Pagina 1 din 2
Sistemul de franare C5
Scris: Sâm 02-Feb-2008 18:32
de fiorentino_87
Am incercat azi sa schimb cu tata placutele de frana si nu am reusit din cauza la pistonul care apasa pe placute..Aerisirea nu o poti face decat cu o tubulara cu 5 colturi asa ca am ramas fara idei cum ar trebui sa continui dupa ce am scos placutele vechi..daca ma poate ajuta cineva cu detalii cam cum fac pistonul respectiv sa dea inapoi.multumesc anticipat
Scris: Sâm 02-Feb-2008 23:13
de Teo-Onesti
La mai multe modele de citroen pistonul se apasa prin infiletare.Incearca si asa...
c5 aerisire frane
Scris: Dum 03-Feb-2008 08:20
de iliescu sorin
Nu poti sa aerisesti sau nu poti sa retragi pistonul ?Nu poti sa aerisesti din conducta prin desurubare?
Scris: Dum 03-Feb-2008 15:06
de fiorentino_87
Am reusit pana la urma sa schimb toate placutele..doar pe fata stanga am desfacut pistonasu pentru aerisire.Acum nu prinde frana mai deloc.Presupun ca trebuie aerisita calumea partea aceasta...Si da prin infiletare,dar cine sa stie ca nu am facut asa ceva pana acum.
Scris: Mar 12-Feb-2008 13:40
de Bear
fiorentino_87 scrie:Am reusit pana la urma sa schimb toate placutele..doar pe fata stanga am desfacut pistonasu pentru aerisire.Acum nu prinde frana mai deloc.Presupun ca trebuie aerisita calumea partea aceasta...Si da prin infiletare,dar cine sa stie ca nu am facut asa ceva pana acum.
Era suficient numai prin infiletare! Dar trebuie sa ai grija in ce parte invarti! Daca sunt placutele tocite la maxim iar pistonul este iesit de tot, invartind in sensul celalalt poti risca sa scapi de tot pistonul afara si apoi nu prea mai intra asa usor la loc!
Scris: Mar 12-Feb-2008 17:42
de nicum
@fiorentino_87: fiind vorba de frine, daca nu te pricepi, mai bine duci masina la cineva care se pricepe. Sincer nu as vrea sa ma intilnesc cu tine in trafic.
Frinele se aerisesc prin aerisitorul de pe etrier. Se desurubeaza putin aerisitorul (nucomplet) si se apasa pina nu mai iese aer. In momentul asta, in timp ce lichidul de frina inca iese, se stringe aerisitorul la loc, suficient cit sa nu mai piarda lichid. Nu se forteaza stringerea.
Scris: Mar 06-Oct-2009 19:26
de antretinatorul
Sal.La citroen aerisirea se face de pe etrier.Exista un aerisitor ce are pe el un capacel de plastic ,care probabil este plin de noroi si asta ar fi motivul de nu l-ai vazut,se desface cu cheie de 10.Nu e nevoie sa mai desfaci nimic altceva,desiletezi putin aerisitorul,doua pedale si gata.

Scris: Mie 25-Noi-2009 12:13
de catza
Salutare tuturor....vroiam sa mai completez si eu ceva legat de etrierii de pe fata. Am schimbat si eu placutele si vroiam sa mentionez ca la etrierul de pe dreapta fata,pentru a comprima pistonul se invarte spre stanga si nu spre dreapta.....are filet invers....va spun din propria experienta pentru ca eu am reusit sa raman cu pistonul in mana si cu destul de lichid de frana pe beton....cat depre aerisire nu este necesara....cel putin asa am constatat eu, chiar daca pedala se duce la fund, dupa cateva ridicari ale franei de mana veti observa ca isi revine. Daca gresesc cu ceva va rog sa ma corectati......sunt tanar dar invat:D
Scris: Lun 03-Oct-2011 22:43
de Vortex
catza scrie:Salutare tuturor....vroiam sa mai completez si eu ceva legat de etrierii de pe fata. Am schimbat si eu placutele si vroiam sa mentionez ca la etrierul de pe dreapta fata,pentru a comprima pistonul se invarte spre stanga si nu spre dreapta.....are filet invers....va spun din propria experienta pentru ca eu am reusit sa raman cu pistonul in mana si cu destul de lichid de frana pe beton....cat depre aerisire nu este necesara....cel putin asa am constatat eu, chiar daca pedala se duce la fund, dupa cateva ridicari ale franei de mana veti observa ca isi revine. Daca gresesc cu ceva va rog sa ma corectati......sunt tanar dar invat:D
Salut.Am patit la fel.Cum ai bagat pistonul la loc?Eu nu mai reusesc sa-l infiletez la loc. HELP!!
Scris: Dum 23-Oct-2011 17:03
de mbc
am cateva intrebari legate de frana si pentru a nu deschide alt subiect, le postez aici.
1. Pentru versiunea mea de c5, grosimea de nou a discului de frana pe fata este de 26mm iar grosimea minima este de 24. Problema este ca eu am 22,5 pe o parte si 23 pe cealalta. Cat de mare este riscul la care ma expun circuland asa? Am masurat grosimea discurilor cand am schimbat rotile, altfel masina pare sa franeze in regula.
2. care este situatia cu intervalul de schimb al lichidului de frana? din cate stiu, e dot4. Este cumva 2 ani?
merci
Scris: Dum 23-Oct-2011 19:22
de marianmarian
lichidul de frinare se schimba dac se inegreste .In legatura cu discurile de frinare nu e o problema la grosime ,ele se scimba la 75% uzura.
Scris: Dum 30-Oct-2011 16:08
de pef73
Majoritatea constructorilor recomanda schimarea lichidului de frana la 2 ani.Lichidul de frana este higroscopic,(absoarbe umiditatea din atmosfera), iar apa adunata in lichid ar duce la degradarea unor componente din sistemul de franare.De aceea se reomanda schimbarea periodica a lichidului de frana.
Scris: Dum 30-Oct-2011 18:05
de mesersmith
la discuri chiar e o foarte mare problema cu grosimea.
din cauza tensiunilor care apar in ele odata cu incalzirea lor si apoi racirea, grosimea e f importanta, sub o anumita valoare a acesteia, se produce acea fisura caracteristica acelor corpuri de forma discoidala.
adica, apar fisuri catre centrul cercului.
Scris: Sâm 04-Aug-2012 17:28
de cuba
Am schimbat si eu astazi placutele de frana pe fatza, discurile sunt cam varza, problema este ca am dat jos si etrierii de tot si am fost la un service sa-mi departeze pistonasele ca sa pot baga noile placute de frana, le-am montat eu inapoi frumos, am aerisit o gramada de timp, si in final rezultatul este ca am 3 sferturi de cursa moarta la pedala, tine tocmai jos un cm, care sa fie problema, unde sa mai fie aer, se mai aeriseste si din alte parti, e posibil sa fi intrat aer in blocul abs ? trebuie sa insist mai departe cu aerisirea pe la fiecare etrier in parte? si roata fatza dreapta se incinge , ce este de facut ?
Scris: Sâm 04-Aug-2012 17:32
de gropitzabogdan