Pagina 1 din 1

EROARE RESET

Scris: Dum 18-Iun-2017 15:30
de urzica
Din greseala sau intentionat cineva a sters cu Lexia contoarele pentru reumplere aditiv si inlocuire FAP la masina (C5) a unui prieten. Care sunt consecintele? Si daca se poate reveni la valorile initiale resetarii? Multumesc anticipat. #-o

Re: EROARE RESET

Scris: Lun 19-Iun-2017 08:42
de iulian.arg
Salut.
Nu sunt consecinte daunatoare.
Contorul de aditiv e mai mult informativ, pentru ca exista detector de nivel minim pentru aditiv deci nu exista risc sa ramana fara aditiv si sa nu fie detectata chestia asta.
Resetarea counterului FAP-ului este o practica uzuala atunci cand se curata filtrul de particule sau se face pur si simplu arbitrar pentru a remedia comportamentul motorului sau pentru a scapa de erori de filtru.
Cel putin la generatia a 2-a de filtre de particule (cele de pe 2.0 hdi 100 kw cred) incarcarea filtrului e o chestiune calculata de ECU, nu determinata de senzorul de presiune diferentiala. Senzorul de presiune diferentiala e un device de back-up pentru cazurile in care depunerile reale din filtrul de particule depasesc cu mult estimarile din ECU din varii motive (regim extrem de sever, motorina "aparte" etc.).
In consecinta riscul ca filtrul de particule sa se infunde si din cauza resetului sa nu se detecteze lucrul asta, nu exista.
In cazul amicului, nu are ce sa se intample rau. Cel mult o sa i se mareasca intervalele de regenerare. Atat.

Re: EROARE RESET

Scris: Mar 20-Iun-2017 17:50
de urzica
iulian.arg scrie:Salut.
Nu sunt consecinte daunatoare.
Contorul de aditiv e mai mult informativ, pentru ca exista detector de nivel minim pentru aditiv deci nu exista risc sa ramana fara aditiv si sa nu fie detectata chestia asta.
Resetarea counterului FAP-ului este o practica uzuala atunci cand se curata filtrul de particule sau se face pur si simplu arbitrar pentru a remedia comportamentul motorului sau pentru a scapa de erori de filtru.
Cel putin la generatia a 2-a de filtre de particule (cele de pe 2.0 hdi 100 kw cred) incarcarea filtrului e o chestiune calculata de ECU, nu determinata de senzorul de presiune diferentiala. Senzorul de presiune diferentiala e un device de back-up pentru cazurile in care depunerile reale din filtrul de particule depasesc cu mult estimarile din ECU din varii motive (regim extrem de sever, motorina "aparte" etc.).
In consecinta riscul ca filtrul de particule sa se infunde si din cauza resetului sa nu se detecteze lucrul asta, nu exista.
In cazul amicului, nu are ce sa se intample rau. Cel mult o sa i se mareasca intervalele de regenerare. Atat.

Multumesc pentru raspuns, in legatura cu nivelul aditivului stiam ca la generatia a doua de sistem de aditivare nivelul de aditiv minim este estimat (calculat) si nu semnalizat de senzor de nivel minim. :?: