Pierdere de apa din circuit
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Pierdere de apa din circuit
Aproximativ de o luna de zile imi tot dispare apa din instalatia de racire a motorului. Am complectat cu atigel si am lasat fara buso la vasul de expansiune si nu se vad bule de aer , excluc sa fie garnitura de chiuloasa. La furtune nu se vede nici unde sa piarda. Am fost la un mecan in oraselul unde am fost eu si u si-a dat seama de defectiune ce se intampla oare ? Va Multumesc !!!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Cum ai facut verificare pentru bule?
Te-ai uitat pur si simplu in vas? Unde era nivelul cand te-ai uitat tu? Motorul era pornit? Iti tura cineva motorul, in timp ce tu te uitai in vas?
Ai citit ce s-a scris pe celelalte topicuri despre problema asta? Pentru ca nu putem sa scriem pentru fiecare in parte, doar pt ca nu se foloseste functia de cautare.
AICI este ultimul dintre aceste topicuri, dar mai sunt cel putin trei. Trebuie doar sa cauti.
Daca dupa ce citesti, ai nelamuriri, poti intreba aici si noi iti vom raspunde cu multa placere.
Te-ai uitat pur si simplu in vas? Unde era nivelul cand te-ai uitat tu? Motorul era pornit? Iti tura cineva motorul, in timp ce tu te uitai in vas?
Ai citit ce s-a scris pe celelalte topicuri despre problema asta? Pentru ca nu putem sa scriem pentru fiecare in parte, doar pt ca nu se foloseste functia de cautare.
AICI este ultimul dintre aceste topicuri, dar mai sunt cel putin trei. Trebuie doar sa cauti.
Daca dupa ce citesti, ai nelamuriri, poti intreba aici si noi iti vom raspunde cu multa placere.
M-am uitata si la celelalte dar mi se pare cu totul diferit ce e la mine . am avut pe cineva care tura motor si eu am stat la vasul de expansiune cu busonul luat jos si nu scoatea aer deloc ,pe retur se vedea ca vine apa. Am pus busnul la loc si am mai lasato sa mearga putin si pe urma am deschis iar si mi-a aruncat afara apa,dar cred ca e ceva normal din cauza presiunii pe care si-o face motoru. Se vede problema asta daca as merge pe un tester lexia ? Multumesc
-
- pasionat
- Mesaje: 941
- Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
- Localitate: cernavoda
nu
asteapta si se va afla problema
eu am patito si nu gasesc pierderea si nici in reprezentanta nu a gasit ceva
am ramas sa verific presetupa pompei ca poate are toane cand pierde cand nu, asta am primit si raspunsul din reprezentanta la urmatoarea disparitie a apei din vas.
chiloasa daca are fisurasau intre supape trebuie tot timpul sa scoata abur pe toba finala sau garnitura bulita.
asteptarea este un raspuns .
asteapta si se va afla problema
eu am patito si nu gasesc pierderea si nici in reprezentanta nu a gasit ceva
am ramas sa verific presetupa pompei ca poate are toane cand pierde cand nu, asta am primit si raspunsul din reprezentanta la urmatoarea disparitie a apei din vas.
chiloasa daca are fisurasau intre supape trebuie tot timpul sa scoata abur pe toba finala sau garnitura bulita.
asteptarea este un raspuns .
[quote="marianmarian"]nu
asteapta si se va afla problema
eu am patito si nu gasesc pierderea si nici in reprezentanta nu a gasit ceva
am ramas sa verific presetupa pompei ca poate are toane cand pierde cand nu, asta am primit si raspunsul din reprezentanta la urmatoarea disparitie a apei din vas.
chiloasa daca are fisurasau intre supape trebuie tot timpul sa scoata abur pe toba finala sau garnitura bulita.
asteptarea este un raspuns
Multumesc Mult..
asteapta si se va afla problema
eu am patito si nu gasesc pierderea si nici in reprezentanta nu a gasit ceva
am ramas sa verific presetupa pompei ca poate are toane cand pierde cand nu, asta am primit si raspunsul din reprezentanta la urmatoarea disparitie a apei din vas.
chiloasa daca are fisurasau intre supape trebuie tot timpul sa scoata abur pe toba finala sau garnitura bulita.
asteptarea este un raspuns
Multumesc Mult..
-
- pasionat
- Mesaje: 941
- Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
- Localitate: cernavoda
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
bonetty scrie:Mi se pare foare ciudat ca la 25 de km parcursi ,, condus normal fara turatii si etc ,, s-a aprins senzorul de pe bord si a trabuie sa complectez cu aprope 3 litri de antigel.
Lucrurile sunt mai complexe decat par.
Daca este garnitura dusa, nu e musai sa scoata abur, pentru ca pot fi cantitati mici si mai ales acum, pe vremea asta, la impactul aburului cu orice parte metalica de la sfarsitul lantului de evacuare, s-ar transforma in apa, condensand. In aceeasi ordine de idei, garnitura poate fi ciupita de asa maniera incat sa nu intre apa in cilindri, ca sa rezulte aburi. Presiunea in cilindri este cu mult peste presiunea din circuitul de racire. Totusi, depinde cum si unde se ciupeste garnitura.
Socoteala pe care o faci tu mai sus, ar fi valabila daca inainte de a pleca la drum, ai fi desfacut busonul si ai fi facut nivelul.
Pentru ca daca e dusa garnitura si iti baga compresie in instalatia de racire, apa este eliminata pe la capacul vasului de expansiune, si va fi inlocuita cu aer sub presiune.
Aerul ramane aiurea prin instalatie si, daca ii dai drumul usor la buson, fara sa sara apa pe tine, o sa vezi ca ti se stinge avaria din bord si, pentru scurt timp, nivelul va reveni.
Eu nu spun ca la tine e garnitura, dar trebuie sa identifici exact pe unde pierzi apa.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
cam totul duce catre garnitura in cazul in care face presiune; in cazul in care disparea doar fara sa faca presiune, mai puteai sa te indoiesti de asta. ce temperatura iti indica in bord?
daca vrei sa o cauti de bule, umplii vasul pana SUS, si apoi o turezi sa vezi daca scoate bule. multi viteji au zis ca e imposibil ca la motorul hdi, avand garnitura de tabla sa faca problema asta, dar eu stiu foarte multe masini care si-au revenit prin schimbarea garniturii! din ce am mai citit si pe forumurile din exterior, se pare ca e de fapt o problema cu strangerea chiuloasei, si de aici incepe dansul. am citit ca daca s-ar reface strangerea, s-ar rezolva, dar nu cunosc personal pe nimeni care sa fi avut problema asta si sa fi incercat o strangere la cuplu fara sa demonteze motorul prin care sa rezolve buba, iar pe forumuri unii mai bat si campii. la nu amic care are un 406 cu acelasi motor are o problema similara, si o sa incerc sa fac prima data asta, ca nu am nimic de pierdut. am reparat un motor cu buba asta, si efectiv nu se vedea nimic nici pe chiuloasa si garnitura, de imi era teama sa il montez la loc si sa faca la fel, dar i-a trecut dupa ce am schimbat garnitura. nu am incercat sa fac prima data strangere pentru ca nu mi-a dat prin cap atunci, si sincer, nici nu cred ca se rezolva, dar... cine stie? la amicul meu dispare efectiv antigelul, cam 1 litru pe luna... nu curge pe nicaieri, totul e uscat, nu e apa in ulei, nu e ulei in apa, deci... la fel de stupid ca si la tine. nu am facut testul cu bulele, pentru ca oricum nu ma apuc sa ii fac nimic pe praful asta, asteptam sa se mai incalzeasca putin, ca nu il deranjaza tare rau. totusi, la pejosul asta pot sa ii iau busonul oricand, rece, calda, dupa forja, ca nu sare apa de acolo, sta cuminte si nu e deloc presiune in vas. busonul e ok ca a fost primul vizat si schimbat, deci... mai ramane garnitura.
daca vrei sa o cauti de bule, umplii vasul pana SUS, si apoi o turezi sa vezi daca scoate bule. multi viteji au zis ca e imposibil ca la motorul hdi, avand garnitura de tabla sa faca problema asta, dar eu stiu foarte multe masini care si-au revenit prin schimbarea garniturii! din ce am mai citit si pe forumurile din exterior, se pare ca e de fapt o problema cu strangerea chiuloasei, si de aici incepe dansul. am citit ca daca s-ar reface strangerea, s-ar rezolva, dar nu cunosc personal pe nimeni care sa fi avut problema asta si sa fi incercat o strangere la cuplu fara sa demonteze motorul prin care sa rezolve buba, iar pe forumuri unii mai bat si campii. la nu amic care are un 406 cu acelasi motor are o problema similara, si o sa incerc sa fac prima data asta, ca nu am nimic de pierdut. am reparat un motor cu buba asta, si efectiv nu se vedea nimic nici pe chiuloasa si garnitura, de imi era teama sa il montez la loc si sa faca la fel, dar i-a trecut dupa ce am schimbat garnitura. nu am incercat sa fac prima data strangere pentru ca nu mi-a dat prin cap atunci, si sincer, nici nu cred ca se rezolva, dar... cine stie? la amicul meu dispare efectiv antigelul, cam 1 litru pe luna... nu curge pe nicaieri, totul e uscat, nu e apa in ulei, nu e ulei in apa, deci... la fel de stupid ca si la tine. nu am facut testul cu bulele, pentru ca oricum nu ma apuc sa ii fac nimic pe praful asta, asteptam sa se mai incalzeasca putin, ca nu il deranjaza tare rau. totusi, la pejosul asta pot sa ii iau busonul oricand, rece, calda, dupa forja, ca nu sare apa de acolo, sta cuminte si nu e deloc presiune in vas. busonul e ok ca a fost primul vizat si schimbat, deci... mai ramane garnitura.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
La mine, cand am schimbat garnitura, am observat ca nu era perforata si ca doar intre un cilindru si un circuit de apa din apropiere, era o urma pe garnitura.
Desi nu am incercat, eu am convingerea ca daca as fi restrans chiulasa, nu ar mai fi pierdut lichid, dar nici nu stiu cat ar fi tinut.
In ceea ce priveste presiunea din instalatia colegului tau, eu cred ca ceva nu este in regula si suspectez busonul in primul rand.
Acesta trebuie sa aiba o supapa, care se deschide numai peste o anumita valoare, ceva in jurul a 2 atmosfere daca nu gresesc.
Am auzit tangential aceasta valoare si nu ma bazez pe ea, asa incat n-o lua de buna.
Supapa aia ti-ar aduna presiune in instalatie, altminteri, inseamna ca o pierde pe undeva.
Daca era dusa garnitura intre un piston si circuitul de racire, ar fi trebuit sa-ti creasca presiune, iar daca este intre evacuare si circuitul de racire, sa-ti elimine presiunea.
Nu stiu ce sa zic, cert in mintea mea este ca trebuia sa ai presiune pe circuitul de racire.
Desi nu am incercat, eu am convingerea ca daca as fi restrans chiulasa, nu ar mai fi pierdut lichid, dar nici nu stiu cat ar fi tinut.
In ceea ce priveste presiunea din instalatia colegului tau, eu cred ca ceva nu este in regula si suspectez busonul in primul rand.
Acesta trebuie sa aiba o supapa, care se deschide numai peste o anumita valoare, ceva in jurul a 2 atmosfere daca nu gresesc.
Am auzit tangential aceasta valoare si nu ma bazez pe ea, asa incat n-o lua de buna.
Supapa aia ti-ar aduna presiune in instalatie, altminteri, inseamna ca o pierde pe undeva.
Daca era dusa garnitura intre un piston si circuitul de racire, ar fi trebuit sa-ti creasca presiune, iar daca este intre evacuare si circuitul de racire, sa-ti elimine presiunea.
Nu stiu ce sa zic, cert in mintea mea este ca trebuia sa ai presiune pe circuitul de racire.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Citeam pe undeva, dar acum am cautat si nu am mai gasit, cum ca presiunea ar fi undeva in jur de 1.35 atm.
Daca desfaci capacul brusc cu motorul f cald, nu are cum sa nu-ti sara apa, fie macar putina. Daca il desfaci incet, lasi sa iasa aerul, si continui sa-l desfaci, da, nu iti va da apa pe afara.
Daca desfaci capacul brusc cu motorul f cald, nu are cum sa nu-ti sara apa, fie macar putina. Daca il desfaci incet, lasi sa iasa aerul, si continui sa-l desfaci, da, nu iti va da apa pe afara.
Ultima oară modificat Mar 08-Ian-2013 20:17 de către mesersmith, modificat 1 dată în total.
-
- pasionat
- Mesaje: 941
- Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
- Localitate: cernavoda
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Apa nu fierbe in vas, Mariane. Cand fierbe, opreste motorul daca vrei sa-l mai ai. Asta daca nu l-ai pierdut deja.
Fiind circuit sub presiune, singura CIUDATENIE este ca nu ai fost tu la scoala si ca ai lipsit la lectia in care se explica la cat fierbe unghiul drept.
Deci, unghiul drept fierbe la 90 de grade, apa la 100 de grade si apa sub presiune, va fierbe la o temperatura direct proportionala cu valoarea presiunii.
Sa-ti traduc: apa fierbe la 100 de grade, numai la 1 atmosfera presiune. Adica la acea presiune pe care o simti tu zilnic ca-ti apasa peste urechi.
La o presiune de doua ori mai mare decat iti apasa tie pe cap, temperatura de fierbere a apei va creste si, daca o sa mai gasesc tabelul ala, o sa-ti spun si la cat va fierbe.
LE: La presiunea de 2 atmosfere, apa fierbe la temperatura de 120 de grade Celsius. La presiunea de 8 atmosfere, apa fierbe la temperatura de 170 de grade Celsius.
Fiind circuit sub presiune, singura CIUDATENIE este ca nu ai fost tu la scoala si ca ai lipsit la lectia in care se explica la cat fierbe unghiul drept.
Deci, unghiul drept fierbe la 90 de grade, apa la 100 de grade si apa sub presiune, va fierbe la o temperatura direct proportionala cu valoarea presiunii.
Sa-ti traduc: apa fierbe la 100 de grade, numai la 1 atmosfera presiune. Adica la acea presiune pe care o simti tu zilnic ca-ti apasa peste urechi.
La o presiune de doua ori mai mare decat iti apasa tie pe cap, temperatura de fierbere a apei va creste si, daca o sa mai gasesc tabelul ala, o sa-ti spun si la cat va fierbe.
LE: La presiunea de 2 atmosfere, apa fierbe la temperatura de 120 de grade Celsius. La presiunea de 8 atmosfere, apa fierbe la temperatura de 170 de grade Celsius.
Ultima oară modificat Mar 08-Ian-2013 23:07 de către mesersmith, modificat 1 dată în total.
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo