Etrier fata dreapta - frana de mana nu functioneaza
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Etrier fata dreapta - frana de mana nu functioneaza
Buna ziua,
De vreo 2 ani frana de mana fata dreapta nu mai functioneaza. La o reprezentanta Citroen au spus ca e cablul de frana rupt si trebuie schimbat. Nu am facut asta si apoi recent la un service am intrebat din nou sa verifice si au spus ca ar fi blocat pistonul in etrier si ca ar trebui schimbat etrierul. Am intrebat daca cablul e intreg si au spus ca da.
Va rog daca a mai avut cineva probleme similare sau daca aveti vreo idee ce s-ar putea face in acest caz sa ma ajutati cu un raspuns.
Multumesc anticipat tuturor.
De vreo 2 ani frana de mana fata dreapta nu mai functioneaza. La o reprezentanta Citroen au spus ca e cablul de frana rupt si trebuie schimbat. Nu am facut asta si apoi recent la un service am intrebat din nou sa verifice si au spus ca ar fi blocat pistonul in etrier si ca ar trebui schimbat etrierul. Am intrebat daca cablul e intreg si au spus ca da.
Va rog daca a mai avut cineva probleme similare sau daca aveti vreo idee ce s-ar putea face in acest caz sa ma ajutati cu un raspuns.
Multumesc anticipat tuturor.
- gropitzabogdan
- pasionat
- Mesaje: 812
- Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
- Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
- Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
- 2: Citroen C5 2.0 HDi
- 3: Citroen C4 1.6 HDi
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Eu am avut exact problema asta si am incercat sa ma uit in interiorul etrierului.
Am incercat sa scot pistonul, dar nu am reusit, decat prinzandu-l in menghina, lucru care a dus la deformarea lui usoara.
Pana la urma l-am scos si mecanismul din interior, cel care impinge pistonul in mod mecanic atunci cand se trage frana de mana, era defect, avea elemente componente rupte.
Apoi, prin bunavointa unui coleg de forum care a uitat ca -l rugasem sa-mi trimita un etrier si a uitat ca o masina o folosesti zilnic si ca nu poti astepta o viata sa-ti trimita el etrierul, am renuntat si m-am dus si mi-am cumparat unul nou. Imi amintesc ca m-a costat vreo 700-800 lei. Sper sa nu gresesc.
Am incercat sa scot pistonul, dar nu am reusit, decat prinzandu-l in menghina, lucru care a dus la deformarea lui usoara.
Pana la urma l-am scos si mecanismul din interior, cel care impinge pistonul in mod mecanic atunci cand se trage frana de mana, era defect, avea elemente componente rupte.
Apoi, prin bunavointa unui coleg de forum care a uitat ca -l rugasem sa-mi trimita un etrier si a uitat ca o masina o folosesti zilnic si ca nu poti astepta o viata sa-ti trimita el etrierul, am renuntat si m-am dus si mi-am cumparat unul nou. Imi amintesc ca m-a costat vreo 700-800 lei. Sper sa nu gresesc.
Mie cei de la service mi-au propus cu 700 lei unul recodintionat dar cred ca e cam scump. Prefer poate sa dau ceva mai mult dar sa stiu ca este nou. In plus am cautat un pic pe net si am vazut ca se vand etriere noi (in Franta) cu 145 euro.
In acest caz prefer sa il cumpar nou.
http://www.yakarouler.com/prix/etriers- ... 3007003006
Eventual mai stiti daca trebuie cumparta si altceva ca si accesorii cand se schimba etrierul (pe langa lichidul defrana)?
Multumesc
In acest caz prefer sa il cumpar nou.
http://www.yakarouler.com/prix/etriers- ... 3007003006
Eventual mai stiti daca trebuie cumparta si altceva ca si accesorii cand se schimba etrierul (pe langa lichidul defrana)?
Multumesc
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 165
- Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
- Localitate: Galati
Anul trecut in ianuarie am schimbat discuri de frana fata,cablurile de frana si conductele de la cablurile de frana de mana.Problema e ca dupa ce am schimbat ce am spus mai inainte frana de mana tine foarte bine doar ca roata din fata ramane blocata dupa ce dau frana de mana jos.Atunci bag mana si trag cam un cm de parghia aia de la etrier care este actionata de cablu.Lucrul asta l/am facut de doua ori ,odata anul trecut in ianuarie cand am observat problema si ieri ca a trebuit sa fac revizia tehnica periodica.In rest nu am folosit frana de mana.Banuiesc ca este ceva rupt in etrier si arcul ala exterior nu are putere sa readuca parghia inapoi.Cu ocazia asta intreb si eu daca problema este reparabila sau va trebui sa inlocuiesc tot etrierul.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
nu stiu exact cum e la c5, dar la cele de xm si xantia, etrierul are un arc inauntru, care se rupe. daca sistemul e la fel, trebuie sa schimbi arcul ala si se rezolva problema. chestia e ca... nu gasesti arc decat la alt etrier, asa ca va trebui sa cumperi macar un etrier second in orice stare ar fi el care sa aibe arcul bun, pentru arc.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Inauntru este un platou cu doua sau 3 bile. Aceste bile aluneca intre corpul etrierului si un disc cu tot atatea gauri neperforate.
Arcul din interiorul mecanismului, are prostul obicei sa se rupa sau desprinda din prinderea lui.
Daca nu ai componente de schimb, nu prea ai ce repara.
Cand desfaceti etrierul, n-o faceti pana nu aveti un set de garnituri noi de rezerva. Garnituri de la pistonasul din etrier.
Arcul din interiorul mecanismului, are prostul obicei sa se rupa sau desprinda din prinderea lui.
Daca nu ai componente de schimb, nu prea ai ce repara.
Cand desfaceti etrierul, n-o faceti pana nu aveti un set de garnituri noi de rezerva. Garnituri de la pistonasul din etrier.
-
- pasionat
- Mesaje: 165
- Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
- Localitate: Galati
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
incearca sa vezi daca se potriveste ceva din cel de xantia. o sa fac poze cu unul de-al meu desfacut, si sa ne spuna mesersmith daca arcul ala seamana, si ce o mai fi pe acolo. totusi, o sa intreb un amic ce a demolat un c5 hdi 110cp daca mai are etrierul respectiv. stiu sigur ca pe stanga nu il are, pentru ca a zburat cu tot cu butuc si roata intr-un accident.
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo