Pagina 1 din 1

roata infranata pe spate

Scris: Mar 11-Iun-2013 18:06
de eugenionutz07
salutare la toata lumea,am si eu o problema la al meu c5 la franele din spate , am lasat cam vre-o 3 luni masina pe dreapta pentru k am fost plecat in afara , cand m-am intors si am incercat sa plec cu masina rotile din spate erau blocate dupa ce am reusit sa le deblochez am observat ca atunci
cand franez se simte o bataie in pedala si am presupus ca am discurile ovalizate, dupa ce m-am chinuit cateva ore bune
sa scot suruburile de la etrierele spate vazand ca discurile sunt inca groase le-am dus la un strungar sa le indrepte , pana aici toate bune si frumoase,
mi le pune omul pe strung mi le face imi spune k materialul de la discuri e bun k vede la cutit ca lucreaza ,dupa ce ajung acasa le montez pe dreapta nici o problema discul se invarte usor totul bine , problema e pe partea stanga unde jumatate de disc se invarte usor iar cealalta
jumatate se blocheaza putin , am verificat pistonasele de la etrier le-am demontat le-am curatat totul pare in regula ,
am fost din nou cu discul la strungar si la pus pe ceas si nu era ovalizat . totusi l-am mai pus sa ia putin din el pt a fi sigur , dupa ce l-am montat din nou aceiasi prb ,nu imi dau seama de la ce ar putea fi pentru ca ma gandesc k dak ar fi etrierul ar trebui sa mearga greu pe toata suprafata discului , discul stiu k nu mai e ovalizat deci nu inteleg care ar fi cauza ? acum am plecat iar in afara , dar sunt binevenite niste idei ca eu nu mai stiu ce sa verific,

Scris: Mar 11-Iun-2013 19:11
de ViperDodo
vezi suruburile de la etrier , alea lungi, de prindere, sa nu fie indoite!
din cauza combinatiei de materiale folosite pe acolo, se oxideaza, se decalesc si se stramba!

Scris: Mar 11-Iun-2013 19:27
de eugenionutz07
am pus si suruburile la strung sa le indrept dupa ce le-am scos ca la cat am tras de ele de cateva ori am avut impresia ca se rup , am comandat suruburile pe original , am sa le pun cand ajung acasa , dar nu cred ca ar fi asta cauza pentru ca sa zicem k ar fi etrieru montat stramb ar trebui sa atinga tot timpul nu numai jumate , roata e foarte putin infranata o pot invarti daca o ridic , si am observat k si celelate roti se incing putin dar nu se blocheaza , ahh si cand am demontat etrierele era un strat destul de gros de calamina depusa intre ele si punte pe care l-am curatat cu o perie de sarma

Scris: Mar 11-Iun-2013 19:48
de ViperDodo
teoretic se mai intampla si la case mai mari cu atingerea pe anumite parti! asta se poate intampla si din rulment....cred!
acum mai blocheaza ? sau doar atinge?

Scris: Mar 11-Iun-2013 20:06
de mesersmith
Eugen, incearca sa renunti la limbajul de tip messenger, posturile tale sunt ingrozitor de dificil de citit.
Dupa ce pui suruburile, cu roata data jos, vezi daca se departeaza placutele dupa ce iei piciorul de pe frana.
N-o sa poti vedea foarte bine asta, dar invartind de disc, vei vedea daca se departeaza sau nu.
E posibil sa fie infundata calea prin care trece lichidul de frana. Daca-mi amitesc corect, pe spate nu are futunas de caciuc.
Am patit eu pe fata la var I.

Scris: Mar 11-Iun-2013 20:32
de eugenionutz07
multumesc de raspunsuri imi cer scuze pentru limbaj , am verificat si cu roata data jos dupa ce iau piciorul de pe frana si incerc sa invart ,se invarte putin mai greu dar dupa 2 rotiri isi revine totusi merge greu , si da e corect pe spate nu are furtunas de cauciuc intra direct conducta in etrier
ViperDodo roata nu e blocata doar atinge , deci pe roti masina o pot impinge lejer iar la rulment m-am gandit si eu dar nu-mi dau seama cum ar putea sa afecteze m-am gandit si ca ar putea fi ceva stramb la punte , dar nu are nici o logica am lasat masina in garaj fara nici o problema si dupa 3 luni gasesc rotile dupa spate blocate, nu-mi dau seama care ar fi cauza pentru ca cred ca de la asta a plecat totul
si inca ceva cand am dat jos placutele cele din interior erau aproape consumate , iar cele externe aveau mai mult de jumatate

Scris: Mar 11-Iun-2013 20:52
de mesersmith
Diferentele dintre placute sunt date de catre oxidul pe care l-ai gasit intre etrier si suportul pe care era prins.
E normala diferenta. Acum, dupa ce ai curatat, placutele se vor uza constant.
Daca te uiti de sus la etrier si disc, ai distantele dintre ele oarecum egale?

Scris: Mar 11-Iun-2013 22:00
de eugenionutz07
da ,discul este chiar in mijloc m-am uitat si la acest lucru, momentat eu sunt plecat in italia si nu am masina , dat toate aceste verificari le-am facut inainte sa plec

Scris: Sâm 09-Noi-2013 18:08
de SPF
Am avut si eu problema cu blocatul unei roti pe spate. La mine a fost o placuta de frana deteriorata. Se deslipise o tabla de pe ea si o facea sa stea lipita de discul de frana. In timpul mersului placuta se incingea din ce in ce mai tare pana ajungea sa stea serios presata pe discul de frana.

Problema a disparut complet dupa schimbarea placutelor de frana cu unele noi. Sper ca ai facut si tu lucrul asta.