Pagina 1 din 1

Cum scot aerul de la frane? Problema etrier dreapta fata

Scris: Mie 18-Noi-2015 21:28
de voshlo27
Salutare tuturor!
Am o problema cu etrierul dreapta fata: a fost blocat mecanismul care actiona pistonasul in momentul actionarii franei de stationare si franei de serviciu (pe tester, diferenta de 55% la forta de franare dintre roata stanga si cea dreapta). ok, am miscat ce am miscat bratul acela si acum functioneaza, cursa completa si revine la pozitia initiala.
Am facut aerisirea, dar nu stiu din ce motiv si oricat as repeta, frana tine la a treia pedala. Ma refer in continuare la roata dreapta fata. iese aer de fiecare data cand desfac aerisitorul, la fel de mult. pierderi de lichid nu sunt. Si frana de mana nu tine deloc acolo. Pe stanga tine, pe dreapta nu.
Ce credeti ca s-a intamplat? Ma gandesc ca e stricat etrierul, totusi, avand in vedere ca era singura piesa care nu functiona bine. Nu as cumpara nici unul nou inainte sa fiu sigur de asta. Ma mai gandesc, dupa ce am mai citit cateva topicuri, ca ar putea fi de vina vreo garnitura. Daca da, unde ar trebui sa caut? Sau, poate, nu oi fi facut aerisirea bine? (pentru asta am luat instructiuni dintr-un manual de service, totusi mi se pare ciudat sa mai insist, sa scoata aer la nesfarsit)
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri, sper sa revin cat mai curand, cu ajutorul vostru, si sa prezint cauza reala si solutia.

Scris: Mie 18-Noi-2015 23:52
de iulian.arg
Salut.

In legatura cu frana de mana, este posibil sa fie gripat cablul de frana dreapta caz in care trebuie schimbat.
In legatura cu hidraulica:
- verifica nivelul de lichid de frana;
- verifica etansarea furtunului de lichid si furtunul in sine;
- verifica aerisitorul si etansarea lui;

Continua aerisirea in cazul in care chiar nu trage aer pe nicaieri; e destul de ciudat sa traga aer dar sa nu piarda lichid. Sunt simptome de supapa cu sens unic.

Tine-ne la curent.

Scris: Joi 19-Noi-2015 13:22
de sandor mihai
pistonul etrierului a iesit de pe axul melcat din interior. poti verifica asta foarte simplu observind daca pistonul este retras complet spre interiorul etrierului , si implicit la distanta maxima de placuta de frana din interior.din cauza asta e nevoie de 2,3 apasari pe pedala de frana, pina ajunge pistonul in contact cu placuta. dupa ce lasi frana , el se retrage complet ,asta din cauza ca la incercarea de a-l introduce in etrier, a fost invirtit in directie gresita.va trebui sa schimbi etrierul, sau sa gasesti pe cineva care sa-l desfaca si sa-l monteze corect.