Pagina 1 din 1

Curea de distributie C5 1 diesel

Scris: Vin 24-Iun-2022 22:45
de Danx93
Buna ziua, sunt nou pe forum si as avea nevoie de ajutorul dumneavoastra in legatura cu un Citroen C5 din 2002 diesel 2.0 HDI.

Detin masina din toamna anului trecut, in luna Decembrie am apelat la un mecanic sa imi schimbe alternatorul, dupa ce l-a schimbat am aflat ca alternatorul vechi intepenise si nu se mai invartea. L-am intrebat daca cureaua s-a frecat, m-a asigurat ca cureaua era buna, se modificase doar pozitia intinzatorului.
Nu ma pricep deloc la mecanica si am avut recent o problema si as vrea sa ma ajutati cu un diagnostic:

Am dat in marsalier, nu am apucat sa eliberez pedala de ambreiaj in totalitate ca am simtit motorul cum se frana singur, masina s-a miscat maxim 1 metru inainte ca motorul sa se opreasca. Imediat observ langa roata dreapta o pata de ulei, deschid capota, vad cureaua de distributie avariata dar nu rupta ( o parte din curea se exfoliase, si unele fire textile s-au infasurat in jurul pieselor din sistemul de distributie )
La joja uleiul era plin, deci n-ar trebui sa fi fost griparea motorului din cauza uleiului problema.
Ulterior incerc sa o pornesc din nou, dupa cateva tentative nereusite in care nu reactiona la cheie, incepe demarorul sa porneasca normal numai ca motorul nu isi lua avant sa porneasca. Mentionez ca avaria de motor sta aprinsa cand activez contactul la cheie.

Intrebare: Mai are rost sa platesc schimbarea curelei de distributie, sau motorul e compromis ? Nu am auzit sunete violente la motor totusi, motorul pare sa se invarta desi am gresit incercand sa o mai pornesc.
Ma ingrijoreaza si pata de ulei care a curs, desi nu am nici o idee cum si de unde a curs.

Re: Curea de distributie C5 1 diesel

Scris: Sâm 25-Iun-2022 15:13
de dj01fad
daca a patit ceva distributia va trebui sa vezi cati culbutori s-au rupt si sa ii inlocuiesti. motorul in sine poate sa scape cu supapele intacte si costurile de reparatie ceva mai mici. daca ai si supape strambe.... la revedere. da jos capacul de sus de la chiuloasa si vezi in ce stare sunt culbutorii.
totusi, in primul rand verifica daca motorul mai este sincronizat.