Lubrefianti, Aditivi motor etc. ....

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
BauBau
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Lun 06-Noi-2006 22:20
Localitate: SB

Lubrefianti, Aditivi motor etc. ....

Mesajde BauBau » Mar 08-Mai-2007 23:10

As vrea sa dezbatem acest subiect "lubrefianti si aditvi motor" deoarece nimeni nu a mentionat nimic despre cum am putea imbunatati performantele motorului nostru de pe C5-uri si ma refer la cele pe motorina, deoarece aceasta motorizare se gaseste mai des dar sunt si cele care iti dau mai des probleme de cap; ba croncane cand e rece motorul, ba tremura la relanti, te mai trezesti la semafor ca apesi un pik pe acceleratie si il bagi in ceatza pe cel din spate...
Asadar, daca ati folosit pana acum orice fel de aditivi pt motor (aditivi pt. ulei, antifum, stop leak, pt motorina etc.) din orice gama, orice produs dar care considerati ca a facut diferenta ca ar merita mentionat datorita faptului ca a ameliorat "sintomele bolnavicioase" a unui HDI sau chiar a imbunatatit performantele motorului (fie ca motorul functioneaza mai lin, consumul este mai mic, ungerea este mai buna astfel si uzura mai mica etc.) sau de ce nu, produse de care ati auzit ca sunt "facatoare de mitnuni" :D dar nu le-ati incercat si intentionati sau sa ne aduceti la cunostinta produse care posibil sa nu se comercializeze pe piatza romana... orice ne-ar putea fi de folos!
Si acum voi deschide eu subiectul cu un link spre un forum pe care s-au dezbatut aprig diferite produse: lubrefiantii, aditivii etc. .... si unde ati putea gasi multe informatii si idei chiar interesante, dar, care sa le adoptam pt C5-ul nostru?!? :D -----> http://forum.softpedia.com/index.php?sh ... 15073&st=0

Ca si un subtopic, as vrea sa discutam despre timpul CARBURANTului cu care fiecare isi alimenteaza bolidul, precum si statiile de unde alimenteaza si la ce carburanti a cunoscut vre-o dferenta dupa alimentare, chiar daca a fost in bine sau in rau (sa stim si de ce sa ne ferim :D )....

Va multumesc si astept opiniile dv-stra in legatura cu subiectele expuse mai sus!!!

Avatar utilizator
darian
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Mie 25-Oct-2006 08:05
Localitate: Bistrita

Mesajde darian » Mar 08-Mai-2007 23:41

Nu am folosit decat un aditiv pt motorina si nu ma pot pronunta deoarece l-am pus abia de 2 zile. Nu simt nici o diferenta dar mai astept.
De alimentat... de la MOL desi am pus sapt trecuta de la Lukoil si am simtit motorul mult mai vioi. Ca atare cred ca schimb pompa.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mie 09-Mai-2007 01:02

nu alimenta de la lukoil.... :shock:


am alimentat si mi-a aparut brusc mesajul: antipollution fault...
am inteles ca motorina lor are mai multa parafina

nu te hazarda

Avatar utilizator
BauBau
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Lun 06-Noi-2006 22:20
Localitate: SB

Mesajde BauBau » Mie 09-Mai-2007 18:39

Eu alimentez NUMAI de la MOL, niciodata nu am alimentat nici macar ocazional de la alta pompa, chiar si cand calatoresc inafara tarii... si cu ce m-am ales, cu un injector infundat si o pompa de motorina cu probleme(cand puneam contactul pompa nu mai lucra, numai cand avea ea chef, cu toane), care ambele au trebuit schimbate... Am auzit zvonuri ca cea din petromV sau Rompetrol ar fi destul de buna?!? :shock:

vasy
pasionat
Mesaje: 205
Membru din: Sâm 15-Apr-2006 19:23
Localitate: Oradea

Mesajde vasy » Mie 09-Mai-2007 19:28

omv petrom si petrom v, si ceva de pe la locomotive, si talpa :D, am pus i lukoil si o singura data mol, iar dupa mol a inceput sa imi tremure toata masina la relanti :(

kristi
pasionat
Mesaje: 287
Membru din: Joi 20-Apr-2006 18:33
Localitate: Bucuresti

Mesajde kristi » Joi 10-Mai-2007 10:52

Eu am folosit un engine flush cand am schimbat uleiul si dupa schimbare mi-au spus cei de la service ca nu au mai vazut un turbo diesel care sa nu innegreasca motorina in primele 5 minute de functionare, la mine a tinut cam vreo 50 km pana s-a innegrit.

Am mai folosit de vreo 5 ori aditiv de curatat injectoarele si nu am vazut nici o diferenta. Adevarul ca nici inainte de a-l pune nu aveam probleme u functionarea motorului.

Avatar utilizator
BauBau
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Lun 06-Noi-2006 22:20
Localitate: SB

Mesajde BauBau » Joi 10-Mai-2007 21:08

Astazi, am vrut sa fac o comparatie intre motorina de la Lukoil si cea de la Mol...
Am bagat 10l de motorina EURO 5 in rezervolul gol-golut si am facut 120km si iata ce am observat:
1. Dupa 10-15 km de mers prin oras, la un semafor mi-i se opreste subit motorul la relanti (repetand ulterior pana am facut cei 120 km inca de vreo 2-3 ori cand masina era la fel stationara)
2. Dupa vreo 40 km (tot in oras) masina nu mai vroia sa porneasca, abia dupa vreo 5-6 chei a luat-o, nici nu se mai auzea pompa de motorina cum lucreaza
3. Dupa 80 km inafara orasului la 60km/h in viteza a 4-a mi-i se opreste motorul apoi pompa de motorina cand punem contactu scoatea un sunet tare interesant ( un tacanit de 2 sec)
4. Dupa 120 km (adica acum 15 min) mi-i se opreste iar masina in mers la 30-40 km/h in viteza a 3-a si imi apare alerta "Antipolution fault" iar masina nu a mai vrut nici cum sa porneasca decat dupa cca 10 min de insistat, iar dupa ce a pornit mai mult de 3000 rpm in orice viteza nu vrea sa urce si imi apare aceeasi alerta

Drept urmare, in viata mea nu mai calc la ei in pompa si sa stiu ca imping masina pana acasa!!! Asa ceva nu am patit de cand am masina, cel putin nu toate deodata in halu asta! Nu stiu ce parere aveti de LukOil dar pt mine a fost prima si ultima oara cand alimentez! !!!Si cu benzina nu sunt chiar asa de cretin sa alimentez!!! :shock: :shock:

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Joi 10-Mai-2007 21:49

la cata bataie de cap aveti voi cu motorina asta zau daca inteleg de ce nu dati 2 lei in plus la suta de km si dormiti linistiti cu un motor elegant pe benzina. Pe cuvantul meu daca in 12 ani de cand am masini "straine", dupa tone de benzina de toate calitatile posibile, ca nu am patit chestii d'astea. La carburator ce m-a mai jenat ralantiul, dar dupa suflatul in jiglor...gata!.
As vrea sa inteleg dar nu pot:
- consumabile mai multe si mai scumpe
- pompa mofturoasa si sensibila
- costuri de reparatie mai mari
- zgomot mai mult insotit de vibratii
- si altele care nu-mi vin acum
Toate astea pentru:
- un consum irelevant mai mic
- un cuplu mai mare care in uzajul zilnic este neconcludent.

WHY ?

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 10-Mai-2007 23:02

alexd scrie:la cata bataie de cap aveti voi cu motorina asta zau daca inteleg de ce nu dati 2 lei in plus la suta de km si dormiti linistiti cu un motor elegant pe benzina. Pe cuvantul meu daca in 12 ani de cand am masini "straine", dupa tone de benzina de toate calitatile posibile, ca nu am patit chestii d'astea. La carburator ce m-a mai jenat ralantiul, dar dupa suflatul in jiglor...gata!.
As vrea sa inteleg dar nu pot:
- consumabile mai multe si mai scumpe
- pompa mofturoasa si sensibila
- costuri de reparatie mai mari
- zgomot mai mult insotit de vibratii
- si altele care nu-mi vin acum
Toate astea pentru:
- un consum irelevant mai mic
- un cuplu mai mare care in uzajul zilnic este neconcludent.

WHY ?



consum irelevant? hmmm...daca vei lua doua motoare de aceeasi capacitate unul diesel si unul pe benzina, vei vedea ca pt cel pe benzina, curba de consum dinamic(adica la diferite viteze, turatii, incarcari in sarcina, etc), acea curba este cu cel putin 30% mai mare....
nu mi se pare deloc irelevant, cel putin pt mine, avand in vedere ca fac intre 6 si 8 mii pe luna....


imi pare rau ca nu mai gasesc un link care arata clar diferentele dintre curbele de consum la cele doua tipuri de motoare...
si inca o kestie....kiar crezi ca toti producatorii de masini, motoare, erau atat de idioti incat sa dezvolte dupa o gramada de kin si certatari intinse pe zeci de ani, sa dezvolte, spuneam, un motor care nu are nici un avantaj fata de acela pe benzina?...eu as zice sa te mai gandesti....


un cuplu mai mare care in uzajul zilnic...nu prea inteleg, ai vrut cumva sa spui ca ca nu e concludent acel cuplu in utilizarea zilnica?....hmm, mie mi se pare ca e al draku de concludent....

Avatar utilizator
BauBau
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Lun 06-Noi-2006 22:20
Localitate: SB

Mesajde BauBau » Vin 11-Mai-2007 00:56

Si alexd are dreptate: - un motorinar are mai multe dezavantaje ca si un benzinar, cateva le-ai enumerat deja (zgomotos, poate mai si fumega sau te zgaltzaie, nu e motor de turatie, pretentios - Costuri de exploatare/revizii scumpe si dese, manopera scumpa, consumaile multe si scumpe, sensibil - defecte multe si costisitoare etc.) astfel un diesel fiind conceput ptr consum redus si ptr viata lunga dar la mers normal... iar in primul si in primul rand daca te gandesti la turatii, ambraj ars si miros de roti incinse si filmul tau preferat este "2Fast 2 Furious" atunci clar un benzinar, te sui si ii dai talpa indiferent de consum.... iar daca te gandesti la confort, fiabilitate si eforturi financiare imediate (motorina/benzina necesitata de bolid zilnic) si nu te deranjeaza sa conduci ca bunica klar un motorinar.... iar daca te gandesti ca un benzinar nu necesita atata atentie (ma refer la aspectele negative care le-am evidentiat la cel pe motoerina) dar papa benzina ca din galeata efectele financiare directe sunt mai bine simtite la cel pe benzina, iar daca facem un calcul per total am iesi mai eftin cu cel pe motorina, deci aici are dreptate mesersmith... Deci, eftin dar fara vlaga ---- bestie dar te arde la buzunar... fara suparare pt niciunu... parerea mea :roll:

Chiar intentionez sa deschid un subiect separat pe tema asta... se vedem daca se poate...

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Vin 11-Mai-2007 08:02

desi nu este locul in acest theread, va spun ca personal nu cunosc pe nimeni care dupa ce a tras linie sa fi salvat vrun banut de pe urma masinii diesel. din contra. au trebuit inlocuite/reparate tubine, pompe...ceea ce a anulat toata economia de carburant ba chiar a mai adaugat extra cheltuieli.
Iar problema cu constuctorii...din pacate ei trebuie sa se plieze cerintelor pietii, iar daca sunt multi cei ce cred ca fac o afacer cu diesel, si eu daca as fi constructor le-as oferi ceea ce vor. nu militez 100% pro benzina, doar ca nu inteleg unde este economia la diesel, in special in romania unde motorina face mari probleme.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 11-Mai-2007 09:02

alexd scrie:la cata bataie de cap aveti voi cu motorina asta zau daca inteleg de ce nu dati 2 lei in plus la suta de km si dormiti linistiti cu un motor elegant pe benzina. Pe cuvantul meu daca in 12 ani de cand am masini "straine", dupa tone de benzina de toate calitatile posibile, ca nu am patit chestii d'astea. La carburator ce m-a mai jenat ralantiul, dar dupa suflatul in jiglor...gata!.
As vrea sa inteleg dar nu pot:
- consumabile mai multe si mai scumpe
- pompa mofturoasa si sensibila
- costuri de reparatie mai mari
- zgomot mai mult insotit de vibratii
- si altele care nu-mi vin acum
Toate astea pentru:
- un consum irelevant mai mic
- un cuplu mai mare care in uzajul zilnic este neconcludent.

WHY ?


Total de acord. Mai adaug ca daca ne vom alinia si noi la "tendintele" din vest, atunci asteptati-va sa platiti impozite mai mari (pentru ca poluati mai mult). Iar chestia asta e aproape imposibil de combatut. In Germania, un diesel e imozitat ~dublu la aceeasi capacitate si aceasi norma de poluare + filtru de particule. Lipsa filtrului de particule mai adauga ceva banuti. In alte tari impozitele sint comparabile, dar motorina e mai scumpa.
Iar daca tinem cont de faptul ca in RO impozitul la masinile peste 2000cm3 e mai mare ca in Germania, asteptati-va sa cotizati serios la statul roman.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 11-Mai-2007 09:12

BauBau scrie:Si alexd are dreptate: - un motorinar are mai multe dezavantaje ca si un benzinar, cateva le-ai enumerat deja (zgomotos, poate mai si fumega sau te zgaltzaie, nu e motor de turatie, pretentios - Costuri de exploatare/revizii scumpe si dese, manopera scumpa, consumaile multe si scumpe, sensibil - defecte multe si costisitoare etc.) astfel un diesel fiind conceput ptr consum redus si ptr viata lunga dar la mers normal... iar in primul si in primul rand daca te gandesti la turatii, ambraj ars si miros de roti incinse si filmul tau preferat este "2Fast 2 Furious" atunci clar un benzinar, te sui si ii dai talpa indiferent de consum.... iar daca te gandesti la confort, fiabilitate si eforturi financiare imediate (motorina/benzina necesitata de bolid zilnic) si nu te deranjeaza sa conduci ca bunica klar un motorinar.... iar daca te gandesti ca un benzinar nu necesita atata atentie (ma refer la aspectele negative care le-am evidentiat la cel pe motoerina) dar papa benzina ca din galeata efectele financiare directe sunt mai bine simtite la cel pe benzina, iar daca facem un calcul per total am iesi mai eftin cu cel pe motorina, deci aici are dreptate mesersmith... Deci, eftin dar fara vlaga ---- bestie dar te arde la buzunar... fara suparare pt niciunu... parerea mea :roll:

Chiar intentionez sa deschid un subiect separat pe tema asta... se vedem daca se poate...


Explica-mi si mie unde e comfortul la un motor care il auzi si il simti chiar daca masina e super-antifonata?
Explica-mi si mie unde e fiabilitatea, daca din cauza unei motorine proaste ramii in drum? Un turbo-diesel e mai complex decit o benzina aspirata si deci probabilitatea de a se strica e ceva e mai mare.
Comparati doar pretrurile dintre un injector pentru benzina si unul pentru diesel. Comparati cit costa o pompa de benzina si una diesel. Si in final interesati-va cit costa o turbina noua sau un kit de reparatie (daca exista) + manopera.
E adevarat ca masinile pe benzina consuma mai mult, dar dai un ban si ai scapat. La diesel ai probleme, trebuie sa faci vizite pe la service si tot avantajul consumului e rasturnat de costurile de reparatie.
Mai invatati sa ginditi si dincolo de urmarile imediate (consum mic)... mai priviti si in perspectiva. Un diesel e mai rentabil doar pentru multi km anual (~40.000) si evident daca nu se strica ceva.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

vasy
pasionat
Mesaje: 205
Membru din: Sâm 15-Apr-2006 19:23
Localitate: Oradea

Mesajde vasy » Vin 11-Mai-2007 12:36

nicum scrie:
BauBau scrie:Si alexd are dreptate: - un motorinar are mai multe dezavantaje ca si un benzinar, cateva le-ai enumerat deja (zgomotos, poate mai si fumega sau te zgaltzaie, nu e motor de turatie, pretentios - Costuri de exploatare/revizii scumpe si dese, manopera scumpa, consumaile multe si scumpe, sensibil - defecte multe si costisitoare etc.) astfel un diesel fiind conceput ptr consum redus si ptr viata lunga dar la mers normal... iar in primul si in primul rand daca te gandesti la turatii, ambraj ars si miros de roti incinse si filmul tau preferat este "2Fast 2 Furious" atunci clar un benzinar, te sui si ii dai talpa indiferent de consum.... iar daca te gandesti la confort, fiabilitate si eforturi financiare imediate (motorina/benzina necesitata de bolid zilnic) si nu te deranjeaza sa conduci ca bunica klar un motorinar.... iar daca te gandesti ca un benzinar nu necesita atata atentie (ma refer la aspectele negative care le-am evidentiat la cel pe motoerina) dar papa benzina ca din galeata efectele financiare directe sunt mai bine simtite la cel pe benzina, iar daca facem un calcul per total am iesi mai eftin cu cel pe motorina, deci aici are dreptate mesersmith... Deci, eftin dar fara vlaga ---- bestie dar te arde la buzunar... fara suparare pt niciunu... parerea mea :roll:

Chiar intentionez sa deschid un subiect separat pe tema asta... se vedem daca se poate...


Explica-mi si mie unde e comfortul la un motor care il auzi si il simti chiar daca masina e super-antifonata?
Explica-mi si mie unde e fiabilitatea, daca din cauza unei motorine proaste ramii in drum? Un turbo-diesel e mai complex decit o benzina aspirata si deci probabilitatea de a se strica e ceva e mai mare.
Comparati doar pretrurile dintre un injector pentru benzina si unul pentru diesel. Comparati cit costa o pompa de benzina si una diesel. Si in final interesati-va cit costa o turbina noua sau un kit de reparatie (daca exista) + manopera.
E adevarat ca masinile pe benzina consuma mai mult, dar dai un ban si ai scapat. La diesel ai probleme, trebuie sa faci vizite pe la service si tot avantajul consumului e rasturnat de costurile de reparatie.
Mai invatati sa ginditi si dincolo de urmarile imediate (consum mic)... mai priviti si in perspectiva. Un diesel e mai rentabil doar pentru multi km anual (~40.000) si evident daca nu se strica ceva.



O dilema am si eu: oare de ce cam 70% din masinile de dincolo sunt diesel in ciuda taxelor si pieselor scumpe sa nu mai zic ca am venit in spatele unui tir ca escorta din Milano pana in Oradea cu un a4 TDI si mi-a iesit consumul mediu 3%, dupa care lasand totodata kiturile de reparatie si carburantul prost cate masini pe benzina ati vazut voi cu 1,5 - 2 milioane de km, comparat cu un TIR de exemplu care la 2 mil de km merge ca nou, asta daca i se fac schimburile la timp

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 11-Mai-2007 13:57

@vasy: nu stiu pe unde ai fost tu, dar prin Germania dieselurile sint mai putin raspindite decit pe aici, desi nemtii fac in medie cam 40.000 km/an.
Acum, doar nu vrei sa te credem ca ai avut consum mediu de 3% la un motor de 2000 cm3... pentru ca asta inseamna ca pe unele portiuni ai avut probabil 2% sau chiar sub. Sa nu ne furam singuri caciula. :D
Uite aici alt exemplu: http://www.automotorclub.com/forum/view ... 05&start=0

Apoi compari tiruri cu masini mici. TIR-urile sint utilaje care alearga, poate chiar si zile intregi, cu oprire doar pentru realimentare si pentru schimbul soferilor. Daca ai sa te uiti pe specificatiile motoarelor cu pricina ai sa vezi ca turatia maxima e sub 2500 de ture si majoritatea nici nu au turbo. Aceste 2 caracteristici le asigura o fiabilitate mare. Un alt factor care contribuie la fiabilitate sint cutiile de viteza. Citat din prezentarea de la FH16: "Ambele schimbĂŁtoare au 14 trepte de vitezĂŁ, reductor planetar Âşi ĂŽmpĂŁrĂžitor de treaptĂŁ, prizĂŁ directĂŁ sau raport submultiplicat pentru ultima treaptĂŁ."
Cite automobile care au sarit de 1.000.000 km ai vazut tu?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo