Intreruperi usoare la accelerare, ralanti neregulat 1.8 16v
Scris: Vin 16-Noi-2012 21:27
Salutari,
Tocmai i-am dat de capat.
.
Pot parca masina fara sa mai apas acceleratia si sa dau pe urma la contact, la stop nu mai trepideaza, motorul parca nu mai e sub capota, iar intreruperile usoare dar ff enervante la schimbarile de regim sarcina<->frana de motor sunt istorie.
Cauza: Senzorul MAP (ManifoldAirPressure) murdar.
Localizare: Partea centrala a motorului, fixat pe TPS(ThrottlePossitionSensor, practic seamana cu vechiul carburator, a carui functie partial o inlocuieste) , la ~8cm sub tubul de plastic ce aduce aerul din filtru in motor, partea din fata. Usor de identificat. E fixat cu un surub hexagonal de baza TPS.
Scule necesare: Cheie fixa de 8, Surubelnita dreapta, spray contact, eventual o carpa curata.
Operatie: Se scoate mufa folosind surubelnita ca si levier pe clema din fata - cu grija! Se demonteaza complet surubul, se extrage usor, cu mana, senzorul(are o garnitura O-Ring de cauciuc). Nu fortati!
Se pulverizeaza spray cu generozitate tinand orificiul in jos. Multa mizerie...
Se asteapta 2-3 m pt evaporarea solutiei. Se monteaza la loc, fixand apoi surubul si mufa.
Gata. Spor.
PS: Cf. manualului de service, orice operatiune se face cu bateria (borna - ) decuplata. Eu nu am decuplat.
Tot manualul spune sa apelam la un service cu personal autorizat. Acu ca un roman harnic ce nu mi's, ma intreb cati mecanici faceau diagnoza asta facand abstractie de regula mioritica 'Las' ca mere si asa!' . Si (nu) in ultimul rand, oare cat m-ar fi costat?...
Tocmai i-am dat de capat.

Pot parca masina fara sa mai apas acceleratia si sa dau pe urma la contact, la stop nu mai trepideaza, motorul parca nu mai e sub capota, iar intreruperile usoare dar ff enervante la schimbarile de regim sarcina<->frana de motor sunt istorie.
Cauza: Senzorul MAP (ManifoldAirPressure) murdar.
Localizare: Partea centrala a motorului, fixat pe TPS(ThrottlePossitionSensor, practic seamana cu vechiul carburator, a carui functie partial o inlocuieste) , la ~8cm sub tubul de plastic ce aduce aerul din filtru in motor, partea din fata. Usor de identificat. E fixat cu un surub hexagonal de baza TPS.
Scule necesare: Cheie fixa de 8, Surubelnita dreapta, spray contact, eventual o carpa curata.
Operatie: Se scoate mufa folosind surubelnita ca si levier pe clema din fata - cu grija! Se demonteaza complet surubul, se extrage usor, cu mana, senzorul(are o garnitura O-Ring de cauciuc). Nu fortati!
Se pulverizeaza spray cu generozitate tinand orificiul in jos. Multa mizerie...
Se asteapta 2-3 m pt evaporarea solutiei. Se monteaza la loc, fixand apoi surubul si mufa.
Gata. Spor.
PS: Cf. manualului de service, orice operatiune se face cu bateria (borna - ) decuplata. Eu nu am decuplat.
Tot manualul spune sa apelam la un service cu personal autorizat. Acu ca un roman harnic ce nu mi's, ma intreb cati mecanici faceau diagnoza asta facand abstractie de regula mioritica 'Las' ca mere si asa!' . Si (nu) in ultimul rand, oare cat m-ar fi costat?...