Hydractive 3+, eficient sau mai mult marketing ?
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
hai sa o luam pe rand:
- daca maresti presiunea in sfere, nu este foarte bine pentru ca se dezechilibreaza cursa suspensiei: va lucra mai bine pe compresie, si mai prost pe detenta;
- daca maresti volumul sferei pastrand setarile amortizorului, vei avea o inbunatatire a confortului, dar masina capata un comportament foarte accentuat de barca, dar destul de placut
- pe valuri de asfalt masina va pluti efectiv, dar pe valuri abrupte se va accentua cursa suspensiei, de aici si comportamentul excesiv de barca;
- daca maresti orificiul amortizorului, va creste confortul, dar se pierde din stabilitate, si se poate ajunge si sa topaie masina si sa balangane in contratimp (fata cu spatele). oricum, la setarile amortizorului nu este vorma numai de orificiu, ci se mai tine cont si de fantele din supapa, si de grosimea saibelor de otel (marimea orificiului acctioneaza mai mult asupra compresiei, grosimea saibelor otelite acctioneaza mai mult asupra detentei).
- daca mai introduci o sfera auxiliara pe fiecare punte, atunci obligatoriu sferele principale vor avea alte setari, si anume orificiu mai mic si presiunea de incarcare este alta. daca la o suspensie tip h1, h2, (nu stiu daca si h3 pt ca nu am studiat) se sparge sfera compensatoare sau se descarca, masina va fi non stop in sport sa zicem, si va avea un comportament mult mai dur decat o suspensie simpla fara hydra. (recomand pt cei care doresc mai multa sportivitate "la comanda", dar pt doritorii de confort nu cred ca e un castig; de exemplu, un xm simplu, este mai confortabil la mers in oras decat un xm hydractive);
acum mai adaug si eu o metoda : cilindrii de suspensie sunt de mai multe feluri (pt acelas model de masina), adica cu pistonul mai gos, sau mai subtire. balansul confort - sportivitate se poate face si de aici. cu cat trecem de la subtire la gros, cu atat va creste cantitatea de lichid care migreaza prin amortizorul sferei la o cursa egala a suspensiei, adica trecem de la confort la sport.
in orice caz, la toate aceste artificii se va tine seama de greutatea aplicata pe fiecare punte, tipul motorului si implicit greutatea lui si asa mai departe. modificarile nu se fac asa "dupa ureche" pentru ca nu este ca la o masina cu suspensie de tabla, sa ii tai o spira ca sa o lasi mai jos. eu de-a lungul timpului, am incercat tot felul de setari ale suspensiei, si pana la urma am adoptat urmatoarea metoda care mi se pare cea mai echilibrata: pe spate am majorat foarte putin gaura sferei (la montarea unor cilindrii mai subtiri capata comportament foarte tampit si se lasa de cur prea rau la franare si sarea in sus prea rau dupa aia), iar pe fata am pus sfere cu orificul putin mai mic, dar am montat niste cilindrii mai subtiri. asadar este destul de complicat sa modifici aceasta suspensie fara sa aibe repercursiuni asupra comportamentului masinii. ceea ce am relatat mai sus, este valabin pentru x, cx, xm, xantia. la c5 nu stiu daca se respecta toate aceste reguli, cu toate ca nu vad de ce nu. sunt destul de obosit la ora asta, asa ca va rog sa scuzati eventualele greseli, nu mai stau sa corectez ca nu mai pot :P
ince ceva: daca umblii la setarile amortizorului, volumul sferei, daca sunt mai multe sau mai putine sfere, presiunea hidraulica necesara sa tina masina "sus" nu se modifica. daca in schimb umblii la grosimea cilindrului, atunci presiunea necesara sa salte masina, se modifica, dar sa spunem este automata, si nu necesita alte modificari majore, bine in limita bunului simt :d
- daca maresti presiunea in sfere, nu este foarte bine pentru ca se dezechilibreaza cursa suspensiei: va lucra mai bine pe compresie, si mai prost pe detenta;
- daca maresti volumul sferei pastrand setarile amortizorului, vei avea o inbunatatire a confortului, dar masina capata un comportament foarte accentuat de barca, dar destul de placut

- daca maresti orificiul amortizorului, va creste confortul, dar se pierde din stabilitate, si se poate ajunge si sa topaie masina si sa balangane in contratimp (fata cu spatele). oricum, la setarile amortizorului nu este vorma numai de orificiu, ci se mai tine cont si de fantele din supapa, si de grosimea saibelor de otel (marimea orificiului acctioneaza mai mult asupra compresiei, grosimea saibelor otelite acctioneaza mai mult asupra detentei).
- daca mai introduci o sfera auxiliara pe fiecare punte, atunci obligatoriu sferele principale vor avea alte setari, si anume orificiu mai mic si presiunea de incarcare este alta. daca la o suspensie tip h1, h2, (nu stiu daca si h3 pt ca nu am studiat) se sparge sfera compensatoare sau se descarca, masina va fi non stop in sport sa zicem, si va avea un comportament mult mai dur decat o suspensie simpla fara hydra. (recomand pt cei care doresc mai multa sportivitate "la comanda", dar pt doritorii de confort nu cred ca e un castig; de exemplu, un xm simplu, este mai confortabil la mers in oras decat un xm hydractive);
acum mai adaug si eu o metoda : cilindrii de suspensie sunt de mai multe feluri (pt acelas model de masina), adica cu pistonul mai gos, sau mai subtire. balansul confort - sportivitate se poate face si de aici. cu cat trecem de la subtire la gros, cu atat va creste cantitatea de lichid care migreaza prin amortizorul sferei la o cursa egala a suspensiei, adica trecem de la confort la sport.
in orice caz, la toate aceste artificii se va tine seama de greutatea aplicata pe fiecare punte, tipul motorului si implicit greutatea lui si asa mai departe. modificarile nu se fac asa "dupa ureche" pentru ca nu este ca la o masina cu suspensie de tabla, sa ii tai o spira ca sa o lasi mai jos. eu de-a lungul timpului, am incercat tot felul de setari ale suspensiei, si pana la urma am adoptat urmatoarea metoda care mi se pare cea mai echilibrata: pe spate am majorat foarte putin gaura sferei (la montarea unor cilindrii mai subtiri capata comportament foarte tampit si se lasa de cur prea rau la franare si sarea in sus prea rau dupa aia), iar pe fata am pus sfere cu orificul putin mai mic, dar am montat niste cilindrii mai subtiri. asadar este destul de complicat sa modifici aceasta suspensie fara sa aibe repercursiuni asupra comportamentului masinii. ceea ce am relatat mai sus, este valabin pentru x, cx, xm, xantia. la c5 nu stiu daca se respecta toate aceste reguli, cu toate ca nu vad de ce nu. sunt destul de obosit la ora asta, asa ca va rog sa scuzati eventualele greseli, nu mai stau sa corectez ca nu mai pot :P
ince ceva: daca umblii la setarile amortizorului, volumul sferei, daca sunt mai multe sau mai putine sfere, presiunea hidraulica necesara sa tina masina "sus" nu se modifica. daca in schimb umblii la grosimea cilindrului, atunci presiunea necesara sa salte masina, se modifica, dar sa spunem este automata, si nu necesita alte modificari majore, bine in limita bunului simt :d
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
dj01fad scrie:este c5 cu h3+, si este mirifica susensia... bine, mirifica pentru o masina generatie noua. masina aproape pluteste, nu balangane, dar, totusi nu imi place ca la denivelari de genul taieturi in asfalt sau cubica colturoasa tot trancane... .
intr-adevar, la denivelari mici, se aude ca si cum ar zdrangani ceva pe dedesubt...
ma intreb daca nu se poate face ceva cu kestia asta, pt ca e destul de deranjanta...
problema e ca m-am dat cu un c5 II cu o vekime de vreo luna si face la fel ca al meu, adica se aud acele zgomote...
ba mai mult, am mai observat ceva de curand: imaginati-va ca e o denivelare in asfalt f larga, ca o mica trambulina si daca intri cu o oarecare viteza, kiar in momentul in care rotile din fata se relaxeaza brusc, se aude un zgomot infundat destul de neplacut, ca si cum s-ar duce rotile pana la capat in jos si s-ar lovi pistonul amortizorului in capatul lui de cursa...
se intampla si la voi asa ceva?
la noi in oras sunt doua astfe de denivelari si tre saa reduc viteza sub 50 daca vreau sa nu le aud....
- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
La a mea cu H3 simplu nu am sesizat sa troncane/zdrangane nimic legat de suspensie, sper sa o tina tot asa.
Pe denivelarile puse pe unele drumurile nationale inainte curbe unde te obliga sa reduci la 60 pot trece fara grija la viteza mai mare, in afara de zgomotul facut de roti nu se aude alt ceva si nici nu se prea simte in masina ca la Logan de exemplu.
Preventiv cand m-am bagat pe sub ea in spate sa verific nivelul de adititiv am vazut ca scutul termic de la esapamnet in spate poate lovi de podea in locul rotii de rezerva asa ca i-am lipit in acel loc ceva cauciuc ptr amortizare.
Luc
Pe denivelarile puse pe unele drumurile nationale inainte curbe unde te obliga sa reduci la 60 pot trece fara grija la viteza mai mare, in afara de zgomotul facut de roti nu se aude alt ceva si nici nu se prea simte in masina ca la Logan de exemplu.
Preventiv cand m-am bagat pe sub ea in spate sa verific nivelul de adititiv am vazut ca scutul termic de la esapamnet in spate poate lovi de podea in locul rotii de rezerva asa ca i-am lipit in acel loc ceva cauciuc ptr amortizare.
Luc
dj01fad scrie:hai sa o luam pe rand:
- daca maresti presiunea in sfere, nu este foarte bine pentru ca se dezechilibreaza cursa suspensiei: va lucra mai bine pe compresie, si mai prost pe detenta;
- daca maresti volumul sferei pastrand setarile amortizorului, vei avea o inbunatatire a confortului, dar masina capata un comportament foarte accentuat de barca, dar destul de placut- pe valuri de asfalt masina va pluti efectiv, dar pe valuri abrupte se va accentua cursa suspensiei, de aici si comportamentul excesiv de barca;
- daca maresti orificiul amortizorului, va creste confortul, dar se pierde din stabilitate, si se poate ajunge si sa topaie masina si sa balangane in contratimp (fata cu spatele). oricum, la setarile amortizorului nu este vorma numai de orificiu, ci se mai tine cont si de fantele din supapa, si de grosimea saibelor de otel (marimea orificiului acctioneaza mai mult asupra compresiei, grosimea saibelor otelite acctioneaza mai mult asupra detentei).
- daca mai introduci o sfera auxiliara pe fiecare punte, atunci obligatoriu sferele principale vor avea alte setari, si anume orificiu mai mic si presiunea de incarcare este alta. daca la o suspensie tip h1, h2, (nu stiu daca si h3 pt ca nu am studiat) se sparge sfera compensatoare sau se descarca, masina va fi non stop in sport sa zicem, si va avea un comportament mult mai dur decat o suspensie simpla fara hydra. (recomand pt cei care doresc mai multa sportivitate "la comanda", dar pt doritorii de confort nu cred ca e un castig; de exemplu, un xm simplu, este mai confortabil la mers in oras decat un xm hydractive);
acum mai adaug si eu o metoda : cilindrii de suspensie sunt de mai multe feluri (pt acelas model de masina), adica cu pistonul mai gos, sau mai subtire. balansul confort - sportivitate se poate face si de aici. cu cat trecem de la subtire la gros, cu atat va creste cantitatea de lichid care migreaza prin amortizorul sferei la o cursa egala a suspensiei, adica trecem de la confort la sport.
in orice caz, la toate aceste artificii se va tine seama de greutatea aplicata pe fiecare punte, tipul motorului si implicit greutatea lui si asa mai departe. modificarile nu se fac asa "dupa ureche" pentru ca nu este ca la o masina cu suspensie de tabla, sa ii tai o spira ca sa o lasi mai jos. eu de-a lungul timpului, am incercat tot felul de setari ale suspensiei, si pana la urma am adoptat urmatoarea metoda care mi se pare cea mai echilibrata: pe spate am majorat foarte putin gaura sferei (la montarea unor cilindrii mai subtiri capata comportament foarte tampit si se lasa de cur prea rau la franare si sarea in sus prea rau dupa aia), iar pe fata am pus sfere cu orificul putin mai mic, dar am montat niste cilindrii mai subtiri. asadar este destul de complicat sa modifici aceasta suspensie fara sa aibe repercursiuni asupra comportamentului masinii. ceea ce am relatat mai sus, este valabin pentru x, cx, xm, xantia. la c5 nu stiu daca se respecta toate aceste reguli, cu toate ca nu vad de ce nu. sunt destul de obosit la ora asta, asa ca va rog sa scuzati eventualele greseli, nu mai stau sa corectez ca nu mai pot :P
ince ceva: daca umblii la setarile amortizorului, volumul sferei, daca sunt mai multe sau mai putine sfere, presiunea hidraulica necesara sa tina masina "sus" nu se modifica. daca in schimb umblii la grosimea cilindrului, atunci presiunea necesara sa salte masina, se modifica, dar sa spunem este automata, si nu necesita alte modificari majore, bine in limita bunului simt :d
Nu stiu daca se poate aplica si la C5, pentru simplul fapt ca nu are cilindri pe spate, ci bara de torsiune...
Passion pour C5
mesersmith scrie:dj01fad scrie:este c5 cu h3+, si este mirifica susensia... bine, mirifica pentru o masina generatie noua. masina aproape pluteste, nu balangane, dar, totusi nu imi place ca la denivelari de genul taieturi in asfalt sau cubica colturoasa tot trancane... .
intr-adevar, la denivelari mici, se aude ca si cum ar zdrangani ceva pe dedesubt...
ma intreb daca nu se poate face ceva cu kestia asta, pt ca e destul de deranjanta...
problema e ca m-am dat cu un c5 II cu o vekime de vreo luna si face la fel ca al meu, adica se aud acele zgomote...
ba mai mult, am mai observat ceva de curand: imaginati-va ca e o denivelare in asfalt f larga, ca o mica trambulina si daca intri cu o oarecare viteza, kiar in momentul in care rotile din fata se relaxeaza brusc, se aude un zgomot infundat destul de neplacut, ca si cum s-ar duce rotile pana la capat in jos si s-ar lovi pistonul amortizorului in capatul lui de cursa...
se intampla si la voi asa ceva?
la noi in oras sunt doua astfe de denivelari si tre saa reduc viteza sub 50 daca vreau sa nu le aud....
Daca zgomotele vin din fata, verifica bieletele antiruliu! La denivelari mici ele pot produce acele zgomote pe dedesubt! Daca vin din spate, mai mult ca sigur nu e trenul de rulare, ci poate fi haionul, sau ceva de prin portbagaj (roata de rezerva), ori la banchetele rabatabile din spate, etc... Sunt frecvente astfel de zgomote la masinile cu haion!
Passion pour C5
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Bear scrie:Din ceea ce spune "nicum" nu prea inteleg nimic... Sa adaugi presiune spune la inceput; dar apoi sa adaugi sfere, sa maresti orificiile... asta ar reduce presiunea hidraulica... sunt niste chestii care se bat cap in cap... parerea mea!
Hai sa gindim putin: daca micsoram presiunea, atunci va fi mai putin gaz care sa joace rolul arcului si deci suspensia va fi mai tare. Daca insa marim putin compresia, "arcul" va fi mai moale. Desigur, aici e vorba de o modificare mica in presiune (maxim 10 bari in sus sau in jos). Daca o sa bagi 100 de bari in sfera sau o lasi "flat", rezultatul o sa fie identic: suspensie "lemn".
Presiunea hidraulica in sistem e intre anumite limite mereu (presupunind ca hidraulica functioneaza bine). Spre exemplu, atunci cind se sparge o sfera (in cazul meu 500 cm3), masina nu se scufunda, doar ca suspensia e "lemn" pe partea respectiva. Asadar orice pierdere in sistem e compensata.
Raspunsul e valabil si pentru Luc.
dj01fad are dreptate: modificarile se fac intii la gaura amortizorului (se mareste pentru comfort si se micsoreaza pentru sport) si abia apoi la presiunea din sfere.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Bear scrie:Nu stiu daca se poate aplica si la C5, pentru simplul fapt ca nu are cilindri pe spate, ci bara de torsiune...
Nu confunda bara stabilizatoare cu bara de torsiune, care e un (alt) layout de suspensie. Daca C5 ar fi avut bara de torsiune pe spate, nu ar mai fi avut nevoie de hidraulica pe spate

Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Bear scrie:Pe spate nu se pot strica decat acele doua amortizoare din cauciuc! Ele lucreaza la denivelari largi, de tip trambulina!
Sa nu exageram. Mai pot ceda rulmentii de brat de suspensie, care sint foarte asemanatori cu aia de BX, numai ca masina e mai grea pe spate, etc.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
nicum scrie:Bear scrie:Nu stiu daca se poate aplica si la C5, pentru simplul fapt ca nu are cilindri pe spate, ci bara de torsiune...
Nu confunda bara stabilizatoare cu bara de torsiune, care e un (alt) layout de suspensie. Daca C5 ar fi avut bara de torsiune pe spate, nu ar mai fi avut nevoie de hidraulica pe spate
Greseala mea! Ideea era importanta - nu are cilindri! Iar rulmentii se duc foarte greu si nu dau aceleasi zgomote cu tampoanele, care amortizeaza doar la gropi!
Passion pour C5
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Bear scrie:Greseala mea! Ideea era importanta - nu are cilindri! Iar rulmentii se duc foarte greu si nu dau aceleasi zgomote cu tampoanele, care amortizeaza doar la gropi!
Iar ai comis-o! Daca nu ar fi avut cilindri, nu ai fi putut regla inaltimea masinii

Tampoanele nu amortizeaza nimic. Pur si simplu pe tampoane se aseaza masina cind e lasata pe burta. Amortizarea e facuta de sfere.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Nu am negat ca amortizarea e facuta de sfere! Eu m-am gandit ca ridicarea pe spate se face cu ajutorul barei stabilizatoare, si i-am numit cilindri doar pe cei de pe fata, care seamana la exterior cu niste telescoape! Iar tampoanele de cauciuc amortizeaza la socuri puternice, totusi, atunci cand e prea mare socul pentru a fi preluat de sfere in exclusivitate...
Passion pour C5
Înapoi la “Hidraulica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst