Pagina 1 din 3

Consum ..exagerat..!!!

Scris: Lun 24-Iun-2013 10:36
de axidan
Salut toti colegii,
Am reusit si eu sa fac primul drum ca proba cu C5 meu.Masina sa comportat minunat :) ,nici nu ma asteptam la altceva dar marea mea surpriza a fost consumul ???
Drumul facut de la Ludwigsburg pana la Budapesta adica 928 km un drum. Din acesta circa 900km doar autobanda.Pe tot drumul consumul instant aratat la bord ....10/11 L :( .Motor de 2,2 cc , diesel ,cutie automatica nu este normal sa aibe acest consum.Am crezut la inceput ca este eroare de consum afisat dar si din rezervor tot asa disparea motorina.Nu am nici un mesaj de eroare cu ceva la motor. Daca stie careva cauza sau ce trebuie sa fac sau de unde provine acest consum exagerat va rog sa-mi scrieti.
Multumesc mult si o zi buna pentru voi :)

Scris: Lun 24-Iun-2013 15:21
de hippo
Salut!
Uite o problema similara cu a ta aici: http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/v ... =3&t=41198

Aici ai cateva date tehnice(printre care si consumul pt C5 break-..2 HDI, vers.1): http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=15318

Citroen - C5 II Tourer - 2.2 HDI (170 Hp) FAP: http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=15297

Re: Consum ..exagerat..!!!

Scris: Lun 24-Iun-2013 19:36
de urzica
axidan scrie:Salut toti colegii,
Am reusit si eu sa fac primul drum ca proba cu C5 meu.Masina sa comportat minunat :) ,nici nu ma asteptam la altceva dar marea mea surpriza a fost consumul ???
Drumul facut de la Ludwigsburg pana la Budapesta adica 928 km un drum. Din acesta circa 900km doar autobanda.Pe tot drumul consumul instant aratat la bord ....10/11 L :( .Motor de 2,2 cc , diesel ,cutie automatica nu este normal sa aibe acest consum.Am crezut la inceput ca este eroare de consum afisat dar si din rezervor tot asa disparea motorina.Nu am nici un mesaj de eroare cu ceva la motor. Daca stie careva cauza sau ce trebuie sa fac sau de unde provine acest consum exagerat va rog sa-mi scrieti.
Multumesc mult si o zi buna pentru voi :)
Bun si cu ce viteza ai "functionat" pe autostrada? Este foarte important...

Scris: Lun 24-Iun-2013 19:50
de axidan
salut,
viteza de croaziera maxim 129 km/h ,constant 125 km/h .
viteza asta nu cred ca poate afecta asa mult consumul.Acum am resetat complect toate datele si am sa urmaresc ce inregistreaza din nou.
Nu am pretentii de 5 L/100 km dar am crezut ca se incadreaza undeva pe la 7 L.
Scuze ca nu am precizat si viteza de croaziera . Nu scoate nici gram de fum nu se ineaca, nu stiu??? exista ceva debitmetre de aer sau.....

Scris: Lun 24-Iun-2013 19:57
de marianmarian
cat merge bine nu trebuie sa te sperie consumul
consumul se face la 100 de km si ala este ok
daca nu ai incredere fa fulu si mergi 100 km si vezi facand fulul din nou daca corespunde cu cosumul de pe bord cu ce ai bagat din nou motorina
.

Scris: Mie 26-Iun-2013 10:55
de mesersmith
Ba trebuie sa-l sperie si inca foarte tare.
Consumul, in conditiile povestite de colegul nostru, este enorm.
La 130, pe autostrada, al meu haleste 6-6,5 litri.

Pana la a umbla la chestii mai complicate, verifica daca nu cumva ai vreo roata infranata.
Dupa un drum la viteza mai maricica, opreste masina dupa cateva minute bune de mers si pune mana pe jenti, la toate rotile.
Ar trebui sa fie calde, dar nu fierbinti.

Scris: Mie 26-Iun-2013 11:26
de dj01fad
consumul tau este enorm de mare. am patit si eu o treaba similara, dar la un 2.0 hdi 110; dupa ce am verificat rotile sa nu fie infranate, am facut un test: am scos mufa de la debitmetru, si am mers asa 200km. consumul a scazut de la 11-12 la 9, iar dupa aia am schimbat debitmetrul si consumul si-a revenit undeva sub 8. este vorba de consum urban, dar clar imi afecta si la drum, pentru ca la drum am constatat ca dispare prea repede motorina. nu zic ca e aceeasi poveste si la tine, dar un consum exagerat de mare poate sa sugereze ca e debitmetrul defect. un test lexia ar fi binevenit, daca ai unde sa faci, pentru ca poti sa vezi parametrii.
dupa ce verifici rotile cum a zis si mesersmith, scoate mufa de la debitmetru si mergi putin asa cu ea, si vezi ce zice.
pe langa asta, verifica preventiv si etrierii pe spate sa nu cumva sa fie rasuciti fata de brat (inclinati din partea exterioara catre fata masinii) din cauza calaminei care se formeaza intre ei si brat.

Scris: Mie 26-Iun-2013 11:35
de axidan
Salut ,
Am sa verific si rotile ,desi am obiceiul de a verifica la fiecare oprire pe autobanda exact in ideia de a vedea daca nu am roti infranate sau rulmenti ce creaza probleme. Nu am observat nimic ciudat dar am sa tin sub observatie .O rugaminte....unde se afla acel debitmetru ,sau mufa care trebuie sa o scot. Azi mi-a aparut un mesaj de tipul :,, Cu prima ocazie curatati Diesel filter'' . Poate influenta si asta ? .Mersi de interesul manifestat si ajutorul pe care mi-l oferiti.

Scris: Mie 26-Iun-2013 17:52
de danutz
"Diesel filter" nu se curata ! Se inlocuieste ! Probabil te referi la FAP- filtrul de particule, care e cu totul altceva.Ca sa-l cureti, mergi pe autostrada in regim turat, pe o distanta mai mare.

Scris: Mie 26-Iun-2013 19:28
de hippo
danutz, avand in vedere ca axidan are pe masina cutie automata, oare ar putea sa mearga cu ea turata?

axidan, pe forum, s-a mai discutat despre problemele cauzate de catre FAP si despre modul cum acesta se poate inlocui cu un emulator: http://www.clubcitroen.ro/forum/about12677.html. Cred ca mai multe detalii despre acest emulator poti afla daca il contactezi pe colegul nostru C i t r o n e l

Scris: Mie 26-Iun-2013 19:58
de urzica
hippo scrie:danutz, avand in vedere ca axidan are pe masina cutie automata, oare ar putea sa mearga cu ea turata?

axidan, pe forum, s-a mai discutat despre problemele cauzate de catre FAP si despre modul cum acesta se poate inlocui cu un emulator: http://www.clubcitroen.ro/forum/about12677.html. Cred ca mai multe detalii despre acest emulator poti afla daca il contactezi pe colegul nostru C i t r o n e l
Se poate pune maneta in treapta a II-a chiar daca este automata si se tureaza de-i sar capacele.

Scris: Mie 26-Iun-2013 20:44
de hippo
Este bine de stiut! Multumesc pentru informatie! :D

Scris: Joi 27-Iun-2013 00:14
de mesersmith
Ideea nu este sa omori motorul.
Trebuie doar sa mergi cu vreo 3000 de ture cateva zeci de minute.

Scris: Joi 27-Iun-2013 07:59
de Hakan
,, Cu prima ocazie curatati Diesel filter'' nu cred ca era mesaj legat de FAP.Ca nu-l cureti tu din buton sau cu periuta.
Daca era afisat in alta limba, cred ca mai degraba se traducea" Cu prima ocazie PURJATI Diesel filter"

Scris: Joi 27-Iun-2013 18:07
de bogdancraciun
Cel mai mult conteaza stilul de consus (daca faci depasiri / accerari mai in forta / condus neliniar(frane + demaraje) ) => consum,evident, mai mare.
Daca ai avut cauciucuri de iarna => creste consumul
Daca ai prins vant din fata => creste destul de mult consumul
Conteaza si combustibilul folosit
Daca masina este noua , in primii (sa zicem) 10.000 km vei avea un consum mai ridicat

si evident.... drumul parcurs (sa zicem ca mergi 300 km si urci de la altitudine 200 m la altitudine 900 m, atunci evedent consumul este mai mare).


Cineva din familie a avut 607 de 2.2 hdi... consumul la autostrada era undeva la 8 l/100 km

Ps. Nu te lua dupa consumul instantaneu....10/11 L/100km era media, nu?