Pagina 1 din 1

C5 I - frana pe spate stanga atinge

Scris: Sâm 28-Mai-2016 10:44
de echo
Am observat intai cum consumul este putin mai ridicat. Merg zilnic pe aceeasi ruta, imi cunosc masina si stiu destul de bine cam cat ar trebui sa consume pe fiecare portiune de traseu. De cca. 2 saptamani observ cum consuma foarte mult la demarare. Unde inainte consumul instat arata 7-8l/100 acum arata 12-15l/100. La inceput am crezut ca cere un schimb de ulei. Ieri am condus o bucata de drum cu geamul coborat si am remarcat un scartait extrem de subtire. Sunetul nu era puternic iar notele erau extrem de inalte, aproape la limita auzibilului. Din intamplare aveam la mine un termometru cu infrarosii si am masurat temperatura fiecarui disc de frana. Pe fata amandoua cca 45°C, spate dreapta 32°C iar spate stanga 70°C!!!

Restul drumului l-am facut cu geamul lasat si urechea ciulita. Am remarcat ca scartaitul se aude doar cand franez la stpuri si in timul demarajului. La 500m de stop scartaitul dispare si consumul scade brusc.

Rog pe cei mai experimentati sa ma ajute cu un diagnostic ca nu cumva sa ma trezesc jupuit la service si, eventual, cu ceva sfaturi de reparatii simple daca sunt cu putinta ca, stiti cum e, la omul sarac nici boii nu trag iar o problema nu vine niciodata singura (parintii bolnavi, proaspat divortat si de saptamana viitoare somer -fml)

Re: C5 I - frana pe spate stanga atinge

Scris: Sâm 28-Mai-2016 12:11
de james kilowatt
În primul rand asigură-te ca ai identificat problema... Și ca e reala. Consumul instant e curata vrăjeală și în plus la plecare e complet nesemnificativ, pleacă din infinit și funcție de momentul în care ți-l afișează poate fi oricât.
Ca sa verifici roata infranata ridic-o pe cric și vezi la mana. Faptul ca era mai calda decât cealaltă înseamnă poate ca n-a frânat egal când ai oprit. Când mergi cu o toată infranata suficient de tare încât sa afecteze consumul eu cred ca s-ar încinge mult mai tare, și ar trebui să simți la mâna.

Re: C5 I - frana pe spate stanga atinge

Scris: Sâm 28-Mai-2016 12:44
de mesersmith
Asa cum ti-a spus colegul mai sus, du-te cu masina la un service de roti si ridic-o. Ar trebui sa poti misca foarte usor de fiecare roata.
Se stie ca la C5 pe spate sunt probleme cu etrierele. Trebuiesc curatate. Se depune un fel de oxid de pe alta planeta si se dezaxeaza discul in raport cu cele 2 placute.
Eu ca sa n-o ridic, intr-o foarte usoara rampa, o las libera si trebuie sa curga la vale de pe loc.
Daca e infranata fie si un pic, se simte.

Re: C5 I - frana pe spate stanga atinge

Scris: Dum 29-Mai-2016 16:21
de echo
Multumesc @mesersmith si @james kilowatt

Am incercat sa determin cat de grava e problema facand urmatoarele 5este:
- am lasat-o sa curga scoasa din viteza dupa cei cateva sute de metri de la pornit de pe loc: nici o diferenta notabila fata de cum era acum, sa zicem, o luna
- am lasat-o sa curga fara sa tin de volan pe drum drept si fara panta ca sa vad daca trage stanga: nu trage
- am intrebat si pe altii da aud scrasnetul ala ascutit: cineva zicea ca ii evoca strungul din liceu
-am verificat partea vizibila a discului de frana de urme si santuri strunjite: negativ, nicio urma
- am injurat copios, cerut scuze si promis acatiste: aprobat negativ, scartaitul persista

Speranta mea e sa fie ceva ce poate fi rezolvat cu o doza copioasamde WD40

Cosmarul meu e sa merg la service, si asta din trei motive:
1. locuiesc in Germania si ora de manopera aici e scumpa rau
2. sunt somer si partea financiara e cumplit de sensibila
3. cel mai rau, am fata de fraier. Asta e. N-am ce-i face, darmcare cum ma vede incearca sa imi vanda un pod, o schema piramidala de imbogatire rapida sau, la service, sa ma convinga ca singura modalitate de a evita o moarte groaznica pe sosele este sa imi inlocuiesc jumatate de masina. Oh, cate povestiri si patanii am adunat! De la cel care vroia sa imi vanda un furtun de racire impreuna cu pompa de apa pana la cel care vroia sa ma convinga ca placutele de frana nu se schimba decat impreuna cu discuri si etriere noi...

Re: C5 I - frana pe spate stanga atinge

Scris: Dum 29-Mai-2016 17:33
de sandor mihai
ia jos roata de pe partea cu probleme.masoara distanta de la discul de frana pana la etrier(partea de aluminiu) in fiecare parte a discului (sus) si vezi daca e egala. daca nu e,atunci trebuie dat etrierul jos si curatata suprafata care vine in contact cu bratul.e destul de complicat,nu stiu daca vei reusi si nici nemtalaii nu-ti vor face treaba asta, dorind probabil sa-ti schimbe jumatate din masina.

Re: C5 I - frana pe spate stanga atinge

Scris: Lun 16-Iul-2018 10:01
de voiosu
Mie etrierul și-a schimbat poziția încât roade in jantă , să fie cumva același oxid nemernic ?

Re: C5 I - frana pe spate stanga atinge

Scris: Lun 16-Iul-2018 10:14
de WLD
Cu siguranta. La asa o inclinare, pregateste-te cu suruburi noi.

Re: C5 I - frana pe spate stanga atinge

Scris: Lun 16-Iul-2018 17:10
de Valentin Sandu
La etrierele de pe spate face un oxid destul de dur incit e posibil sa fie nevoie sa scoti etrirul bucati ,cu flexul. Vad ca sunteti din Roman, daca nu va descurcati veniti la mine in Bacau si o rezolvam ,am si etriere pentru spate.

Re: C5 I - frana pe spate stanga atinge

Scris: Lun 16-Iul-2018 18:58
de voiosu
Domnule Valentin tot respectul, as veni să schimb rulmenții punții spate mai important la dumneavoastră , dar nu dispun momentan de fonduri ,

discurile au 12 mm in carne mai merg oare ?

Vaselina cuprata cică ar împiedica oxidarea la contactul între fier și aluminiu

Re: C5 I - frana pe spate stanga atinge

Scris: Mar 17-Iul-2018 15:53
de Valentin Sandu
Daca discurile nu au rizuri ,mai merg ,dar trebuiesc rezolvate ca strica si discurile .Inainte de inlocuirea rulmentilor trebuie rezolvata problema cu etrierele.

Re: C5 I - frana pe spate stanga atinge

Scris: Mar 14-Ian-2020 13:51
de taviciobanu
Trebuie schimbate cele 2 suruburi care fixeaza etrierul de brat, mai mult ca sigur unul din ele s-a flambat si trage etrirui in jos si atinge de interiorul jentii. Costa 17 lei bucata si vin doar pe original, sunt suruburi foarte dure.