Pagina 1 din 1

bujii la hdi

Scris: Vin 17-Oct-2008 18:12
de raf
multumesc vasy si cit a. Varianta asta am mai auzit-o, dar nu credeam. Inainte am avut un Visa, iar la ala se aprindeau bujiile chiar si vara. Nu am probleme la pornire, voi astepta frigul sa vad ce se intampla. Am vrut doar sa fiu preventiv, nu stiam traba asta cu temperatura sub 5 grade.

Re: bujii la hdi

Scris: Joi 01-Ian-2009 20:41
de fane_tzeava
am luat masina la 166000 km si imi pornea greu, am schimbat bujiile si tot greu porneste, nush ce sa fac,ma gandesc sa nu fie "sarita de la punct" cureau de distributie.pls help me

Scris: Vin 02-Ian-2009 16:42
de khan
Lexia te maninca. poate fi de vina regulatorul din pompa, pe la kilometrajul asta mai crapa. nu e limitata? nu are sincope in acceleratie?

Scris: Dum 04-Ian-2009 08:58
de fane_tzeava
nu ,nu e limitata, cand o accelerez se duce nu are treaba, dar numai sa porneasca.Oricum va tin la curent ce am facut cu ea

Scris: Lun 26-Ian-2009 18:29
de fane_tzeava
am fost in service cu alternatorul si am schimbat tot in el, si mi-a spus "meseriasu" de acolo ca eu am o problema de contact.Cica ar fi 2 pompe de alimentare cu motorina si ca una dintre ele e de mare presiune.Cand pun contactul nu tot timpu se cupleaza si pompa de inalta si nu are presiunea necesara pentru pornire.De acu sa imi caut un contact sau sa icerc sa-l fac pe asta.

Scris: Mar 27-Ian-2009 09:22
de mesersmith
pompa de inalta nu este electrica, prin urmare nu are cum sa se cupleze la punerea contactului...
doar pompa de combustibil este electrica si aduce motorina la poma de inalta...
motorul este cu rampa comuna, asta inseamna ca de pe aceeasi teava se alimenteaza toate injectoarele...
daca unul dintre injectoare e defect pe retur(e prea mare returul), nu se mai atinge presiunea necesara in rampa si atunci porneste greu...
nu spun ca asta e, e doar o varianta posibila...

porneste la fel si la cald si la rece?

daca te pricepi la surubarit, scoate retururile de la injectoare si pune niste furtunase pe care le bagi in niste sticlute, toate la fel...
lasa motorul sa mearga 1 min si vezi daca sunt diferente semnificative intre nivelurile sticlutelor...
nu stiu ce cantitati trebuie sa curga, dar e putin probabil sa se strice la fel toate injectoarele, prin urmare o sa constati diferente intre niveluri...

bujii la hdi

Scris: Mie 28-Ian-2009 15:52
de cornelioan
Mama ce meseriasi pe la service-uri! Sarita de la punct, nu are cum sa fie,asta este un mit.Distributia, odata pusa la punct, nu mai sare. Trebuie sa masori doua presiuni pentru a-ti da seama de unde este defectul. Este vorba de presiunea la compresie si de presiunea din rampa injectoarelor.Probabil ca nu ai cu ce face aceste masuratori si din pacate tot la service vei ajunge, dar cel putin vei sti ce trebuie facut. Daca presiunea la compresie este mai mica decat trebuie(nu ar trebui sa fie la acesti km, dar nu stii ce s-a intamplat cu masina inainte de a o cumpara), motorul va trebui segmentat, bucsat si tot ce se mai face in astfel de cazuri. Daca nu ai presiunea corespunzatoare in rampa injectoarelor, este mai simplu.Inainte de a da vina pe pompa de inalta presiune mai exista si niste supape regulatoare care trebuiesc verificate si inlocuite.

Scris: Joi 05-Feb-2009 07:59
de kristi
Si eu am avut de curnad probleme cu pornirea mai precis pornea foarte bine dar uneori nu vroia deloc sa o ia din loc, apoi daca o lasam un timp pornea. Am mers la ATS si mi-au spus ca un caontact la cablajul bsi-ului nu mai facea contact cum trebuie, mi-au facut-o pe loc si m-a costat cu tot cu diagnoza Lexia 240 de roni. Daca si a ta face la fel poate asta este cauza.

Scris: Sâm 25-Iul-2009 15:27
de PEDROS69
am citit aproape toate posturile despre bujii deoarece nu am reusit spre rusinea mea sa le identific pe motorul meu 2.0 HDI 16V 138 CP, poate cineva sa ma ajute cu ceva informatie despre pozitionarea acestora pe motor? Va multumesc anticipat!

Scris: Sâm 25-Iul-2009 16:02
de mesersmith
sunt in preajma locului in care injectoarele intra in motor...
in plus, le poti recunoaste usor, pt ca sunt conectate intre ele in mod direct printr-un cablu destul de gros, prin urmare usor vizibil...

Scris: Sâm 25-Iul-2009 16:24
de PEDROS69
Din pacate am dat toate capacele jos ba chiar am dat si injectoarele jos pt a scoate apa cand am ramas in balta si in partea de sus langa injectoare nu este nici urma de bujie cred ca sunt pozitionate sub motor pe partea cu turbosuflanta.

Scris: Sâm 25-Iul-2009 17:31
de mesersmith
ciudat, eu am varianta 2.0 hdi/ 110cp si sunt acolo unde ti-am zis...

Scris: Sâm 25-Iul-2009 18:11
de sandor mihai
PEDROS69 scrie:Din pacate am dat toate capacele jos ba chiar am dat si injectoarele jos pt a scoate apa cand am ramas in balta si in partea de sus langa injectoare nu este nici urma de bujie cred ca sunt pozitionate sub motor pe partea cu turbosuflanta.

la unele motoare sunt in spatele motorului undeva sub galeria de admisie.accesul este foarte greu.

Scris: Dum 26-Iul-2009 05:37
de PEDROS69
Galeria de admisie este chiar in fata si deasupra cum privesti din fata masinii, motorul are codul RHR, cineva mi-a spus o varianta cu bujiile montate sub galeria de admisie dar, dar nu prea imi vine sa cred deoarece nu este nici urma de cablu electric gros sau vreo tabla de cupru care sa tina vreo 40-50A cat isi iau bujiile la pornire. Pana la urma o sa o urc pe elevator si asa trebuie sa ung un cablu de la timoneria manetei de viteze, si o sa ma uit atent pe spate.

Scris: Dum 26-Iul-2009 11:01
de khan
lasa in pace bujiile, doar prin Alaska sau Siberia ti-ar fi de folos, la clima de aici motorul porneste si fara ele. daac te incapatinezi, atunci cauta-le in spatele motorului sub galerie