Cutie de viteze automata AL 4 la C5, 2.0i 16v, 138 cp
Scris: Mie 20-Iul-2011 16:10
Salut!
Am achizitionat de curand un C5 din 2003 cu cutie automata, benzina, 157.000 km. Asa cum e normal am mers la service sa schimb ce era de schimbat: kit distributie(cu pompa de apa, asa cum scrie la forum
), filtre ulei, benzina, aer si ulei motor + cutie de viteze. Cel de la service mi-a zis ca era bine sa-l schimb si pe asta. Masina mergea fain, schimba vitezele ceas, cca 2500 rpm. Am plecat si hai sa fac un test. Mentionez ca locuiesc intr-o zona cu temperaturi constante peste 40 c si muuuuuuuuuuuuuult praf. Cand am cumparat-o am si testat modul sport....super tare!! Dat fiind ca ziua e foarte cald, am decis sa fac drivetestul noaptea. Selectez modul sport si.......da-i! dupa cativa metri, soc!! fum de sub capota!!!! Opresc motoul normal ma dau jos si din spatele motorului iesea un fum alb si mirosea a ulei incins. am lasat-o sa se "odihneasca" putin si sa se termine cu fumul si am plecat din nou. De data asta fara modul sport. Din nou fum pe la 130/h!! Bineinteles, opresc din nou, las masina sa respire, dispare fumul si mirosul si plec din nou. De data asta am mers cuminte, 90-100/h si masina a fost ok.
Ce am observat: 1. viteza a 3-a pe modul drive intra nesperat de greu, comparativ cu ce era inainte adica pe la 3500-4000 rpm.
2. in modul sport a dus masina la 6000 sau chiar 7000 rpm, adica pe acolo le schimba, nu ca inainte.
Nicio vibratie, niciun mesaj in bord, la relanti motorul ok.
Operatiile de mai sus le-am facut la service Citroen autorizat. Sun a II-a zi si le zic ce-am patit. Ma cheama si plec cu tipu de acolo in drive test. Bineinteles aceleasi porbleme si cu miros de ulei ars in habitaclu. Imi zice ca trebuie sa verifice cutia si apoi sa puna Lexia sa vada ce are. Ajungem la service, se uita sub capota si zice ca nu e de la cutie ca e ok dar ca are o intarziere in a da treapta 4a, adica nu se schimba din calculator. Pornim din nou in drive test(mentionez ca tipu a fost nemilos cu ea adica i-a dat 130 fara mila).
Ce sfaturi mi-a dat:
1. Inca 3 zile de mers cu ea FARA modul sport(am inteles ca il va regla el mai tarziu din lexia)
2. cand trece de 2500/3000 de ture(in modul drive) si nu schimba, ia putin piciorul de pe acceleratie si calc-o la loc. Pot sa verific in ce viteza sunt cu modul secvential in cazul in care nu stii.
3. Surpriza! Acum schimba ceas la 2500 si e totul normal, fara fumuri.
Scuze pentru postul lung si pentru noul topic deschis dar am cautat referinte pentru problema mea si pe alte forumuri si se pare ca nu prea exista nimeni cu problema asta. In cazul in care ceva merge rau, revin cu amanunte.
Succes tuturor si...km fara probleme!!!
Am achizitionat de curand un C5 din 2003 cu cutie automata, benzina, 157.000 km. Asa cum e normal am mers la service sa schimb ce era de schimbat: kit distributie(cu pompa de apa, asa cum scrie la forum

Ce am observat: 1. viteza a 3-a pe modul drive intra nesperat de greu, comparativ cu ce era inainte adica pe la 3500-4000 rpm.
2. in modul sport a dus masina la 6000 sau chiar 7000 rpm, adica pe acolo le schimba, nu ca inainte.
Nicio vibratie, niciun mesaj in bord, la relanti motorul ok.
Operatiile de mai sus le-am facut la service Citroen autorizat. Sun a II-a zi si le zic ce-am patit. Ma cheama si plec cu tipu de acolo in drive test. Bineinteles aceleasi porbleme si cu miros de ulei ars in habitaclu. Imi zice ca trebuie sa verifice cutia si apoi sa puna Lexia sa vada ce are. Ajungem la service, se uita sub capota si zice ca nu e de la cutie ca e ok dar ca are o intarziere in a da treapta 4a, adica nu se schimba din calculator. Pornim din nou in drive test(mentionez ca tipu a fost nemilos cu ea adica i-a dat 130 fara mila).
Ce sfaturi mi-a dat:
1. Inca 3 zile de mers cu ea FARA modul sport(am inteles ca il va regla el mai tarziu din lexia)
2. cand trece de 2500/3000 de ture(in modul drive) si nu schimba, ia putin piciorul de pe acceleratie si calc-o la loc. Pot sa verific in ce viteza sunt cu modul secvential in cazul in care nu stii.
3. Surpriza! Acum schimba ceas la 2500 si e totul normal, fara fumuri.
Scuze pentru postul lung si pentru noul topic deschis dar am cautat referinte pentru problema mea si pe alte forumuri si se pare ca nu prea exista nimeni cu problema asta. In cazul in care ceva merge rau, revin cu amanunte.
Succes tuturor si...km fara probleme!!!