Pagina 1 din 1

termostat

Scris: Lun 22-Iul-2013 15:52
de silviu.macovei
de curand am observat ceva neobisnuit la indicatorul pt temp apei (ultimii 1000km parcursi). De cand am masina tot timpul acul urca pana pe la mijloc si ramanea acolo indifferent de vreme. Acum insa de vreo spt se comporta asa:

- in oras cu / fara clima pronita acul ajunge la mijloc si acolo intepeneste
- in afara orasului cu clima ajunge la maxim un sfert (afara canicula, nu conditii de ploaie, mai racaroase sa zicem) si acolo intepeneste
- in afara orasului fara clima ajunge cam pana la o treime si acolo intepeneste

viteza de mers in afara este maxim 130, in limte normae,l nu o forjez. consumul am observant ca a ramas la fel, motorul trage bine, nimic neschimbat, pe motor sau sub masina nu vad urme de lichide.

nu imi explic de ce scade atat de mult temperatura apei la drum intins. Inca mai sunt in CO deci o sa mai fac vreo 1000km, justifica aceste oscilatii o eventuala inlocuire a termostatului ? Sau ar trebui sa mai vad ceva (cel putin vizual la motor) care sa imi spuna ca ceva e in neregula ?

Scris: Mar 23-Iul-2013 10:49
de mesersmith
Fa urmatoarea verificare:

Cu motorul rece, porneste masina si pui mana pe radiator sau pe furtunul ala gros de sus care intra in el.
Astepti sa se incalzeasca motorul si din cand in cand verifici temperatura pe acel furtun si te uiti si la acul din bord.
In mod normal, daca termostatul este ok, ar trebui ca furtunul sa ramana rece pana cand temperatura motorului ajunge aproape de jumatate.
Daca furtunul se incalzeste in acelasi timp cu motorul, e clar ca termostatul este permanent deschis, partial sau total.

Scris: Mie 24-Iul-2013 04:50
de iuliu m.
Eu pariez deja ca e blocat pe pozitia "deschis" sau "partial deschis".
Oricum nu mai obtureaza corect circuitul de racire cand apa/antigelul este inca rece.
Sunt curios daca voi fi confirmat de "viata". :)
Bafta!

Scris: Joi 25-Iul-2013 08:25
de urzica
iuliu m. scrie:Eu pariez deja ca e blocat pe pozitia "deschis" sau "partial deschis".
Oricum nu mai obtureaza corect circuitul de racire cand apa/antigelul este inca rece.
Sunt curios daca voi fi confirmat de "viata". :)
Bafta!
Nu dispera ,este vara , o sa observi mai bine la iarna :roll: :D

Scris: Joi 25-Iul-2013 21:18
de silviu.macovei
mesersmith scrie:Fa urmatoarea verificare:

Cu motorul rece, porneste masina si pui mana pe radiator sau pe furtunul ala gros de sus care intra in el.
Astepti sa se incalzeasca motorul si din cand in cand verifici temperatura pe acel furtun si te uiti si la acul din bord.
In mod normal, daca termostatul este ok, ar trebui ca furtunul sa ramana rece pana cand temperatura motorului ajunge aproape de jumatate.
Daca furtunul se incalzeste in acelasi timp cu motorul, e clar ca termostatul este permanent deschis, partial sau total.


m-am intors din CO, o sa verific maine

intre timp nu m-a ocolit deja celebrul "antipollution system faulty".... E a treia oara cand imi apare in ultimele 2 luni asa ca din senin si tot asa dispare. In toate cazurle am miscat/atins cu mana un fir care mie imi parea indoit/pozitie nefireasca de sub plasticul care acopera motorul. Coincidenta e prea mare deci banueisc ca asta ar fi motivul, maine o sa pun o poza cu pozitia exacta pt ca nu stiu cum se numeste firul respectiv. Fiind 4 mufe in total banuiesc ca e legat de cilindri motorului.

Scris: Vin 26-Iul-2013 08:59
de silviu.macovei
am efectuat testul, radiatorul si furtunul de sus se incalzezc in primele 1-2 minute, acul de pe bord nici macar nu e ridicat iar cand incepe sa urce (fara sa ajunga nici macar la o treime) furtunul si radiatorul deja frig...

intrebarea urmatoare este cat mai pot merge asa (desigur nu f mult dar abia in august o sa ajung pe la un service), deci o sa mai merg 3-400 km in oras. e grav ?

seria masinii este: VF7RCRFJC76665825, imi poate confirma cineva daca e k codul piesei de termostat ?



1338 A0




01

CAP TERMOSTAT INTEGRAT

89 DEG

multumesc

Scris: Vin 26-Iul-2013 10:19
de mesersmith
Poti sa mergi oricat asa, nu e nicio problema.
Lucrul asta te va deranja la iarna, cand apa se va incalzi mult mai greu.
Adica, principial, lucrurile stau in felul urmator.
Daca termostatul este bun, se va deschide numai dupa ce apa din motor va atinge 97 de grade, daca-mi amintesc bine.
Abia atunci se va deschide termostatul si va deschide calea apei catre radiator, pentru a o raci.
Daca termostatul este defect si este permanent deschis, apa va trece mereu si prin radiator si ii va creste temperatura la pastele cailor, iar tie o sa-ti clantane dintii in masina. :razz: :razz: :razz:
Asta doar iarna.
Vara nu o sa simti nimic si nici n-o sa afectezi nimic la masina.

Scris: Vin 26-Iul-2013 13:39
de silviu.macovei
silviu.macovei scrie:
mesersmith scrie:Fa urmatoarea verificare:

Cu motorul rece, porneste masina si pui mana pe radiator sau pe furtunul ala gros de sus care intra in el.
Astepti sa se incalzeasca motorul si din cand in cand verifici temperatura pe acel furtun si te uiti si la acul din bord.
In mod normal, daca termostatul este ok, ar trebui ca furtunul sa ramana rece pana cand temperatura motorului ajunge aproape de jumatate.
Daca furtunul se incalzeste in acelasi timp cu motorul, e clar ca termostatul este permanent deschis, partial sau total.


m-am intors din CO, o sa verific maine

intre timp nu m-a ocolit deja celebrul "antipollution system faulty".... E a treia oara cand imi apare in ultimele 2 luni asa ca din senin si tot asa dispare. In toate cazurle am miscat/atins cu mana un fir care mie imi parea indoit/pozitie nefireasca de sub plasticul care acopera motorul. Coincidenta e prea mare deci banueisc ca asta ar fi motivul, maine o sa pun o poza cu pozitia exacta pt ca nu stiu cum se numeste firul respectiv. Fiind 4 mufe in total banuiesc ca e legat de cilindri motorului.


atasat si poza respectiva
Imagine

Imagine