Probleme C5 II 1.6 Hdi 2006

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

poly
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Mar 05-Iun-2012 15:41
Localitate: Craiova
Masina: C5 Exclusive 163 Automat
2: Xantia Activa Hdi

Probleme C5 II 1.6 Hdi 2006

Mesajde poly » Mar 26-Iun-2012 12:51

Buna ziua,
Sunt de curand fericitul posesor al unui C5 II si am sesizat cateva probleme deloc de neglijat:
1 - cand masina este in sarcina sau pe frana de motor intre 1700 - 3000 rot/min se aude un rontait ciudat accentuat de cat de mult apas pedala de acceleratie (mentionez k atunci cand decuplez cutia de viteze nu se mai aude absolut nimic);
2 - cand schimb vitezele simt un soc puternic la cuplarea ambreiajului cat si la decuplare (ca si cum ar fi rupti suportii la motor) dar vitezele se schimba f usor fara nici o problema - mentionez ca am verificat suportii si nu par sa fie uzati excesiv;
3 - cateodata la plecarea de pe loc se aude un scartait pana la decuplarea completa a ambreiajului;
4 - eroare la suspensie sezorul de la directie raporteaza pozitie incorecta a volanului - in pozitia 0 arata + 38 grade dar este functional indicand modificarea pozitiei volanului cand il misc stanga dreapta;
5 - senzorii de parcare au mers perfect vreo 2 saptamani pana intr-o zi cand nu au mai vrut sa mai detecteze nimic cand merg cu fata in schimb cand merg cu spatele detecteaza perfect si cei din spate si cei din fata cu afisare pe display si cu sunetele de rigoare - aici ma gandesc k poate am setat eu ceva gresit prin lexia de nu mai merg corespunzator;
6 - celebra deja eroare de lichid parbriz la care am incercat modificarea pozitiei senzorului de nivel dar fara nici un rezultat;
7 - la volan se aude o bataie posibil de la cuplajul volanului - daca stie cineva unde se afla
Orice informatie m-ar ajuta din experienta dvs de pana acum si eventual un manual de reparatie mi-ar fi folositor.
Totodata as avea nevoie de cateva nimicuri cum ar fi stropitoarele de la parbriz - unul are clema rupta si celalalt are o spartura si deviaza jetul total aiurea; clema de la scrumiera care face inchiderea si deschiderea ei; o cheie intrucat nu am decat una; scutul de sub motor lipseste....
Va multumesc anticipat!

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mar 26-Iun-2012 18:19

1. banuiesc rulmentul de presiune
schimba tot chitul daca te apuci de treaba
2. posibil unul sau mai multe suruburi slabite
3. banuiesc tot rulmentul,nu mai are vaselina in el
4. un senzor decalibrat
5. daca te mananca pielea :lol: oi fi pus pe OFF
6. completeaza nivelul periodic
7. urmareste coloana si o sa o gasesti
8. cauta aici la http://www.clubcitroen.ro/forum/viewforum.php?f=34 sau aici la http://www.clubcitroen.ro/forum/viewforum.php?f=102 sunt cate C5-uri la dezmembrat
spor
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 26-Iun-2012 20:03

Cand mergi uniform, tine mana pe maneta de viteze si apasa usor pe acceleratie si apoi ia piciorul.
Se misca maneta, fie si putin? Daca da, ai sigur cel putin un suport terminat, in special cel de la cutie.
Cum adica ai modificat pozitia senzorului de nivel? Adica ai miscat de el si l-ai pus in alta pozitie?
Pentru ca asta trebuie sa faci si ar trebui sa fie ok.
Eroarea de pozitie unghiulara a volanului apare mai la toate masinile si nu e motiv de ingrijorare. Nu exista senzori si nici nu pot fi decalibrati, exista un singur traductor de pozitie unghilar.
Nu stiu de ce apare, insa inclin sa cred ca atunci cand se face geometria, nu se tine cont de pozitia exacta a volanului.
Bataia in volan o testezi asa: cu motorul oprit, intr-un loc linistit si fara zgomote, misti f usor de volan stanga-dreapta, si incerci sa asculti bataia.
O s-o regasesti undeva in partea de jos a coloanei de directie si e o problema ultra cunoscuta la c5.
Si eu am avut-o, iar un prieten de-al meu a sudat coloana intr-un anume loc si zgomotul a disparut definitiv.
Daca te uiti in poza, in partea de jos ai o zona cu dinti longitudinali, acea zona a fost sudata. Acolo apare jocul si implicit, zgomotul.



Imagine

poly
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Mar 05-Iun-2012 15:41
Localitate: Craiova
Masina: C5 Exclusive 163 Automat
2: Xantia Activa Hdi

Mesajde poly » Mar 26-Iun-2012 23:08

mesersmith scrie:Cand mergi uniform, tine mana pe maneta de viteze si apasa usor pe acceleratie si apoi ia piciorul.
Se misca maneta, fie si putin? Daca da, ai sigur cel putin un suport terminat, in special cel de la cutie.
Cum adica ai modificat pozitia senzorului de nivel? Adica ai miscat de el si l-ai pus in alta pozitie?
Pentru ca asta trebuie sa faci si ar trebui sa fie ok.
Eroarea de pozitie unghiulara a volanului apare mai la toate masinile si nu e motiv de ingrijorare. Nu exista senzori si nici nu pot fi decalibrati, exista un singur traductor de pozitie unghilar.
Nu stiu de ce apare, insa inclin sa cred ca atunci cand se face geometria, nu se tine cont de pozitia exacta a volanului.
Bataia in volan o testezi asa: cu motorul oprit, intr-un loc linistit si fara zgomote, misti f usor de volan stanga-dreapta, si incerci sa asculti bataia.
O s-o regasesti undeva in partea de jos a coloanei de directie si e o problema ultra cunoscuta la c5.
Si eu am avut-o, iar un prieten de-al meu a sudat coloana intr-un anume loc si zgomotul a disparut definitiv.
Daca te uiti in poza, in partea de jos ai o zona cu dinti longitudinali, acea zona a fost sudata. Acolo apare jocul si implicit, zgomotul.


Salut, intr-adevar la socurile respective se misca maneta schimbatorului de viteze inainte si inapoi, senzorul de nivel l-am rasucit in ambele directii fara vreun rezultat. In legatura cu coloana de directie - trebuie scoasa afara toata coloana ca sa identific problema sau se poate rezolva local?
Va multumesc pentru sfaturi si idei.
Imagine

poly
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Mar 05-Iun-2012 15:41
Localitate: Craiova
Masina: C5 Exclusive 163 Automat
2: Xantia Activa Hdi

Mesajde poly » Mar 26-Iun-2012 23:12

Rica scrie:1. banuiesc rulmentul de presiune
schimba tot chitul daca te apuci de treaba
2. posibil unul sau mai multe suruburi slabite
3. banuiesc tot rulmentul,nu mai are vaselina in el
4. un senzor decalibrat
5. daca te mananca pielea :lol: oi fi pus pe OFF
6. completeaza nivelul periodic
7. urmareste coloana si o sa o gasesti
8. cauta aici la http://www.clubcitroen.ro/forum/viewforum.php?f=34 sau aici la http://www.clubcitroen.ro/forum/viewforum.php?f=102 sunt cate C5-uri la dezmembrat
spor


in legatura cu senzorii de parcare am tot incercat alte setari cu lexia si nu a avut nici un efect: indiferent ce modific tot asa functioneaza...poate s-a mai lovit cineva de problema asta si a gasit o rezolvare...mai mult ca sigur nu sunt senzorii de vina din moment ce in mars-arierre functioneaza normal....

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 26-Iun-2012 23:18

Eu nu-ti recomand sa sudezi coloana, iti spuneam doar ca un amic a facut acest lucru de aproximativ un an si zgomotul a disparut definitiv.
Eu de exemplu, nu am facut la var I, desi aveam si eu acel zgomot.
Senzorul de nivel nu-l rasucesti pe nevazute. Il scoti afara din rezervor si il pozitionezi de asa maniera, incat daca-l tii in pozitie orizontala, asa cum este in bazin, elementul lui mobil sa cada in jos.
In pozitia asta, fara sa o schimbi cand te misti, il introduci in bazin.
Sigur va functiona, daca nu cumva e defect.
Poti verifica si mufa, eventual sa dai cu un pic de spray VD 40.

In ceea ce priveste senzorii, fa un print screen cu setarile pe care le faci sa vedem si noi ce si cum.

poly
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Mar 05-Iun-2012 15:41
Localitate: Craiova
Masina: C5 Exclusive 163 Automat
2: Xantia Activa Hdi

Mesajde poly » Mie 27-Iun-2012 10:35

mesersmith scrie:Eu nu-ti recomand sa sudezi coloana, iti spuneam doar ca un amic a facut acest lucru de aproximativ un an si zgomotul a disparut definitiv.
Eu de exemplu, nu am facut la var I, desi aveam si eu acel zgomot.
Senzorul de nivel nu-l rasucesti pe nevazute. Il scoti afara din rezervor si il pozitionezi de asa maniera, incat daca-l tii in pozitie orizontala, asa cum este in bazin, elementul lui mobil sa cada in jos.
In pozitia asta, fara sa o schimbi cand te misti, il introduci in bazin.
Sigur va functiona, daca nu cumva e defect.
Poti verifica si mufa, eventual sa dai cu un pic de spray VD 40.

In ceea ce priveste senzorii, fa un print screen cu setarile pe care le faci sa vedem si noi ce si cum.


Care alta varianta mai exita in afara de sudura? Doar inlocuirea colooanei?

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mie 27-Iun-2012 11:49

Da.
Nu se poate schimba nimic in coloana de directie, nu exista kituri de reparatie.

Nu mai face quote la un mesaj daca tu scrii imediat dupa acesta. Se intelege ca raspunzi mesajului de deasupra.

Avatar utilizator
buda.nicolae
pasionat
Mesaje: 223
Membru din: Mie 20-Oct-2010 21:20
Localitate: Baia Sprie

Mesajde buda.nicolae » Vin 29-Iun-2012 19:24

Acum trebuie sa te contrazic dragul meu coleg mesersmith! Eu am Fluence nou, iar la accelerari sau decelerari se misca maneta de viteze, deci nu poate fi nici la aceasta masina un tampon la motor (si am incercat si la alte masini noi, bineinteles ca "printesele noastre" pot fi exceptia care intaresc regula), o sa filmez si o sa postez filmul ca sa fie toti colegii convinsi de ceea ce spun.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 29-Iun-2012 21:13

Inseamna ca e o problema sau e prost facuta.
Chiar si de noua. Eu am doua peugeot 308 noi si de noi au avut aceleasi probleme la suspensia pe spate, in sensul ca troncaneau foarte tare la bumpere. Asa ca faza cu masina noua care face nu stiu ce, nu ma convinge.
Eu pot sa-ti arat ca toate masinile mele nu fac asa, cu exceptia c5-ului din 2007, care sigur are dus un tampon. L-am si verificat. Dar mi-e sila si lene sa-l schimb.
Acum, tu trebuie sa intelegi ca miscarea este una accentuata, smucita, daca tii mana pe maneta, se simte cum iti plimba mana cu tot cu maneta, chiar daca te opui. Daca la tine s-o misca usor...e alta poveste.

poly
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Mar 05-Iun-2012 15:41
Localitate: Craiova
Masina: C5 Exclusive 163 Automat
2: Xantia Activa Hdi

Mesajde poly » Lun 02-Iul-2012 09:51

am gasit in posturile tale mai vechi ca asa presupusa problema cu axul volanului era defapt de la capetele de bara...ma intreb daca nu cumva si la mine e la fel. Mecanicul mi-a zis ca articulatiile sunt "beton"; acu sa-l cred pe cuvant?!
in legatura cu miscarea schimbatorului de viteze nu pare sa fie asa pronuntata; am vazut la un C4 cu acelasi motor care are suportii mai buni ca ai mei o trepidatie puternica la oprirea motorului asa ca nu pot sa trag o concluzie ferma. Azi o duc la fosta reprezentanta citroen din craiova sa vad ce au si ei de zis despre toate aceste probleme....
va tin la curent!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 02-Iul-2012 10:14

Da, de la acea descoperire(spun descoperire ca mi-a scutit vreo 14 15 milioane), au mai trecut aproape 200 mii de km.
Din ce-mi dau seama acum, se pare ca e axul, dar nu am stat sa-l verific indeaproape.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7664
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 02-Iul-2012 10:37

axul volanului este, si il vom face, dar fara sudura. facem o crestatura pe el, apoi il strangem cu un colier facut din 2 semicercuri, prins cu suruburi. sper totusi sa fie loc acolo pentru treaba asta, dar nu stiu pana nu desfacem :?
cu smucitul e discutabila treaba, am mers si eu cu masina si nu mi se pare nimic in neregula. dupa ce conduci o masina pe benzina timp de 3 ani, care nu da socuri deloc, normal ca ti se pare ceva dubios la diesel. sau... poate o fi ceva, si se va descoperi in final ce si cum.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Lun 02-Iul-2012 11:04

poĂži sĂŁ i dai liniÂştit 2 puncte de sudurĂŁ. Am fĂŁcut asta la foarte multe. Doar fĂŁ ĂŽnainte un semn cĂŁ sĂŁ Âştii poziĂžia.poziĂžia.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7664
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 02-Iul-2012 11:12

mihai, pentru el te-am intrebat de cutie, dar nu stiu exact de unde e defectul. cand vom stii sigur te vom anunta. e destul de enervant zgomotul, dar e ciudat ca face doar in sarcina :?


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187665
    Total subiecte 18615
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11702
    Cel mai nou membru Rodinel