Comportament ciudat dupa restaurare turbo
Scris: Joi 07-Dec-2017 18:01
Buna seara, ma numesc Adi, sunt student in cluj si de aproape jumate de an ma bucur de a avea in propritate un Citroen C5 1.6 hdi din 2006.
Problema care o intampin momentan cu masina, este urmatoare: cu masina pe loc, turata la ~3100 rpm, apare o fluctuatie a turatiei motorului ca si cum i-ai taia aprinderea la o benzinara, fara sa se simta socuri in caroserie si daca turatia e mentinuta o perioada mai lunga de timp, scoate fum printre carcasa melcului de la evacuare de la turbo si miezul turbo.
Toata treaba asta se intampla dupa ce am restaurat turbina, care a constat in inlocuirea miezului.
Geometria variabila a fost curatata, actuatorul a fost verificat, tinea presiunea.
Am verificat cu motorul in mers daca furtunasul ce vine la actuator face vacuum dar nu face, sau cel putin face dar prea putin. Dupa am verificat traseul furtunasului respectiv si duce in spatele motorului, putin mai jos de egr, sub pompa de injectie la o electrovalva, furtunul pare sa fie in stare buna.
As dori sa aflu din experianta voastra care ar fi problema.
Apelez la colegii din Cluj care ar avea timp weekendul asta sa ii facem o diagnoza la masina (dispun de interfata si laptop, dar nu stiu inca sa o folosesc) in scopul identificarii problemei/problemelor, eventual daca imi puteti recomanda o persoana care se ocupa cu asta si ma poate rezolva prompt.
Va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi toata povestea!
Problema care o intampin momentan cu masina, este urmatoare: cu masina pe loc, turata la ~3100 rpm, apare o fluctuatie a turatiei motorului ca si cum i-ai taia aprinderea la o benzinara, fara sa se simta socuri in caroserie si daca turatia e mentinuta o perioada mai lunga de timp, scoate fum printre carcasa melcului de la evacuare de la turbo si miezul turbo.
Toata treaba asta se intampla dupa ce am restaurat turbina, care a constat in inlocuirea miezului.
Geometria variabila a fost curatata, actuatorul a fost verificat, tinea presiunea.
Am verificat cu motorul in mers daca furtunasul ce vine la actuator face vacuum dar nu face, sau cel putin face dar prea putin. Dupa am verificat traseul furtunasului respectiv si duce in spatele motorului, putin mai jos de egr, sub pompa de injectie la o electrovalva, furtunul pare sa fie in stare buna.
As dori sa aflu din experianta voastra care ar fi problema.
Apelez la colegii din Cluj care ar avea timp weekendul asta sa ii facem o diagnoza la masina (dispun de interfata si laptop, dar nu stiu inca sa o folosesc) in scopul identificarii problemei/problemelor, eventual daca imi puteti recomanda o persoana care se ocupa cu asta si ma poate rezolva prompt.
Va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi toata povestea!