Bataie in partea dreapta
Scris: Dum 12-Iul-2015 18:56
Salut tuturor,
De cateva zile am observat ca in unele situatii cand stau cu piciorul pe frana si pun cutia in "D", ceva incepe sa sune undeva in partea dreapta jos a motorului, ca un fel de bataie/frecare. Este ca si cum ar fi ceva desfacut sau slabit si in momentul in care cupleaza in D si sunt cu piciorul pe frana sau am frana de mana trasa, din cauza sarcinii infranate ceva incepe sa bata.
Observatiile pe care le-am facut sunt ca fenomenul nu se intampla tot timpul si doar in D sau tiptronic, niciodata in R si cateodata incepe sa sune cand las incet frana si masina incepe sa se deplaseze, dupa care nu mai suna.
Un mecanic pe care l-am intrebat fugitiv(nu a apucat sa cerceteze problema dar a fost langa masina si a apucat sa vada/auda fenomenul), zicea ca poate fi din cauza fuliei de la arbore, care daca e slabita, incepe sa bata cand este fortata de sarcina motorului cuplat in D si infranat(ce e drept sunetul este asemanator cu bataia de fulie dusa). Dilema este ca dupa ce am ajuns acasa si am sapat putin pe internet am vazut ca la masinile mai noi nu s-a mai pus fulia aceea cu amortizor(0515 V6 01 DOUBLE DAMPING PULLEY) care se ducea in timp si incepea sa bata, ci una simpla (0515 V9 01 SINGLE DAMPING PULLEY). Sau si aceasta din urma poate sa inceapa sa bata? Ce alte posibilitati ar mai fi ca sursa a acestei batai?
Masina este C5 II 2.0 hdi 138 fap bva exclusive din 2006
Mersi!
De cateva zile am observat ca in unele situatii cand stau cu piciorul pe frana si pun cutia in "D", ceva incepe sa sune undeva in partea dreapta jos a motorului, ca un fel de bataie/frecare. Este ca si cum ar fi ceva desfacut sau slabit si in momentul in care cupleaza in D si sunt cu piciorul pe frana sau am frana de mana trasa, din cauza sarcinii infranate ceva incepe sa bata.
Observatiile pe care le-am facut sunt ca fenomenul nu se intampla tot timpul si doar in D sau tiptronic, niciodata in R si cateodata incepe sa sune cand las incet frana si masina incepe sa se deplaseze, dupa care nu mai suna.
Un mecanic pe care l-am intrebat fugitiv(nu a apucat sa cerceteze problema dar a fost langa masina si a apucat sa vada/auda fenomenul), zicea ca poate fi din cauza fuliei de la arbore, care daca e slabita, incepe sa bata cand este fortata de sarcina motorului cuplat in D si infranat(ce e drept sunetul este asemanator cu bataia de fulie dusa). Dilema este ca dupa ce am ajuns acasa si am sapat putin pe internet am vazut ca la masinile mai noi nu s-a mai pus fulia aceea cu amortizor(0515 V6 01 DOUBLE DAMPING PULLEY) care se ducea in timp si incepea sa bata, ci una simpla (0515 V9 01 SINGLE DAMPING PULLEY). Sau si aceasta din urma poate sa inceapa sa bata? Ce alte posibilitati ar mai fi ca sursa a acestei batai?
Masina este C5 II 2.0 hdi 138 fap bva exclusive din 2006
Mersi!