Pagina 1 din 2

zgomot (huruit) metalic sub capota la relanti

Scris: Lun 28-Ian-2013 15:39
de mariusmga
Buna ziua, de ceva vreme aud zgomote destul de suparatoare sub capota, ca o piesa slabita ce vibreaza, doar la relanti iar cand accelerez zgomotul dispare. Am fost la un service si mi s-a spus ca ar fi fulia la alternator. Partea rea e ca zgomotul a mai crescut in intensitate si dimineata la pornire scartaie si cureaua la alternator. Cineva mi-a spus sa picur putin antigel pe curea si nu va mai patina, dar surpriza mare, cand pun antigel pe curea dispare complet si zgomotul (huruitul metalic). Nu mai stiu ce sa cred, bineinteles ca mai tarziu huruitul reapare. Care ar putea fi cauza la huruit si ce ma sfatuiti sa fac?

Scris: Lun 28-Ian-2013 15:54
de Rica
poi incearca sa identifici exact de unde vine zgomotul,in general rola intinzatoare cedeaza

Scris: Lun 28-Ian-2013 16:14
de mariusmga
Rica scrie:poi incearca sa identifici exact de unde vine zgomotul,in general rola intinzatoare cedeaza

Eu personal nu pot sa identific sursa. Fulia de la alternator e cam scumpa (300 ron) si nu as vrea s-o schimb decat daca este defecta. Ma gandeam ca a mai patit cineva la fel si poate sti cauza (mai mult sau mai putin corecta). Mecanicii, de obicei iti dau solutia cea mai scumpa fara un control amanuntit. Multumesc mult, mai astept si alte opinii, stima.

Scris: Lun 28-Ian-2013 16:18
de Rica
poi asta o sa iti spuna toti
incearca macar sa misti toate rolele antrenate de curea,poate are vreuna jos si asa stii care este

Scris: Lun 28-Ian-2013 18:05
de marianmarian
fulia se aude daca ridici capota?

Scris: Lun 28-Ian-2013 18:14
de mariusmga
marianmarian scrie:fulia se aude daca ridici capota?

Nu imi dau seama daca e fulia, zgomotul e ca de metal macinat, mai scartaie,
totusi mi-e greu sa cred ca atunci cand picur antiger pe curea ajunge sa unga fulia de alternator.

Scris: Lun 28-Ian-2013 18:18
de mesersmith
Fulia de la alternator actioneaza si compresorul de la AC.
Cand temperatura afara va fi mai mare de 5 grade, porneste clima si opreste-o si vezi daca se schimba in vreun fel zgomotul.
Apoi, daca iti scartaie cureaua, sunt doua situatii. Ori e cureaua uzata, ori intinzatorul nu mai intinde cum ar trebui.
Primul lucru pe care l-as suspecta eu, ar fi cureaua, totusi.
Atunci cand o curea este slaba si mai este si uzata neuniform, poate induce vibratii urate si puternice in masina si multe elemente abia asteapta sa intre in rezonanta.
De asta-ti spuneam sa dai drumul la clima, pentru ca atunci cand se cupleaza compresorul, din cauza sarcinii, se va intinde cureaua cel putin pe o jumatate a ei si zgomotul ar putea sa dispara. Daca este asa, trebuie sa schimbi cureaua.

Scris: Lun 28-Ian-2013 18:29
de mariusmga
mesersmith scrie:Fulia de la alternator actioneaza si compresorul de la AC.
Cand temperatura afara va fi mai mare de 5 grade, porneste clima si opreste-o si vezi daca se schimba in vreun fel zgomotul.
Apoi, daca iti scartaie cureaua, sunt doua situatii. Ori e cureaua uzata, ori intinzatorul nu mai intinde cum ar trebui.
Primul lucru pe care l-as suspecta eu, ar fi cureaua, totusi.
Atunci cand o curea este slaba si mai este si uzata neuniform, poate induce vibratii urate si puternice in masina si multe elemente abia asteapta sa intre in rezonanta.
De asta-ti spuneam sa dai drumul la clima, pentru ca atunci cand se cupleaza compresorul, din cauza sarcinii, se va intinde cureaua cel putin pe o jumatate a ei si zgomotul ar putea sa dispara. Daca este asa, trebuie sa schimbi cureaua.

La mine e climatronic si e pe auto tot timpul. Nu am sesizat sa dispara zgomotul cand comutam pe Eco. Cureaua a inceput sa scartaie dupa aparitia huruitului. Sper sa fie cureaua si mai ales rola intinzatoare ca f mare zgomotul. Ciudat ca dispare complet atunci cand pun antiger. Multumesc.

Scris: Lun 28-Ian-2013 18:33
de mesersmith
Pai asta-ti spuneam. Si la mine tot climatronic este, dar nu asta conteaza.
Compresorul cupleaza numai la PESTE 5 grade celsius, astfel incat, iarna fiind, nu ti-a mai cuplat in ultimul timp, chiar daca tu dai eco sau ce mai dai tu acolo.

Scris: Lun 28-Ian-2013 18:52
de mariusmga
[quote="mesersmith"]Pai asta-ti spuneam. Si la mine tot climatronic este, dar nu asta conteaza.
Compresorul cupleaza numai la PESTE 5 grade celsius, astfel incat, iarna fiind, nu ti-a mai cuplat in ultimul timp, chiar daca tu dai eco sau ce mai dai tu acolo.[/quote
Am priceput deci astept pana se face mai cald, asta e.

Scris: Lun 28-Ian-2013 19:32
de urzica
Rola intinzatoare, :roll:

Scris: Lun 28-Ian-2013 19:43
de mariusmga
O sa merg (mai bine informat )la mecanic si o sa va comunic ce a fost.
Sper sa scap doar cu rola intinzatoare si cureaua bineinteles.
Oricum va multumesc pt sfaturi si promptitudine.

Scris: Lun 28-Ian-2013 19:53
de marianmarian
placa de presiune la anumiti km. face un zgomot la rece si la relanti iar cand accelerezi dispare eu presupun dar incearca sa calci ambreajul si vezi daca se modifica zgomotul.
rola intizatoare face tot timpul sau rulmentul de la a/c.
pompa de apa daca ar fi ar trebui sa pierzi antigel si sa faca zgomat tot timpul.
incearca sa o vezi zi de zi la rece si la cald si mai vb de problema ta.

Scris: Lun 28-Ian-2013 20:04
de mariusmga
E cu cutie automata, iar pompa de apa si cureaua de distributie le-am schimbat de curand.
Aproape sigur din tot ce mi s-a spus pana acum inclin sa cred ca e rola intinzatoare, multumesc din nou.

Scris: Mar 29-Ian-2013 10:05
de Rica
nu are cum sa fie placa,cum ajunge antigel la ea sa taca?