sistemul de directie
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
sistemul de directie
e vorba de sistemul de directie la un c5 2 an 2005. In urma unui accident al carui vinovat sunt , am lovit frontal o placa de beton din acelea care se folosesc la garduri. Una din urmari este avarierea sistemului de directie. Am urcat-o pe o rampa si , se pare ca va trebui sa schimb basculele, capetele de bara, bieletele antiruliu si bieletele de directie. Avand in vedere partea financiara, as incerca sa le schimb eu , poate cu ajutorul sfaturilor voastre si al unui prieten mecanic, voi reusi. Maine va trebui sa merg sa le iau de la magazin intrucat am dat deja comanda pt ele (aprox 1300 ron). Imi poate spune cineva care este ordinea de schimbare a acestor piese si daca am nevoie de vreo scula speciala ? Deasemenea orice alt fel de sfaturi sunt mai mult decat binevenite. Multumesc!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Pai avand in vedere ca trebuie sa le schimbi cam pe toate, o sa le monezi in ordinea inversa demontarii lor.
Prima daca o sa dai jos pivotul de pe bascula, apoi bascula. Eu as scoate si piulita de la planetara inaintea basculei, ca sa nu iasa daca tragi mai tare.
Apoi bieleta antirului(pe asta poti s-o scoti oricand) si acum ai loc lejer sa scoti bieleta de directie si capul de bara.
Faza e ca nu exista o ordine anume, pt ca daca trebuia sa schimbi doar o singura componenta, nu ai fi demontat toate celelalte piese pt ea.
Doar bieleta de directie si capatul de bara nu pot fi scoase oricum.
Avand in vedere ca schimbi si pe acestea, se impune sa faci o geometrie a directiei.
Prima daca o sa dai jos pivotul de pe bascula, apoi bascula. Eu as scoate si piulita de la planetara inaintea basculei, ca sa nu iasa daca tragi mai tare.
Apoi bieleta antirului(pe asta poti s-o scoti oricand) si acum ai loc lejer sa scoti bieleta de directie si capul de bara.
Faza e ca nu exista o ordine anume, pt ca daca trebuia sa schimbi doar o singura componenta, nu ai fi demontat toate celelalte piese pt ea.
Doar bieleta de directie si capatul de bara nu pot fi scoase oricum.
Avand in vedere ca schimbi si pe acestea, se impune sa faci o geometrie a directiei.
e grozav sa ai pe cineva alaturi cand ai nevoie si deaceea tin sa iti multumesc. Am luat piesele, am citit sfatul tau si acum ma duc in garaj sa vad ce pot face. Mai intai o sa o suspend pe capre si o sa incerc sa demontez si piulita de la planetara, dupa care voi demonta pivotul si apoi bascula. dupa aia b antiruliu , bara de dir si capul de bara. sa vedem ce iese!
acum vin din garaj si treaba a mers nici bine nici rau; oricum nu am terminat . Am reusit sa demontez bieletele antiruliu(asta a fost usor), barele de directie-nici aici nu au fost probleme. Am probleme cu 2 suruburi , cate unul de fiecare parte a masinii, cele care tin jugul basculei(nu pot sa le desfac cu nici un chip) si probabil va trebui sa desfac si burdufurile capetelor de bara la partea dinspre caseta de directie pentru a putea monta piesele noi, dar nu prea imi dau seama cum e prins colierul acolo. In plus de astea am facut si o boroboata: am tras prea tare de surubul de la pivot si acesta s-a rupt asa ca va trebui sa imi cumpar si pivoti noi dar nu stiu cum se desfac cei vechi.
Maine, joi, sunt de serviciu asa ca de-abia vineri pe la pranz o sa mai lucrez la masina. Pana atunci ma gandesc ce posibilitati mai am sa desfac suruburile alea.
Maine, joi, sunt de serviciu asa ca de-abia vineri pe la pranz o sa mai lucrez la masina. Pana atunci ma gandesc ce posibilitati mai am sa desfac suruburile alea.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Pivotii sunt prinsi prin infiletare, asa ca tu, va trebui sa le desfiletezi.
De obicei, pe langa faptul ca sunt pe filet, pe acel filet la montaj se pune si o pasta de cimentare, asa incat, probabil va trebui sa le invarti prin bataie cu o dalta ascutita.
In plus, pivotul are doua "fuste" si cu siguranta una dintre ele este batuta astfel incat sa intre in niste orificii din bascula.
Burdufurile vor trebui sa fie demontate, iar prinderea lor se face, din cate imi amintesc, cu un colier.
Iti pun niste poze, ca poate-ti vor fi de folos.

De obicei, pe langa faptul ca sunt pe filet, pe acel filet la montaj se pune si o pasta de cimentare, asa incat, probabil va trebui sa le invarti prin bataie cu o dalta ascutita.
In plus, pivotul are doua "fuste" si cu siguranta una dintre ele este batuta astfel incat sa intre in niste orificii din bascula.
Burdufurile vor trebui sa fie demontate, iar prinderea lor se face, din cate imi amintesc, cu un colier.
Iti pun niste poze, ca poate-ti vor fi de folos.


-
- pasionat
- Mesaje: 165
- Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
- Localitate: Galati
agu123 scrie:asa ca va trebui sa imi cumpar si pivoti noi dar nu stiu cum se desfac cei vechi.
si la mine a fost destul de greu de desfacut pivotii,dar pana la urma am reusit.Am introdus o teava pe pivot si am sudat/o,am gaurit teava ,am bagat un levier si am reusit sa desfiletez...daca aveam cheia speciala ptr desfacut cred ca era mai usor
hai ca e mai bine
Multumesc mult de sfaturi si poze atat lui mesersmith cat si lui eugen chiriac caci imi sunt de folos. Am reusit sa desfac piulitele de care va spuneam si unul dintre pivoti(prin bataie cu dalta si ciocanul); celalalt pivot nu am incercat inca, (dar buna ideea cu teava sudata). Insa s-a intamplat un alt lucru intre timp: a inceput sa curga un firicel de ulei din zona in care planetara intra in cutie. E vorba de planetara de la roata din stanga, iar locul pe unde curge nu este pe la burduful planetarei catre cutie, ci putin mai departe, la vreo 5-10 cm. Locul exact pe unde curge nu l-am vazut pt ca nu am pozitie sa vad acolo, dar de mai sus nu vine caci mai sus e uscat. Am observat ca atunci cand trag de planetara in exterior curge putin mai repede. Am pus un vas dedesubt si am adunat aprx. 1 litru de ulei. Din pacate nu am aparat de pozat ca v-as fi pus o poza. Oricum, niste poze de genul pe care mesersmith mi le-a aratat mi-ar fi de folos. Aveti idee ce o fi ? Mersi! PLec iar in garaj sa incerc sa demontez burdufurile barelor de directie!
ulei din cutie. daca scoti complet planetara o sa curga si mai mult ulei. nu este o mare problema, completezi la urma.
atentie la burdufurile de la caseta, fii atent la ele sa nu fie rupte sau crapate. ai grija cum le montezi la loc dupa ce schimbi bieletele si mai ales cum le fixezi cu colierele ca daca nu etanseaza foarte bine si va intra apa sau umezeala peste vreo cateva luni ai sa postezi ca ai probleme mari la caseta de directie.
atentie la burdufurile de la caseta, fii atent la ele sa nu fie rupte sau crapate. ai grija cum le montezi la loc dupa ce schimbi bieletele si mai ales cum le fixezi cu colierele ca daca nu etanseaza foarte bine si va intra apa sau umezeala peste vreo cateva luni ai sa postezi ca ai probleme mari la caseta de directie.

chiar am scos planetara si intr-adevar a curs si mai mult ulei. Intrebare: e totusi normal sa iasa planetara din cutie sau are vreo siguranta care la mine nu mai e ? Burdufurile sunt ok Multam de atentionare
!
Pana la urma se pare ca surubul de la jugul basculei de pe drp. il voi taia cu flexul(nu am reusit nici cu inelara (18) cu teava pe ea, nici incalzit). Pe stg. am reusit sa demontez totul.(curiozitate: piesa in care intra nuca capului de bara e cilindrica fara a avea nici o tesitura pt a o prinde cu cheia, asa ca m-am chinuit cu o cheie reglabila; cea noua are asa ceva si sper sa-mi fie mai usor la montat)
Pe unde se baga uleiul inapoi in cutie?

Pana la urma se pare ca surubul de la jugul basculei de pe drp. il voi taia cu flexul(nu am reusit nici cu inelara (18) cu teava pe ea, nici incalzit). Pe stg. am reusit sa demontez totul.(curiozitate: piesa in care intra nuca capului de bara e cilindrica fara a avea nici o tesitura pt a o prinde cu cheia, asa ca m-am chinuit cu o cheie reglabila; cea noua are asa ceva si sper sa-mi fie mai usor la montat)
Pe unde se baga uleiul inapoi in cutie?
Am nevoie de informatii despre planetare. Va trebui sa le desfac si sa le montez la loc. Cu demontatul directiei am terminat cu succes si dupa ce voi rezolva cu planetarele iesite, sper sa-mi fie mai usor la montatul sistemului de directie.
"Eu as scoate si piulita de la planetara inaintea basculei, ca sa nu iasa daca tragi mai tare'' by mesersmith. Nu am stiut sa o scot asa ca acum trebuie sa vad cum le montez la loc.
"Eu as scoate si piulita de la planetara inaintea basculei, ca sa nu iasa daca tragi mai tare'' by mesersmith. Nu am stiut sa o scot asa ca acum trebuie sa vad cum le montez la loc.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
planetara stanga: a inceput sa curga ulei mai departe putin de burduful catre cutie; tragand usor de ea, a inceput sa curga mai repede; vazand ca e o problema acolo am tras mai tare de ea (dar nici pe departe nu am fortat, pur si simplu am tras) si a iesit din cutie. Locul de unde a iesit m-a mirat: nu a iesit din zona burdufului ci mai departe cu vreo 10 cm. Practic, nu planetara a iesit ci o parte componenta a cutiei, la capatul careia se vede un ax(sau asta mi s-a parut mie ca este-pozitie rea-vizibilitate redusa). Cred ca daca ati mai avea vreo poza ca celelalte pe care mi le-ati aratat, mi-ar fi de folos.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo