Pagina 1 din 4
garnitura de chiulasa
Scris: Lun 24-Noi-2008 18:28
de mesersmith
cred ca am garnitura ciupita...
a inceput prin a-mi da mesaj cum ca nivelul lichidului de racire este sub nivel...
am completat de cateva ori si am inceput sa caut locul prin care-l pierde...
dupa lungi cautari si exasperante, pt ca nu gaseam pe unde il pierde, am constatat ca-l pierde numai in mers in sarcina si la drum lung...
degeaba o turam eu pe loc pana ajungea apa la 90 si se deschidea termostatul si pornea ventlatorul, nu se vedea pe unde...
pana la urma am pus praf pe vasul cu lichid si am dat o tura...surpriza, aveam noroi pe vas...
am schimat termostatul, ca deschidea pe la 110 si trebuia la 83 de grade...
degeaba...
a mai patit cineva asa ceva?
Scris: Lun 24-Noi-2008 19:36
de laurb
Exact aceleasi sintome ( insa mesajul pe ecran apare cand pornesc masina - nu in mers ca la tine , daca inteleg bine).
Am fost la Service Peugeot si mi-au spus ca masina nu are nimic dupa minutioase cercetari ( fara calculator caci nu aveau programul). Ramane si pentru mine un mister deocamdata si ... bani cheltuiti pe antigel ( cam un litru pe luna).
Scris: Mar 25-Noi-2008 01:03
de iuliu m.
Salut,
Daca o ai intr-adevar "ciupita",trebuie sa ai urme de ulei in vasul de expansiune sau urme de antigel in ulei.
Daca nu-i nici vorba de asa ceva ,atunci e altceva.Probabil lichidul de racire se supraincalzea si deborda din vas din cauza termostatului defect.Sau altceva.Dar in nici un caz,garnitura.
Multumesc pe aceasta cale pentru schemele electrice.Simt a avea un aliat de nadejde in "lupta" cu C5-ul asta
Stima!
Scris: Mar 25-Noi-2008 08:01
de mesersmith
ulei nu ar avea cum sa fie deoarece garnitura se afla in partea fierbinte a pistoanelor si acolo nu prea exista ulei...
daca e ciupita, va "baga" compresie in antigel si atat...
Scris: Mie 26-Noi-2008 23:01
de khan
nu e neaparat sa amestece lichidele daca e arsa. e ciudat insa ca o garnitura metalica e cam greu de ars, mai ales ca masina nu are o virsta atit de inaintata incit sa suspectezi coroziuni in material, in garnitura sau in chiulasa. are presiune cind scoti capacul de la vasul de expansiune? tinde sa arunce apa sau sa creasca nivelul cind deschizi? sint tari furtunele cu capacul inchis si cu motorul cald dupa un drum cu masina? daca nu sint prezente aceste simptome pesemne ca e o scapare infima pe la o imbinare de furtune sau cine stie ce altceva si se evapora pina cind sa faca picatura si sa curga. despre pompa de apa ce stii? arunca si acolo un oki daca nu e prea complicat sau daca crezi ca pompa se apropie de finalul vietii
Scris: Mie 26-Noi-2008 23:11
de mesersmith
khan scrie:nu e neaparat sa amestece lichidele daca e arsa. e ciudat insa ca o garnitura metalica e cam greu de ars, mai ales ca masina nu are o virsta atit de inaintata incit sa suspectezi coroziuni in material, in garnitura sau in chiulasa. are presiune cind scoti capacul de la vasul de expansiune? tinde sa arunce apa sau sa creasca nivelul cind deschizi? sint tari furtunele cu capacul inchis si cu motorul cald dupa un drum cu masina? daca nu sint prezente aceste simptome pesemne ca e o scapare infima pe la o imbinare de furtune sau cine stie ce altceva si se evapora pina cind sa faca picatura si sa curga. despre pompa de apa ce stii? arunca si acolo un oki daca nu e prea complicat sau daca crezi ca pompa se apropie de finalul vietii
sa le iau pe rand
cand scot capacul de la vas, exista presiune dar nu pot sa-mi dau seama daca e mai mare sau mai mica decat altadata...
