Pagina 1 din 2

Ulei fierbinte! Supraincalzire motor

Scris: Lun 25-Mar-2013 16:11
de KyoViking
Buna, am si eu o problema cu masina respectiv motorul. Joi am observatca dupa ce am mers cu masina in jur de 12 km acul mic de la temperatura de ulei cred se indrepta spre rosu. Acul din dreapta turatiilor. Nu am bagat in seama si pana azi nu am mai mers cu masina deloc. Azi insa dupa 25 min acul era chiar spre rosu, chiar daca nu am turat masina mai mult de 3000 de turatii. Cand am ajuns acasa m-am uitat la joja si era un pic stropita cu ulei. Am desfacut si capacul pe unde introduci uleisi iesea aburi. Am desfacut si la antigel (butoiasul de deasupra de uleiul hidraulic) si iesea un pic de aburi si din antigel sau ce era, culoarea fiin usor maronie. Motorul este 2.0 HDI 79 KW RHS. Daca ma-ti putea ajuta va rog. Nu as vrea sa merg deocamdata la mecanic pentru ca am mai avut experiente neplacute cu ei.
Am uitat sa precizez ca temperatura de afara nu este mai mult de 5 grade, si nu am vazut sa iasa fum din esapament. Schimbul de ulei l-am facut anu8l trecut in vara, de atunci nu am facut mai mult de 15 mii de kilometri.

Scris: Lun 25-Mar-2013 16:13
de mesersmith
Temperatura apei cat era?
Daca variantiile pe acul din dreapta sunt rapide, suspectez senzorul de temperatura ulei.

Scris: Lun 25-Mar-2013 16:35
de KyoViking
temperatura apei era ca si intotdeauna normala adica la mijloc, nu s-a miscat deloc mai sus. Variatiile nu sunt rapide, am observat insa o data cand am accelerat s-a miscat cam 0.2 cm in sus, in rest crestea constant acul de la ulei

Scris: Lun 25-Mar-2013 16:43
de mesersmith
Nu vad cum s-ar putea duce in rosu temperatura la ulei si cea de la apa sa ramana la valori normale. Banuiesc ca este senzorul de temperatura.

Scris: Lun 25-Mar-2013 16:45
de mbc
Nivelul uleiului si nivelul antigelului este bun?

Scris: Lun 25-Mar-2013 17:57
de KyoViking
Da, uleiul este aproape de maxim, l-am verificat sambata si antigelul este pana aproape de gat!

Scris: Lun 25-Mar-2013 22:16
de KyoViking
Adaug si 2 poze. Prima este dupa ce motorul a fost oprit in jur de 45 min la temperatura exterioara 5 grade. iar a doua este la 2-3 minute dupa ce am pornit motorul si am turat un pic motorul sa vad daca creste si a crescut un pic. Dar in mers s-a apropiat si mai mult de rosu. Asta a fost pe la ora 17:00, iar acum (21:30) cand m-am dus sa vad daca a mai scazut dar a fost tot la mijloc. Maine dimineata verific din nou uleiul. as mai putea sa merg cu ea in jur de 20 km prin oras? sau este prea periculos?
Imagine

Imagine

Scris: Lun 25-Mar-2013 22:20
de mesersmith
Auzi, dar dimineata, dupa o noapte de stat, dupa ce pui contactul, unde sta acul?

Scris: Lun 25-Mar-2013 22:24
de KyoViking
Azi dimineata stiu sigur ca a fost jos. Ma uit si la dimineata. Cam ce ar fi indicat schimb uleiul prima data sau sa incerc sa schimb senzorul?

Scris: Mar 26-Mar-2013 13:18
de KyoViking
Azi dimineta cand am pus contactul acul de la ulei era la mijloc. Am pornit motorl si am parcurs in jur de 1 km si a ramas la fel. A mai aparut o problema care cred ca ii la rulmentul de presiune de la ambreiaj, nu mai prindea pine ambreiajul si murea motorul daca lasam de el si vroiam sa plec din loc. Asta nu ii problema asa mare ca se poate schimba. Sunt mai ingrijorat de ulei. Se poate sa se fi dereglat acul de la temperatura prea mare a uleiului sau a fost de la inceput numai senzorul stricat. Am m-ai observat ceva si anume ca nu am auzit de vreo 2-3 saptamani sa porneasca ventilatorul. Este normal pentru perioada asta fiind temp. mai joase?

Scris: Mar 26-Mar-2013 13:54
de mesersmith
Cand pornesti motorul, acel ac trebuie sa fie la minim.
Faptul ca e la mijloc imi spune ca e defect ori senzorul de temperatura, ori indicatorul, motorasul lui.
La mijloc, temperatura ar trebui sa fie de 115 grade. E clar ca nu poate fi o indicatie corecta, daca doar ai pornit motorul.
Asa incat, nu cred ca ar trebui sa-ti faci niciun fel de grija, temperatura sigur nu are acea valoare.
Daca vrei sa fii sigur, poti s-o si masori.
Dar, temperatura la ulei, in mod logic, nu are cum sa fie peste cea a apei, asa incat...stai linistit.
Stii sa se fi umblat la combina cu ceasuri? Ai desfacut-o vreodata? Sau prorprietarul anterior?


Imagine


In alta ordine de idei, ventilatorul porneste in doua situatii: atunci cand temperatura apei creste peste o anumita valoare si atunci cand este pornit aerul conditionat.
Aceasta din urma conditie, este si ea la randu-i conditionata de temperatura exteriora.
Astfel, la sub +5 grade, compresorul nu cupleaza si deci, nici ventilatorul nu va mai porni din acest motiv.

Pentru problema cu ambreiajul, nu am inteles deloc ce ai explicat, dar nici nu cred ca de la rulment se ineaca motorul.

Scris: Mar 26-Mar-2013 13:55
de mbc
Ai pus ceva ulei prost sau de ce esti ingrijorat de ulei? Dupa cum a zis Mesersmith probabil ca e senzorul de temperatura ulei defect. Nu e logic deloc sa urce uleiul mult mai mult decat apa. E ilogic sa fie cald uleiul cand pornesti la rece.

Scris: Mar 26-Mar-2013 14:04
de mesersmith
Poate doar daca toata noaptea ai avut un spiridus sub masina care a facut foc cu lemne ca sa se incalzeasca. :razz: :razz: :razz:

Scris: Mar 26-Mar-2013 14:07
de Rica
eu cred ca da la masa undeva si da eroarea
verifica bine firele de la senzor
cum se face ca o data e rece o data e cald :shock:

Scris: Mar 26-Mar-2013 14:50
de KyoViking
Da, am umblat la bord cand s-a stricat micromotorul de la vitezometru, la asta nu m-am gandit. Cred ca asta este cea mai plauzibila explicatie. Acum m-am mai linistit cand ma gandesc ca poate nu am fost destul de atent cand am pus bordul la loc. Uleiul este Total 5w40 schimbat anul trecut. Multumes mult!