Pagina 1 din 1
Problema cu cauciucurile sau kilometrajul !!
Scris: Dum 23-Aug-2015 02:27
de Knot
Salut si bine v-am gasit.Sunt nou pe forum si imi pare bine ca am intrat in clubul citroen. Acum 6 luni am cumparat un C5 II din 2006, 110cp, 70.000km. Masina era a unui domn batran care nu mai mergea cu ea de ani..Sa spun sincer problemele sunt 2
1 - cand accelerez cu a 2-a spre a 3 a si trec de 2,5rpm imi face fum la fel si dintr-a 3 spre 4.Nu stiu care e motivul, ulei nu consuma.
2 - Faptul ca masina a stat mult timp oprita 3 ani in garaj, a trebuit sa-i schimb si cauciucurile(le avea inca originale michelin). dar statute si coapte.Masura si unica in certifitac este 215/55/16 93W. Cum aceasta masura care are codul de viteza 93W era fff scumpa mi-am montat aceeasi masura dar cu codul de viteza 93V. Problema nu stiu daca era deja inainte sau acum de cand am pus noile gume. In bord imi indica o viteza iar pe navigator sau gps-ul de la telefon alta, dar aceeasi (navigator si gps) Exemplu : merg cu 70km/h(asa indica in bord) pe navigator am 86km/h !! Plus de asta am verificat intr-o zi pe autostrada, la un control de viteza(autovelox) cu monitor si vezi cu ce viteza parcurgi aceeasi chestie in bord una in strada alta.Nu mi-au lipsit nici amenzile care au venit 4 pentru depasirea limitei de viteza in localitate.In realitate merg cu 15km/h mai mult fata de ceea ce imi indica in bord.Va rog sa imi spuneti o parere un sfat.
Va multumesc anticipat !

Scris: Dum 23-Aug-2015 09:40
de cristi_s
Buna. Singurii parametri ce pot influenta afisarea corecta a vitezei sunt caracteristicile dimensionale. Adica 215/55/16. 93 e categoria de sarcina suportata de pneu, iar W e clasa de viteza. Astea nu au de a face cu viteza indicata de vitezometru.
Scris: Dum 23-Aug-2015 10:29
de Knot
cristi_s scrie:Buna. Singurii parametri ce pot influenta afisarea corecta a vitezei sunt caracteristicile dimensionale. Adica 215/55/16. 93 e categoria de sarcina suportata de pneu, iar W e clasa de viteza. Astea nu au de a face cu viteza indicata de vitezometru.
Salut, m-am uitat in certificat din nou, masura e unica nu monteaza alt tip de pneu decat 215/55/16. Nu pot sa imi dau seama ce se intampla.
Cauciucurile sunt pirelli P7 cinturato Ecoimpact, de generatie nou, habar nu am de ce imi face aceasta gluma proasta.

Scris: Lun 24-Aug-2015 17:32
de C i t r o n e l
cel mai posibil motorasul de la vitezometru - este o problema cunoscuta se rupe un stift de plastic din angrenaj.
Scris: Mar 25-Aug-2015 14:06
de calorifer4
legat de fum la schimbarea treptelor de viteza este de vina uleiul vechi si degradat,... schimba-l cat mai repede!, foloseste motor-flush inainte de schimb pentru a curata partile murdare din interiorul motorului, ulei recomand doar norma 5w-30, mobil1, motul, castrol, liqui-moli la care este bine sa adaugi si un flacon de duralube pt. diesel

Scris: Mar 25-Aug-2015 15:53
de silviu_79
Motorasele sunt ca astea din poza?

Scris: Mar 25-Aug-2015 17:58
de MARIAN
Ca asta:

salut
Scris: Mar 25-Aug-2015 18:27
de MARKOO
SALUT .. E BINE CIND CUMPERI O MASINA sh, sa-i schimbi cam tot ce este de schimbat ,,filtre ,ulei,,etc si ca un sfat personal baga-i ceva de curatare in benzina sau motorina ,daca zici ca nu a fost folosita mult timp..ASA AM PATIT EU CU PRIMA MEA MASINA, DACIA LOGAN ,AVEA 5 ANI si 25 mii km..de doi ani nu se misc,, din loc ,,, astea probabil stii si tu ,,,costă nu poti sa l-e sch, pe toate odata,,ia-
le prioritar
Scris: Mie 26-Aug-2015 03:51
de iuliu m.
...la care este bine sa adaugi si un flacon de duralube pt. diesel
Sunt total impotriva acestui sfat. S-au scris "tone" de materiale/consideratiuni despre escrocheria Dura Lube care strica motoarele in fel si chip(in special chimic prin accelerarea coroziunii). Pur si simplu ar fi inutil sa mai spun fie si un cuvintel. Despre uleiurile recomandate pot spune ca se poate si mai bine, insa cu Dura Lube-ul nu pot fi de accord.
Drumuri bune!
Scris: Sâm 29-Aug-2015 21:26
de Knot
Salut la toata lumea, pana la urma am inteles care ar fi problema legata de chestia cu vitezometrul. Din cate am inteles e problema cu acul, ca e din plastic si practic se largeste, dupa care nu mai sta unde trebuie acul.Am vorbit despre acest lucru si pe facebook pe citroen club bazar romania. Practic acea persoana imi spune ca acul cu motorul oprit trebuie sa stea la zero, zero fiind exact sub 10km, unde eu am constatat ca acolo ar fi 5km... dar e 0. in sfarsit. In final despre acel ac situatia sta asa : ori imi cumpar altul nou, ori il fixez cu ceva acolo sa intre putin mai fortat si sa stea bine.

. Cand am luat masina i-am facut toate schimburile legate de filtru carburant,filtru ulei,filtru aer,ulei. Multi imi spun ca schimb prea jos..2.5rpm.. altii ca masina a stat prea mult si nu a mers, e infundat motorul si tre sa ies pe autostrada sa merg peste 3.5rpm.. acum nu stiu, nu am facut nimic din astea eu schimb treptele la 2.5 rpm. Constat ca e un motor mic si nu vad motivul sa schimb aproape de 3000rpm. Cat despre ulei...e ciudata treaba pentru ca am venit de la mecanic (20km) distanta si am parcat dupa care am verificat uleiul !! sincer era negru pe joja. L-am sunat si i-am spus ca e negru in 20km, la care el imi spune ca asa e la motoarele diesel. Sincer NU STIU pentru ca prima mea masina diesel, la cealalta care era benzina 1.2cc ii faceam eu acasa schimbul de ulei si pana se inegrea dura multi km. Nu stiu voi cei care aveti diesel daca intradevar stiti ca asa sta treaba, uleiul devine negru in cativa km.Oricum va multumesc tuturor pentru mesajele de pana acum.
Scris: Sâm 29-Aug-2015 21:31
de Knot
asa sta acul la mine cand motorul e oprit dar si cand e pornit:)
Scris: Sâm 29-Aug-2015 22:08
de Knot
asa trebuie sa arate normal..

Scris: Dum 30-Aug-2015 14:14
de silviu_79
Scoate ceasurile din bord, da geamul jos si pozitioneaza acum cum trebuie, daca nu sta, mai bagi ceva in gaura lui sa intre pe ax cat mai fix.
Intr-adevar la diesel uleiul se innegreste repede, la tine e negru dupa 20km pentru ca la schimb nu iese tot uleiul vechi si cand s-a amestecat, s-a schimbat culoarea.
Tocmai ca e motor mic necesita turatii un pic mai mari, un motor mare are si cuplu mai mare si poti schimba mai jos in ture.