Pagina 1 din 1

Temperatura Motor

Scris: Mar 01-Ian-2013 23:30
de gropitzabogdan
In primul rand vreau sa va urez La Multi Ani ,Anul Nou sa fie plin de noroc, sanatate si masini fara probleme ...


Dupa cum am scris in subiect problema se leaga de temperatura motorului. Am observat diferite faze si am sa le scriu pe liniute pentru a fi intelese mai usor.
-indicatorul de temperatura nu mai ajunge la jumate cum ajungea de obicei
-dupa un mers de 20 de km nu se ridica prea mult indicatorul,iar dupa un timp cade pe 0, apoi isi revine aproape de mijloc(asta dupa un timp de mers, cred ca valoarea reala)
-Se incalzeste cam greu in habitaclu.

Am doua intrebari:
1. Sa fie termostatul cu probleme?
2. Acul unde ar trebuii sa fie situat normal in perioada asta ?

Scris: Mar 01-Ian-2013 23:37
de mesersmith
In perioada asta, avand in vedere temperaturile mai scazute, acul ar trebui sa stea putin sub jumatate.
Verificarea se face simplu.
Cu motorul rece, dupa ce il pornesti si incepe sa se incalzeasca, temperatura radiatorului trebuie sa ramana rece pana cand apa in motor atinge 83 de grade.
Daca simti radiatorul ca se incalzeste incet, in acelasi timp cu motorul, e clar ramas termostatul pe deschis.
Asta e varianta in care nu mai desfaci termostatul pentru verificare.

Dar varianta cea mai buna este sa desfaci cele 3 suruburi parca, ce tin termostatul si sa-l verifici.
Fa asa cum am scris intr-un alt topic.

mesersmith scrie:Din pacate, nu am nicio poza din zona aia si cu atat mai putin de la 2.2.

Totusi, din partea de sus a radiatorului, o sa vezi un furtun care se duce catre motor.
El va intra intr-o piesa care este prinsa pe motor cu 3 suruburi, daca nu gresesc, pentru cheie de 10.
Sub acea piesa vei gasi termostatul.
Atentie cand il cumperi pe cel nou, pentru ca am intalnit situatii in care vine fara garnitura.
Acea garnitura face etanseitatea intre acel capac si motor, cu alte cuvinte, nu se poate pune termostatul daca nu are garnitura.
De cele mai multe ori, garnitura de pe vechiul termostat este imbatranita si tasata si, daca o pui tot pe aia, ai sanse mari sa-ti curga lichid.

Verificarea se face simplu. Cand il scoti, te uiti la el sa vezi daca e ramas deschis. In mod normal, el are un arc care impinge un pistonas pentru a se asigura inchiderea lui. Dar, axul de ghidaj, in timp se uzeaza si inclina, fapt care duce la ramanerea lui pe deschis.
Daca atunci cand il scoti, NUMAI CU MOTORUL RECE(ca sa nu-ti sara lichidul pe tine), vezi ca e deschis, poti sa-l arunci.
Daca este inchis, atunci poti sa-l bagi intr-un ibric cu apa pe aragaz si sa observi daca se deschide putin inainte de a fierbe apa.
Temperatura lui de deschidere este de 83 de grade, daca nu gresesc, si asta inseamna ca trebuie sa se deschida cu putin timp inainte de a clocoti apa in ibric.


Discutia o gasesti aici.

Scris: Mie 02-Ian-2013 13:25
de gropitzabogdan
Mai exact unde este situat termostatul ?. Astazi am observat din nou ca se ridica putin , dupaia scade iar pe albastru(clima oprita, precizez ca, caldura am normal) dupa ce am pornit s-a ridicat acul sub jumate. Dupa un mers prin oras de vreo 25 de min am pus mana pe conductele de la radiator si toate erau destul de calde, radiatorul rece. As vrea o poza care sa ma ajute sa ajung la termostat. Din 2005 de cand am masina eu nu am umblat la termostat. :roll:

Scris: Mie 02-Ian-2013 13:31
de mesersmith
Daca spui ca ai conductele calde si radiatorul rece, atunci e clar ca termostatul iti functioneaza ok si nu e nevoie sa umbli la el, mai ales ca spui ca ai caldura cum trebuie in masina.
Ar fi de suspectat senzorul de temperatura, aflat undeva in drapta motorului.
Nu am posibilitatea sa pun poze acum, dar daca nu te descurci, imediat ce ajung acasa postez o poza cu locul exact al sondei..

LE Piesa 4 in poza. Curata-i mufa cu WD40.


Imagine

Scris: Mie 02-Ian-2013 20:32
de marianmarian
La Muli Ani tuturor colegilor de pe Forum.
Am o dilem cu apa din vas dispare fara urma.
La intrare pe varianta in Bucuresti spre ploiesti am oprit sa astept doi colegi.
In timpul acela mam uitat la motor si antigel si totul ok.
La destinatie in Busteni si un drum pina la Azuga la plecare apa in vas lipsa am completat cu un litru de antigel si totul ok pina la Cernavoda.
Intrebarea e ce se petrece peste noapte ca la ulei totul e ok ,abur scoate pina la incalzirea tobelor .
De la intrebarea care am avuto anul trecut vara cu disparitia apei din vas pina acum totul ok.
astept raspunsuri .

Scris: Mie 02-Ian-2013 21:40
de gropitzabogdan
Nu stiu ce sa zic dar daca umblu asa afecteaza cu ceva motorul ?

Scris: Mie 02-Ian-2013 21:46
de gropitzabogdan
Conductele sigur trebuie sa fie calde ?

Scris: Joi 03-Ian-2013 19:21
de marianmarian
nu stiu ce sa spun ca nu trebuiesa ai pierdere dar daca apa nu fierbe e bine .

Scris: Joi 03-Ian-2013 19:32
de mesersmith
Deci, stai sa ne intelegem.
Pana cand se deschide termostatul, conducta aia groasa care pleaca din motor si ajunge in radiator, ar trebui sa fie rece, dar daca motorul s-a incalzit bine, e posibil sa fie calduta prin apropierea ei de motor si nu pentru ca ar avea apa calda prin ea. De fapt, e un furtun mai gros.
Daca nu esti sigur, demonteaza termostatul si verifica-l.