da, daca eliberez capacul brusc, arunca apa si creste lichidul in vas, dar asta facea si pe vremea cand nu avem problema asta...si cred ca e normal, apa isi mareste volumul prin dilatare, o data cu cresterea temperaturii...
furtunele sunt cu putin mai tari decat cand e motorul rece...
am identificat cu maxima precizie ca lichidul curge pe la capacul vasului de expansiune...
pompa de apa am schimbat-o impreuna cu toata distributia acum doua saptamani, pt ca curgea si pe la presetupa pompei....
chiar nu stiu ce dzeu sa-i mai fac...azi am avut un drum ceva mai lung si am termostatul scos si cu toate astea, pierde lichid si asa, dar mult mai putin...
Scris: Mie 26-Noi-2008 23:28
de khan
mai incearca ceva: verifica daca se ridica bule in vas cind accelerezi cu motorul cald. daca nu, ar mai fi de incercat si schimbarea capacului de la vas, poate s-a decalibrat supapa si da drumul mai repede, chiar daca nu ajunge la presiunea maxima de deschidere. acuma asta e relativ, dar ceva presiune trebuie sa fie, mai exact supapa de pe capac tine 1,4 bar. deci un fis trebuie sa faca cind scoti capacul, si la mine face fis insa nu iese apa afara niciodata, de ex. incearca sa gasesti un ceas de presiune si sa vezi la ce presiune ajunge apa in mers, daca trece frecvent de 1,4 bar atunci pesemne ca ajunge compresie in circuitul de racire. daca nu, ramine capacul
Scris: Mie 26-Noi-2008 23:33
de mesersmith
am schimbat deja capacul...face la fel...
la vasul de la c5, returul vine prin partea de sus astfel incat nu se pot vedea bule in apa...
si acum doi ani, daca dupa un drum lung eliberam brusc capacul, apa dadea pe afara...si nu aveam problema asta...
Scris: Mie 26-Noi-2008 23:44
de khan
pai umple-l pina ajunge peste nivelul ala si vezi daca da bule. acuma nu vizualizez exact, dar sper ca se poate.
m-am mai gindit la ceva, anume la piesa care trece prin spatele admisiei, e un schimbator de caldura prin care trec gazele de esapament catre supapa EGR. e piesa 13 de pe desen, sa nu fie fisurata in interior si sa scape gaze in sistemul de racire.

mi-e destul de greu sa cred ca e garnitura de chiulasa, repet, n-am vazut niciodata arsa la modelul asta. ciudat...
Scris: Mie 26-Noi-2008 23:49
de mesersmith
nu-mi dau seama ce legatura poate avea acea piesa, decat daca in ea s-ar intalni si apa si gaze...si presupun ca asa este din moment ce ai adus-o in discutie...
daca ai conditii si know-how-ul de a verifica acest lucru sau altele, pot veni oricand sa ne uitam la ea...
da-mi o modalitate de contact, te rog...
Scris: Mie 26-Noi-2008 23:51
de khan
0723592793, oricind in timpul zilei
Scris: Mie 26-Noi-2008 23:52
de mesersmith
te sun maine sa vedem poate putem stabili ceva...
merci
Scris: Mar 02-Dec-2008 10:49
de cosmin_bogdan_s
Care este concluzia?
Scris: Mar 02-Dec-2008 18:35
de mesersmith
deocamdata, niciuna...
nu am avut timp sa ma ocup de ea...
oricum, cert e ca daca merg cu turatie redusa nu se intampla nimik...
am venit de la piatra neamt cu 70 km/h pt ca era ceata si nu apare fenomenul...
ciudat...
Scris: Dum 08-Feb-2009 14:15
de mesersmith
revin cu problema asta pt ca inca nu am rezlvat-o...
se pare ca e mai "a dreac" decat mine...:P
am observat un fenomen si as vrea sa va cer ajutorul...
dupa un drum suficient de lung incat sa se ridice apa la temp normala de functionare, am scos capacul dela vasul de expansiune si se auzea ca si cum ar sfarai apa undeva in adancul motorului...
ma intreb daca si la voi se aude la fel...
pierd f mult lichid si deja ma enerveaza...