1L /1k km, iar Opel de0,85L /1k km.
Scris: Sâm 11-Iun-2011 23:06
de iuliu m.
Nici al meu nu consuma (ulei) decat cand fac eu un exces de pedanterie si vreau sa-l "tin la maxim" pe joja. Si nu un litru la o mie ci cateva sute de grame la zece mii de km.
Daca il las sa "isi aleaga singur" un nivel intre minim si maxim (pe joja), pot sa nu adaug deloc in cei zece mii dintre schimburi.
Motorul este RHZ si are ~150 k km. Sa fiu eu mai norocos?
Scris: Dum 12-Iun-2011 17:32
de raulinski
Nu mi se pare normal sa consume 1l de ulei la 1000 de km. pt k nu a consumat pana acuma.dupa 10.000 am completat data trecuta uleiul.cu 0,5l...si la 12.13000 cand am facut schimbu a fost ok nivelul uleiului.dar acuma mi se pare exagerat...si cum spunea colegu atunci intre 2schimburi bagi 15 l de ulei ce ai facut???nu mai schimbi niciun ulei.
nu stiu exact ce valvoline a fost...diferenta dintre 5w40 si 10 e ca 10 e mai gros...5 se recomanda la motoare pana in 100.000km...
ce ulei sa incerc??sa mai incerc altfel de ulei??sau ce spuneti???inainte de a merge sa verific masina?????si ce sa verific la masina???ca pe lexia nu cred ca rezolvi problema iar la gaze la RAR...mi-a iesi normal... defapt au iesit f bn.
am auzit mai multe variante si nu stiu care poate fi buna.
daca ar fi turbina nu ar trebui sa nu faca un zgomot aiurea??:sau sa nu traga???sami scoata uleiul pe teava de la esapament...teava e normala nu mi se pare ca ar avea ulei pe ea,iar la consumul de ulei pe care il am ar trebui sa am pe teava ulei, sa se vada..eu nu am astfel de probleme...
pt semeringuri si altele ar trebui sa desfac motoru...pierderi nu se vede ca ar avea,nu am gram de ulei sub motor......
Scris: Dum 12-Iun-2011 19:45
de marocanu
Salut! masina mea avea peste 150000 puneam ulei 5w30 si nu consuma si vreau sa spun ca dadeam bice la motorul acela, parerea mea ca ai ceva probleme,poate pierde ulei doar la turatie mai mare si nu se vede in parcare pe jos.fa-i un control mai amanuntit la un service care stie CITROEN.motorul hdi consuma ulei doar cind uleiul este praf aproape de schimb,totusi eu am mers si 20000 si nu am completat nici macar un litru.Are ceva simptome? scoate fum alb?uitate bine la motor,pe dedesubt.
Scris: Lun 13-Iun-2011 02:51
de iuliu m.
Salut,
Eu folosesc uleiul asta:
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... nt&land=DE
dar nu e relevant. Nu conteaza daca folosesti 0W- 5W- sau 10W-40, atata vreme cat e XXW-40. Ar trebui sa apara diferente de consum de ulei daca treci de la XXW-40 la XXW-30. Insa nici pe departe atat de semnificative. As zice ca, cu cat motorul e mai OK, diferenta e foarte mica, catre insesizabila.
Vezi ca trebuie sa o poti verifica la un service. Vezi intai daca supureaza pe undeva ulei, nu e musai sa fie balta sub ea.
Si apoi ia-o "din aproape in aproape". Turbina poate sa fie o cauza, chiar daca nu scoate nori de fum albastrui pe teava.
Dar nu numai ea. Simeringuri de supapa cum am mai zis, poate fi alta. Si multe altele...
Trebuie sa existe un loc cu cineva priceput, pe aproape de tine.
Tu, de fapt, ai nevoie de un service bun.
Succes!
Scris: Mar 14-Iun-2011 10:01
de paul72
Masina mea are 272.000 km si nu am completat ulei niciodata intre schimburile la 20.000 km ! Si folosesc un ulei 5w-40 Petro Canada ! Nici mie nu mi se pare normal sa consume asa de mult ulei asa ca trebuie sa vizitezi neaparat un atelier service bun .... iti urez bafta..
Scris: Mar 14-Iun-2011 20:40
de bogdan78
In instructiuni sau manuale nu conteaza ce scrie. Sunt trecute asa ca sa nu isi bata capul serviceurile in garantie Nu este normal ca un motor sa consume ulei. Daca se duce discul de ambreiaj in primii 4000km cum a patit un amic la un hyundai tucson, nu este normal. Cu toate astea nici un service din lume nu va schimba discuri de ambreiaj.
Scris: Mar 14-Iun-2011 21:19
de mesersmith
eu cand am cumparat cele doua peugeot 308 acum 2 ani, nu am plecat din reprezentanta pana nu am luat hartie scrisa cu garantia pt ambriaj pana la 25.000km sau 40.000km.
nu mai tin minte exact ca e destul de atunci.
Scris: Mar 14-Iun-2011 23:31
de bogdan78
Sa vezi cum este cand suni la service, aia spun, ca este ok si vor trimite echipaj dupa masina, apoi la sfarsit iti spun ca a fost o eroare si ca de fapt nu acopera garantia, si l-au pus sa plateasca inclusiv remorcarea la tarif de service de reprezentanta.