Pagina 1 din 2
probleme martor bujii incandescente
Scris: Dum 12-Oct-2008 08:41
de raf
din primavara am un C5 din 2003. Am observat ca nu se aprinde martorul de bujii si cum vine iarna, am vrut sa ma asigur ca voi avea pornire. Testerul imi da urmatoarele erori: - bujii defecte; releu bujii defect si toate de la o sonda de temperatura. Am verificat bujiile (empiric)si se aprind pe direct, releul mi l-a verificat un electronist si e ok, iar sonda de temperatura am schimbat-o. Totusi, martorul nu se aprinde. Unii spun ca sonda trimite mesaj la releu, iar acesta incepe sa lucreze sub anumite temperaturi. Cine, ce stie despre astea??????????????
Scris: Dum 12-Oct-2008 10:21
de vasy
e ok, rar o sa il vezi aprins si asta la temperaturi mici bine.
Scris: Dum 12-Oct-2008 11:06
de mbc
ai probleme la pornire? chiar si cand e cald, bujiile sunt folosite la pornirea motorului. Daca nu iti functionau bujiile aveai cel putin cateva rateuri inainte de pornire.
Scris: Dum 12-Oct-2008 11:21
de cit_a
eroarea pe lexia poate sa-ti survina in cazul ca ai lucrat pe la sistemul da alimentare a lor sau vre-o mufa scoasa , etc. calulatorul masinii o ia ca o eroare si posibil sa ai totul bun . MBC ! la motoarele ,,hdi" bujiile se aprind doar la temperaturi mici , practic la motorul hdi bujiile sunt folosite doar la pornire la rece (sub 5 grade) in rest bujiile nu intra in functie .
Scris: Joi 11-Dec-2008 01:20
de Bear
cit_a scrie:eroarea pe lexia poate sa-ti survina in cazul ca ai lucrat pe la sistemul da alimentare a lor sau vre-o mufa scoasa , etc. calulatorul masinii o ia ca o eroare si posibil sa ai totul bun . MBC ! la motoarele ,,hdi" bujiile se aprind doar la temperaturi mici , practic la motorul hdi bujiile sunt folosite doar la pornire la rece (sub 5 grade) in rest bujiile nu intra in functie .
La mine nu prea se aplica teoria ta! La cel de 2.0L HDI se aprind bujiile, chiar daca pentru o fractiune de secunda, si la 15 grade (asta sigur! Nu am tinut cont daca se aprind si la temperaturi mai mari)! Dar la cel de 1.6 nu se mai aprinde martorul nici la frig! Motorul porneste la sfert la orice temperatura. Are cineva idee daca e vreo legatura intre functionarea martorului si a bujiilor? Adica, sa fiu mai explicit, daca s-a ars o bujie, e posibil ca martorul sa nu se mai aprinda tocmai ca sa te atentioneze de acest lucru?
Scris: Lun 29-Dec-2008 09:29
de Bear
Am gasit singur raspunsul la intrebarea mea, da cand cu frigurile astea! Se aprinde martorul de la bujii si la cel din 2005, dar culmea, dupa -5C! La -5 a stat cateva fractiuni de secunda, iar de-abia la -9 a stat si el aprins vreo 2 secunde! Ciudat! Asa cum spuneam, la cel din 2007 se aprinde si la +15C!!! Pana acum nu fusesem atent la treaba asta, dar acum am vazut clar, doar ca nu inteleg de ce asa diferenta mare?!
Scris: Lun 29-Dec-2008 19:15
de khan
voi nu stiti ca ele merg oricum undeva intre 10-15 sec. becul ramine aprins ca sa nu dai imediat la cheie, dar numai sub -5 si cu cit e mai frig, ramine mai mult timp aprins
Scris: Lun 29-Dec-2008 19:54
de picieri
Azi am schimbat si eu bujiile, din 4 mergea unu. 92 de lei o fost bucata. Anul trecut in decembrie leam mai schimbat odata, si nu au tinut un an dar atunci au fost 33 de lei. Sa speram ca acuma vor tine mai mult de jumatate de an.
Scris: Lun 29-Dec-2008 22:30
de abarth_mcm
ltot egat de bujii incandescente..am mers cu un ford fiesta 1.4 diesel din 2007 aproape nou..15 mii km..si la asta se aprindea martorul de bujii indiferent daca era frig sau nu. Se aprinde si vara si iarna..iar daca nu tineam bujia nu pornea...indiferent daca motorul era f cald sau f rece. Martorul ala e de fapt facut ca tu sa nu dai la automat imediat de ai pus contactul.
Scris: Lun 29-Dec-2008 23:23
de Bear
khan scrie:voi nu stiti ca ele merg oricum undeva intre 10-15 sec. becul ramine aprins ca sa nu dai imediat la cheie, dar numai sub -5 si cu cit e mai frig, ramine mai mult timp aprins
Stiu foarte bine lucrul asta! Dar nu e chiar asa... Problema e ca becul nu ramane aprins, sau nu se aprinde, chiar daca bujiile mai functioneaza inca! Adica dupa ce se stinge becul, mai dureaza un pic pana releul decupleaza bujiile, nu invers! Deci, ca sa nu dai imediat la cheie, la C5 exista un martor luminos mare, scris cu rosu, STOP! Abia dupa stingerea lui poti sa dai la cheie, si se stinge ultimul! Abia atunci computerul si-a facut treaba in totalitate si a pregatit motorul de pornire!
Scris: Lun 29-Dec-2008 23:32
de Bear
abarth_mcm scrie:ltot egat de bujii incandescente..am mers cu un ford fiesta 1.4 diesel din 2007 aproape nou..15 mii km..si la asta se aprindea martorul de bujii indiferent daca era frig sau nu. Se aprinde si vara si iarna..iar daca nu tineam bujia nu pornea...indiferent daca motorul era f cald sau f rece. Martorul ala e de fapt facut ca tu sa nu dai la automat imediat de ai pus contactul.
Problema e ca la mine nu se aprinde deloc la cel din 2005, de 1.6L, decat daca e sub -5 sau -6 C temperatura exterioara! Si asta doar cand e motorul rece! Asa ca nu prea ai ce sa tii pe bujii! Sa tii pe bujii nu am mai vazut la modelele noi... Se obisnuieste ca dupa punerea contactului, sa se astepte stingerea tuturor martorilor din bord (daca nu exista martrul STOP ca la C5), iar abia apoi se da la cheie! Nu mai ramane aprins decat martorul de la depoluare-injectie, care se stinge dupa pornire! E normal sa nu porneasca direct cu automatul, ca nici macar nu apuca pompa sa alimenteze cu motorina/benzina circuitul, ca doar nu-i mecanica!
Scris: Joi 01-Ian-2009 18:37
de khan
asta cu sa astepti sa se stinga becul de la computer e doar o teama romaneasca cred. nu are nici o treaba, poti sa dai la cheie de cum te-ai suit in masina, fara sa astepti nimic cu exceptia martorului de bujii cind e cazul. n-are ce sa pregatesca computerul ala, ca doar nu e windows ca sa astepti sa boot-eze. oricum, nu stiu ce ai inteles tu, dar am spus cu f putine cuvinte ce ai scris tu in 4 rinduri, nici o clipa nu am precizat ca ramine aprins dupa ce se opresc bujiile, ci dupa ce pui cheia in contact daca e frig. cit despre ford, daca era motorul de 1,4 (care e cel de la PSA), atunci e chiar ciudat, pentru ca la C3 sau altele care au acest motor nu se aplica
Scris: Joi 01-Ian-2009 18:42
de abarth_mcm
Nu stiu daca era motorul de la PSA sau nu pe ford...Stiu ca e Ford Fiesta varianta Ghia cu 1.4 diesel. Da...daca nu ii pui bujia nu porneste.Probabil ca e el in asa fel setat incat sa nu porneasca..Masina e aproape noua..20.000km maxim are si..... o are de noua persoana respectiva..e o masina fff nervoasa apropo...la plecarea de pe loc bate multe masini cu pretentii. E cam nervos motorul pt masinuta aia
Scris: Joi 01-Ian-2009 18:46
de khan
a, si am mai uitat ceva, bujiile sint puse pentru siguranta, in mod normal porneste si la -15 fara bujii, asa ca nu va zbateti f tare sa le schimbati daca nu aveti prea des de a face cu asemenea temperaturi
Scris: Joi 01-Ian-2009 22:26
de Bear
Khan, multumesc pentru sfatul cu schimbarea bujiilor! In rest nu stiu ce sa mai spun... Treaba cu stinsul beculetelor am auzit-o la mai multi (dealeri, mecanici sau nu neaparat)! Nu stiu daca e o fobie romaneasca sau internationala! Dar cred ca e o treaba importanta totusi daca ai computer de bord (chiar si fara Windows)! In primul rand trebuie sa astepti sa traga pompa combustibil, ca altfel dai la automat toate secundele alea care ar fi trebuit in mod normal sa astepti! Si daca totusi porneste si la -15 grade fara bujii, atunci de ce sa mai asteptam sa se stinga martorul?! Eu ma refeream doar la faptul ca bujiile mai lucreaza inca, in momentul in care se stinge martorul... La unele masini, daca esti atent, se aude cum decupleaza releul!