Probleme suspensie C5

sfere, dozatoare, pompe, LDS, etc Âşi tren de rulare.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Lionheart
just curious
Mesaje: 14
Membru din: Vin 23-Sep-2011 11:07
Localitate: Constanta

Probleme suspensie C5

Mesajde Lionheart » Joi 07-Iun-2012 07:25

Va salut,

Acum cateva zile am avut pana pe spate (dreapta). Am fost la o vulcanizare (pozitionata pe o strada in panta). Dupa ce mi-au facut pana, cand au lasat masina jos, n-au mai putut scoate cricul pneumatic de sub ea. Am incercat sa o ridic, insa din cauza strazii inclinate (probabil), nu se ridica suficient de mult pentru a scoate aia cricul. Asa ca au ridicat-o din nou si au pus doua caramizi sub roata. Cand au lasat-o din nou, s-a auzit un mic pocnet si de atunci suspensia nu a mai functionat deloc. A ramas jos de tot, pe pozitia STOP. Cand incerc sa o actionez manual, computerul imi indica faptul ca instalatia ar functiona, insa fizic masina nu se misca. Cand am plecat de la vulcanizare din cand in cand imi aparea mesajul "Serious problem to suspension" (sau cam asa ceva, cel putin asta era mesajul).
Acasa i-am verificat toate sigurantele aferente sistemului de suspensie (F3, F23 si cea de 40A) si toate sunt bune. Pe de alta aprte, nu se mai aude nici acel bazait, care indica faptul ca pompa/electromotorul functioneaza.
Acum sunt in cautare de mecanici care au mai lucrat pe Citroen, insa pana acum n-am gasit. Am primit in schimb tot felul de raspunsuri: ba ca e pompa defecta, ba ca e computerul care comanda pompa defect, ba ca e distribuitorul, ba ca "balanta" sau "cantarul" sunt date peste cap etc. etc. etc. Unii imi spun ca trebuie sa duc masina pe platforma, altii ca are nu's ce sistem de protectie si pot sa duc masina la service pe roti, dar cu viteza nu mai mare de 30 km/h.
Daca a mai avut cineva o problema asemanatoare, il rog sa imi spuna cum pot sa o rezolv.
Daca stiti sau ati auzit de mecanici/electricieni care stiu cu ce se mananca Citroenul, din Constanta, va rog, dati-mi si mie numerele lor de telefon.
Sper din tot sufletul sa ma puteti ajuta in aceasta problema, mai ales ca sambata ar trebui sa botezam un baietel si le-am promis parintilor ca ii ajutam cu masina....
Daca mai e un topic cu aceasta problema, ii rog pe administratori sa nu se supere, insa timpul nu-mi permite sa parcurg tot forumul. Am citit cate ceva, insa tot ce am gasit nu se potriveste cu problema masinii mele.
Va multumesc si astept raspunsurile voastre.

O zi buna!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 07-Iun-2012 09:56

Pentru ca te grabesti, putem vorbi la telefon.
Ai nr pe PM.

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Vin 08-Iun-2012 17:58

mesersmith scrie:Pentru ca te grabesti, putem vorbi la telefon.
Ai nr pe PM.
Nu credeti ca aceste subiecte ar trebui discutate pe forum? Pentru ca de fapt pentru asa ceva cred ca este facut acest forum, sa invatam din experientele celorlalti. Daca ma insel te rog sa ma propui pentru banare pentru ca am observat ca daca cineva are o opinie separata de a ta nu- ti este pe plac. Succes.

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Vin 08-Iun-2012 18:02

poate ne face un rezumat
unul sau altul
e bine de stiut ce sa intamplat,din ce vad e clar ca acolo,la vulcanizare a cedat ceva
in plus de cateva zile imi clatesc ochii pe mobile dupa un C5 :oops:
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Vin 08-Iun-2012 20:49

urzica scrie:
mesersmith scrie:Pentru ca te grabesti, putem vorbi la telefon.
Ai nr pe PM.
Nu credeti ca aceste subiecte ar trebui discutate pe forum? Pentru ca de fapt pentru asa ceva cred ca este facut acest forum, sa invatam din experientele celorlalti. Daca ma insel te rog sa ma propui pentru banare pentru ca am observat ca daca cineva are o opinie separata de a ta nu- ti este pe plac. Succes.


Nu stiu de ce spui asta, insa nu e deloc fair play. Se pare ca nu stii despre ce era vorba in propozitia aia, dar te pronunti.
Colegul nu a fost banat, desi merita cu varf si indesat.
Din pacate, sunt convins ca nu ai citit toate discutiile care au fost si, evident, nu ai avut cum sa citesti si ce anume s-a discutat pe aria moderatorilor.
Asta este.

I-am dat colegului nr de telefon si am discutat pe telefon, tocmai pentru ca povestea ca e in mare graba.
Nu vad care e problema.
Daca citesti cu atentie pe forum, ai sa vezi ca ori de cate ori a fost vorba despre zona de hidraulica la c5, am ajutat cat am putut si m-am priceput.

Lionheart
just curious
Mesaje: 14
Membru din: Vin 23-Sep-2011 11:07
Localitate: Constanta

Mesajde Lionheart » Lun 11-Iun-2012 13:21

Nu inteleg de ce te "urzici" din acest motiv? (e doar o gluma nevinovata, sper sa nu o iei ca o ironie). Intr-adevar, ma grabeam foarte tare, asa cum am specificat in mesajul meu si aveam nevoie de sfaturi si rezolvari cat se poate de urgent. Mesersmith a inteles foarte bine situatia, de aceea mi-a dat numarul lui de telefon, fapt pe care l-am apreciat foarte mult si pentru care ii multumesc. Mai mult decat atat, ii sunt recunoscator si pentru sfaturile date, pentru timpul acordat si pentru discutia prieteneasca si plina de informatii, pe care am avut-o cu el.
In privinta problemei mele, va asigur, asa cum i-am spus si lui Mesersmith la telefon, ca o sa revin in momentul in care problema va fi rezolvata si imi voi lua masina de la service-ul la care am lasat-o. Deocamdata cei de acolo au luat-o din aproape in aproape, pentru a nu schimba piese aiurea.
Pana acum au pus-o de doua ori pe tester: prima data a avut doua erori, una la senzorul de suspensie de pe puntea spate (pret SH intre 250 Ron si 100 Euro) si cealalta la senzorul de suspensie de pe volan (cam aceleasi preturi, tot SH). A doua oara nu au mai aparut erorile respective, computerul arata ca instalatia functioneaza, insa fizic, masina nu se misca deloc. Fapt pentru care s-a cautat o alta pompa. Acum sunt in etapa de a inlocui pompa (pret SH 200 - 350 Euro) si de a verifica daca instalatia de suspensie va functiona sau nu asa cum trebuie. Va tin la curent.
Acestea fiind spuse, sper ca nimeni sa nu se (mai) simta ofuscat datorita discutiilor telefonice, sau private. Acestea, repet, nu fac altceva decat sa accelereze procesul de rezolvare a problemelor.

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Lun 11-Iun-2012 13:37

nu stiu de ce dar am impresia ca o sa dai banii degeaba pe piese
cred ca este o problema mecanica,ceva rupt,nu cred ca a fost afectata pompa din ce ai spus tu mai sus
mai repede un arc rupt la o supapa
toate presupunerile mele se rezuma la trosnitura auzita
cred ca mai bine insisti pe puntea spate si verifici toate partile mobile
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Lionheart
just curious
Mesaje: 14
Membru din: Vin 23-Sep-2011 11:07
Localitate: Constanta

Mesajde Lionheart » Lun 11-Iun-2012 13:43

Multumesc pentru sfat, insa n-am dat niciun ban pe piese. Intelegerea a fost ca sa platesc doar piesele care vor fi schimbate si nimic altceva. Ei au facut rost de piese, ei le incerca si la sfarsit vor schimba doar piesele care se dovedesc ca au fost defecte. Din cate am inteles, lucreaza cu un parc de dezmembrari si de aici a aparut varianta asta.

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Lun 11-Iun-2012 13:46

asa da,ca din de ce ai scris mai sus te apropiai de 1000 de euro si inca nu se stia daca au gasit buba
de aceea fuge lumea de citroen...ca nu stie multa lume cu ce se mananca suspensia asta si pun sa iei una alta...la ghici...poate asta e
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Lionheart
just curious
Mesaje: 14
Membru din: Vin 23-Sep-2011 11:07
Localitate: Constanta

Mesajde Lionheart » Lun 11-Iun-2012 13:49

:)
Am scris telegrafic ce s-a intamplat pana acum, din lipsa de timp. Esenta conteaza, nu-i asa?!...:)
Oricum, asa cum am scris, o sa va tin la curent.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 11-Iun-2012 14:08

Eu i-am spus colegului Lionheart sa verifice inainte de a schimba orice, prezenta tensiunii la elelctromotor, pe tot timpul cat motorul este pornit, indiferent daca s-a dat sau nu comanda de ridicare.
Concomitent, la comada de ridicare sau coborare, trebuie sa existe tensiune de comanda pe modulul de comanda de pe motor. Asa numitul pin 3, care este separat de mufa.
Daca aceste tensiuni exista, atunci e clar ca e ceva din motor.
NUMAI in conditiile astea se purcede la demontarea pompei si repararea sau schimbarea motorului.
Avand in vedere lucrurile astea, nu are ce sa se intample incat sa dea banii aiurea pe piese.
Eu suspectez ca trosnitura e posibil sa se fi auzit din interiorul basculei spate, care are prostul obicei sa se duca la c5.
Acum masina era f inclinata, ridicata pe nu stiu ce caramizi intr-o parte si, daca e vreo problema la rulmentii de la punte, zgomotele se amplifica atunci cand masina este inclinata.
In ceea ce priveste reactiile unor colegi, le pun pe seama caldurii...soarele asta, daca nu ai o sepcuta, afecteaza deseori.
Aprecierea mi se pare incalificabila si am raspuns la ea doar din respect fata de activitatea acelui coleg, din pacate astfel de aprecieri, de cele mai multe ori, descalifica.

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Lun 11-Iun-2012 14:17

pai si daca tu suspectezi alea
de ce se verifica orice altceva
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 11-Iun-2012 14:22

Pai pentru ca exista o logica de interventie in orice reparatie.
Ceea ce suspecteaza cineva nici nu conteaza daca nu verifici anumite chestii inainte.
Cred ca nu s-a inteles. Motorul pompei NU se invarte.
Nu poti da pompa jos pe baza unei presupuneri. Masori.
Din cate stiu eu, nimeni nu face operatii pe inima sau pe mai stiu eu ce, fara ceva analize, nu?

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Lun 11-Iun-2012 19:08

pãcat cã nu ai oameni pricepuþi pe acolo. Mi ar face o realã plãcere sã þi pun un diagnostic în 5 minute ºi sã þi rezolv problema în max o ora. Dar fiind departe încerc sã te ajut cu un sfat. Deci : faci o diagnozã cu lexia. Se intrã pe calculatorul de suspensie , iar apoi pe test acþionari. Apoi se selecteazã acþionare motor pompa. Dacã el funcþioneazã , atunci problema este din potenþiometrul de pe puntea spate cel mai probabil. Dacã nu , puþin probabil este o problema cu siguranta aferentã motorului , cu motorul în sine sau cu modulul de comandã al lui.foarte puþin probabil poate fi chiar calculatorul.ATENÞIE ! .1. Senzorul care mãsoarã viteza ºi direcþia de rotaþie a volanului nu are nici o treaba cu problema ta ºi apare ca defect la majoritatea maºinilor.2. Senzorul de asietã ( punte fata sau spate ) care cel mai probabil este defect la tine costã 200 Ron NOU !!! La citroen. SUCCES !
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Lionheart
just curious
Mesaje: 14
Membru din: Vin 23-Sep-2011 11:07
Localitate: Constanta

Mesajde Lionheart » Joi 14-Iun-2012 10:39

Revin cu noutatile, asa cum am promis.
Pana-n final, la masina s-au schimbat: senzorul de asieta-punte spate, senzorul de la volan si pompa cu motor si computer (asa se vindeau - SH). Toata distractia, inclusiv manopera, m-a costat 500 Euro.
Istoricul a fost urmatorul: s-a schimbat senzorul de asieta - punte spate: a disparut eroarea, insa masina nu se ridica, nu cobora, cu toate ca pe display-ul masinii aparea ca instalatia este functionala. A ramas eroarea de la senzorul de la volan.
S-a schimbat senzorul de la volan si a disparut si cea de-a doua eroare, insa masina se comporta la fel.
S-a schimbat pompa+motor+computerul aferent si instalatia a inceput sa functioneze. S-au facut testele de rigoare si s-a testat din nou cu Lexia.
Manopera = 100 euro, piesele (toate de la aceeasi sursa) = 400 Euro.
Acum nu stiu daca e mult sau putin, ideea e ca aveam nevoie de masina ca de aer. In plus de asta nici n-am gasit un alt service/mecanic care sa se incumete sa se bage la Citroen C5.
Astept comentariile voastre, vis-a-vis de piesele schimbate, preturi etc.
Motorul schimbat e bun, fiindca a fost verificat, insa daca tot am luat pompa cu motorul aferent, n-avea rost sa il pastrez pe cel de pe masina.
Dupa parerea mea, dupa ce am citit si postarile de aici, acum cred ca si senzorul de la volan e bun.
Asa ca, aviz amatorilor, cine are nevoie de asa ceva, astept sa ma contacteze.
Multumesc tuturor celor care mi-au intins o mana de ajutor, mi-au oferit un sfat sau chiar s-au oferit sa ma ajute fizic.
Ca prima impresie (fiind relativ nou in club), sunteti niste oameni de nadejde, pe care oricine se poate baza.
Tine-ti-o tot asa!


Înapoi la “Hidraulica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11818
    Cel mai nou membru alexanes