Pagina 1 din 1
frana de motor
Scris: Mar 02-Dec-2008 23:09
de AleX_201
m-am obisnuit sa folosesc "excesiv" frana de motor.adica de cate ori pot o folosesc,dar numai sa ma ajut la opriri/incetiniri (fara sa SUPRATUREZ motoru).ma intreb daca nu poate dauna in vreun anume fel.
inca o intrebare (nu gasesc topic si ca sa nu deschid altu intreb aici).cand trebuie schimbat lichidul de la suspensie C5.in cartea masinii nu gasesc.un pret poate???
Mersi.
Scris: Mar 02-Dec-2008 23:56
de Bear
E ideal sa folosesti frana de motor! Lichidul hidraulic se schimba la 5 ani sau 150000 km. Sa folosesti numai LDS! Cred sa fie acum in jur de 200 ron la ATS... Daca gasesti mai ieftin... Trebuie doar sa ai pe cineva priceput!
Scris: Mie 03-Dec-2008 12:18
de razzwan
e chiar indicat sa folesti frana de motor mai ales iarna !
Scris: Mie 03-Dec-2008 12:24
de dj01fad
eu folosesc tot timpul frana de motor, unii chiar ma intreaba ca ce am cu ea si de ce nu folosesc franele... ei bine... e mult mai bine cu frana de motor, poti sa conduci mult mai sportiv asa, si ai control mult mai bun asupra masinii in acest fel. cat despre faptul ca i-ar putea dauna... sincer... nici nu m-a interesat. mai nou mi-am luat masina cu cutie automata, si chiar si la aia schimb treptele manual ca sa pot folosi frana de motor.
Scris: Mie 03-Dec-2008 12:46
de abarth_mcm
Da, iarna chiar foloseste frana de motor...mai ales dca nu ai cauciucuri de iarna.
Proportia e cam jumatate la mine..frana de serviciu si frana de motor.
Scris: Mie 11-Mar-2009 10:02
de kristi
Lds-ul se schimba la 200000 km atunci cand trebuie sa faci si prima revizie la sistemul de suspensie. Ca perioada de timp nu mai stiu cat e garantat (in caz ca nu faci 200000 de km si se aduna multi ani de cand este fabricata masina).
Scris: Mie 11-Mar-2009 10:34
de bogdan78
Este mai sigur, si as spune eu mai ieftin sa folosesti frana de motor. Unii mai comozi, ca mine de exemplu prefera frana de serviciu si cea de motor mai rar sau doar in conditii de carosabil alunecos. daca te-ai obisnuit cu frana de motor este foarte bine.
Probabil o sa scada durata de viata a motorului (dar nu o sa mai fie 600.000km ci o sa fie 570.000:) ).
Si am inteles ca mersul turat ajuta la ungerea mai buna a turbinei.
frana de motor
Scris: Mar 24-Mar-2009 12:29
de cornelioan
Da-i inainte cu frana de motor si vei avea numai satisfactii.
Scris: Joi 26-Iun-2014 12:21
de eugeniu
Si eu folosesc destul de mult frana de motor si singurele lucruri pe care le-am patit sunt urmatoarele:
- consum mai mic in oras;
- mai putin scartait al placutelor de frana si grad de utilizare mai mic;
- mai putin fum cand treci de 3000 rpm
- un sunet mult mai smoth al motorului.
Scris: Joi 26-Iun-2014 12:31
de dj01fad
mda... si o uzura mai mare a volantei...
Scris: Joi 26-Iun-2014 14:38
de kady28
Probabil cele cu masa dubla sufera de la frana de motor, dar in rest numai lucruri bune.
Eu folosesc foarte mult frana de motor..pana aproape ajunge turatia motorului de relanti.
Avantajele sunt:
-ungerea motorului la turatie mai buna ca la relanti
-racirea mai buna a motorului, deoarege lichidul de racire circula cu viteza mai mare prin motor
-consumul care este 0 deoarece injectia se opreste cand turatia vibrochenului este mai mare decat turatia comandata din senzorul clapeta sau pedala daca e diesel.
Cand mergi cu AC pornit daca scoti masina din viteza compresorul va fi invartit de motor care consuma benzina/motorina..dar daca folosesti frana de motor, injectia se opreste si energia pentru a invarti compresor va veni din inertia masinii..si uite asa mai faci economie la combustibil
Si cum zice si Nic...mergi mai sportiv
