Pagina 1 din 1
comportamentul suspensiei cand masina nu are baterie
Scris: Vin 18-Dec-2009 01:57
de iuliu m.
Salut,
Eram curios ce se intampla cu asieta masinii atunci cand pe masina nu este conectata vreo baterie.
As vrea sa o aduc in casa pentru a o lasa o noapte la incarcat, dar mi-e teama sa nu se lase pe cea mai de jos pozitie, intrucat botul este la vreo 2 cm de o bordura si sta "semet" ,ridicat fiind de senzori,"o idee" peste nivelul normal.Sunt curios daca, scotandu-i bateria masina se va "suspenda" in spoiler "lasandu-se".
Mentionez ca in functie de raspunsurile voastre, pot face rost de-o baterie de "inlocuire" pe perioada cat o tin pe-a mea la incarcat fiindca e o baterie OK(Bosch Silver), zic eu, si-as vrea s-o incarc un pic pe redresor, ca invarte tot mai greu dimineata si nu merg suficient pe frigul asta sa isi recupereze tot ce "pierde" la pornire.Sau o scot pur si simplu fara nici o grija.
Cred , de asemenea, ca e interesant de stiut pentru toata lumea , ce comportament au masinile astea cand raman fara baterie sau daca o scoatem din vreun motiv sau altul(sa zicem c-o imprumutam unui prieten o zi-doua fiindca in perioada aceea nu circulam cu masina)de la locul ei.
Intotdeauna am crezut ca masina isi "recupereaza" pierderile de asieta prin punerea in functiune pe scurte perioade de timp a pompei electrice.Parerile sunt , insa, impartite.
Astept opiniile voastre!
Scris: Vin 18-Dec-2009 10:14
de urzica
Poti sa deconectezi bateria linistit, masina se va lasa numai daca ai eventuale scapari de lichid in circuitul instalatiei hidraulice, care presupun ca ar fi minore. La reconectarea bateriei pompa va compensa eventualele diferente de inaltime de la momentul deconectarii bateriei. Daca raman fara curent electrovalvele nu sunt actionate deci raman inchise mentinand pozitia initiala.
Dar vor trebui resetate toate optiunile radio-cd, data,ora etc.
Si chiar nu poti sa o impingi de la bordura??

Scris: Vin 18-Dec-2009 15:36
de iuliu m.
Nu prea...Ar trebui sa cam muncesc sa dau zapada si sa "sun un prieten"

ca "animalul" e greu si inzapezit

.Am sa imprumut, totusi, pentru siguranta, o baterie care merge sigur si o voi pune pe-a ei la incarcat.Dupa un week-end in care am circulat cu altceva, spre exemplu, am observat ca se ridica, luni dimineata vreo doi-trei centimetri ,deci ceva-ceva pierde cand sta nemiscata si compenseaza la pornire.Am crezut initial ca ma "cantareste" dar sunt pe cale sa cred ca, de fapt, compenseaza ce-a "pierdut".Nu am facut experienta cea mai edificatoare, aceea de a o porni dupa o perioada de nemiscare de o zi-doua fara sa urc in ea

.
Acum am in plan sa incerc chestia asta cand se mai "linisteste" vremea.
E drept ca nici nu am avut vreo problema cu bateria(pana acum)....
Cele bune!
Scris: Vin 18-Dec-2009 22:16
de viorelovidiu
nu cred ca poate influenta bateria suspensia. faptul ca a coborat cativa cm dupa cateva zile este o pierdere de presiune dar in instalatie (Asta daca nu ai pete pe sub ea). e ceva relativ normal, eu m-am obisnuit cu asta... sunt multe c5 care nu misca nici un milimetru dupa luni de zile de stationare....
Scris: Vin 18-Dec-2009 22:25
de mesersmith
iuliu m. scrie:Nu prea...Ar trebui sa cam muncesc sa dau zapada si sa "sun un prieten"

ca "animalul" e greu si inzapezit

.Am sa imprumut, totusi, pentru siguranta, o baterie care merge sigur si o voi pune pe-a ei la incarcat.Dupa un week-end in care am circulat cu altceva, spre exemplu, am observat ca se ridica, luni dimineata vreo doi-trei centimetri ,deci ceva-ceva pierde cand sta nemiscata si compenseaza la pornire.Am crezut initial ca ma "cantareste" dar sunt pe cale sa cred ca, de fapt, compenseaza ce-a "pierdut".Nu am facut experienta cea mai edificatoare, aceea de a o porni dupa o perioada de nemiscare de o zi-doua fara sa urc in ea

.
Acum am in plan sa incerc chestia asta cand se mai "linisteste" vremea.
E drept ca nici nu am avut vreo problema cu bateria(pana acum)....
Cele bune!
asa cum ti-am zis si pe messenger, nu se va intampla nimic scotand bateria...
masina nu te cantareste, ci doar regleaza asieta care se modifica atunci cand tu te urci in masina...
dimineata sunt doua faze: una, cand descui masina din telecomanda va porni pompa pt a compensa perderile de peste noapte si a doua, cand te urci tu in masina, pompa porneste din nou, pt a compensa nivelul asietei, asieta modificata o data cu urcarea ta in masina...
Scris: Vin 18-Dec-2009 23:25
de iuliu m.
sunt multe c5 care nu misca nici un milimetru dupa luni de zile de stationare....
Sunt doua faze, asa cum a zis si @messersmith.Atunci cand o descui din telecomanda, da, cred ca nu misca("unele-nici un milimetru",a mea ce-i drept, da,putin de tot) desi ma cam intristeaza ca am uzuri la "hidraulica"

.
Dupa ce te urci in ea ar fi anormal sa nu "miste" fiindca trebuie sa compenseze greutatea soferului mentinand asieta la acelasi nivel, deci se ridica la loc dupa ce s-a lasat un pic cand te urci in ea , sub greutatea ta.Nu?
Cele bune!
Scris: Sâm 19-Dec-2009 09:32
de viorelovidiu
iuliu m. scrie: sunt multe c5 care nu misca nici un milimetru dupa luni de zile de stationare....
Sunt doua faze, asa cum a zis si @messersmith.Atunci cand o descui din telecomanda, da, cred ca nu misca("unele-nici un milimetru",a mea ce-i drept, da,putin de tot) desi ma cam intristeaza ca am uzuri la "hidraulica"

.
Dupa ce te urci in ea ar fi anormal sa nu "miste" fiindca trebuie sa compenseze greutatea soferului mentinand asieta la acelasi nivel, deci se ridica la loc dupa ce s-a lasat un pic cand te urci in ea , sub greutatea ta.Nu?
Cele bune!
corect! eu voi incerca in timp sa rezolv "uzura" asta, schimb un telescop, o garnitura ceva....
Scris: Dum 20-Dec-2009 00:31
de iuliu m.
Salut,
Ce nu-mi era mie clar, si de aceea am si deschis topicul acesta,este daca masina , odata ce o lasam , sa zicem, prin absurd, o luna, nemiscata si nepornita (presupunem ca suntem plecati din tara fara ea),nu-si va compensa eventualele "pierderi" de asieta generate de "scapari" de presiune ale hidraulicii, prin pornirea pentru cateva momente a pompei centrale a suspensiei intru "corectarea" asietei si impiedicarea modificarii ei prea "pronuntate", ceea ce ar avea ca efect "asezarea" masinii "pe burta"(pozitia cea mai de jos).
Fiindca daca pierde si pierde, si nu intervine nimic s-o "corecteze", asta se va intampla pana la urma mai devreme sau mai tarziu, daca nu pornim masina o perioada suficient de lunga, astfel incat sa aiba timp sa se "lase"(de tot).
E ceva gresit in rationamentul asta?Mai porneste pompa care ridica suspensia "time to time" cand masina e parcata si inchisa?
Asta voiam sa stiu.
Multumesc pentru raspunsuri!
Scris: Dum 20-Dec-2009 01:06
de urzica
Nu pana la o actionare din telecomanda sau deschidere a unei usi.
Scris: Dum 20-Dec-2009 02:21
de iuliu m.
OK!Am inteles!Deci se "lasa" de tot, daca nu mai "avem treaba cu ea" sa zicem o luna-doua.Cu baterie sau fara.Oricum prezenta unei baterii OK nu o ajuta cu nimic, fiindca , in stationare, nu isi corecteaza deloc eventuale "pierderi" de asieta, "de una singura".
E bine de stiut.
Multumesc!
Scris: Dum 20-Dec-2009 09:27
de sandor mihai
poti incerca sa o lasi pe pozitia de sus,maxim.astfel,perioada de timp in care va cobori (din cauza pierderilor la hidraulica) va fi mult mai mare.(probabil de ordinul saptaminilor).
Scris: Dum 20-Dec-2009 11:39
de mesersmith
iuliu m. scrie: E ceva gresit in rationamentul asta?Mai porneste pompa care ridica suspensia "time to time" cand masina e parcata si inchisa?
nu porneste nici cu slujba si e mai moarta decat sf petru...
in ceea ce priveste lasarea ei pe timpi f lungi, eu cred ca nu se lasa pe burta, indiferet cat ar sta nealimentata...
in plus, mai exista o treapta, mai jos decat ultima treapta, treapta pe care masina cade numai daca pierde lichidul masiv si in care nu se poata ajunge altfel...
ce ar trebui sa inteleg, ca daca o lasam multe vreme, o s-o gasim pe tampoane?...
de aceea eu cred ca se lasa cativa cm si apoi nu se va mai lasa oricat ar sta...
in germania gasisem vreo 2 c5-uri si cand am vrut sa le pornesc, nu aveau baterie, praful era de 5 degete pe ele, semn ca nu mai vazusera curent de la materi cetire si nu erau lasata f tare...