Pagina 1 din 2

amortizor sau sfera C5II -2.0HDI 2006.11

Scris: Lun 08-Aug-2011 10:20
de romi74
am un C5 din 2006.11. masina are 55.000 de km. ultimii 7.000 km facuti de mine. Cand am cumparat masina (am preluat un leasing) pivotul din dreapta avea joc. Am inlocuit pivotul si am constatat ca telescopul de pe dreapta fata este curs. Am faut un test de amortizoare care a dat urmatoarele rezultate: fata st 42% dr 39%, spate st 46% dr 49%. Mai mult in momentul in care masina ruleaza cu peste 110 km la ora incepe sa trepideze - acolo unde soseaua are ceva denivelari. Jantele si anvelopele sunt noi si sunt echilibrate - de mai multe ori. Daca mergi cu mototrul turat la 1500-1800 ture la un moment data se aude un zgomot ciudat parca de la pompa de servo. daca turez sau franez dispare. Trebuie sa inlocuiesc amortizoarele sau ce anume. multumesc celor care ma pot consilia. La reprezentanta ma costa 5700 de ron inlocuirea amortizoarelor. Cam mult. Am cautat pe forum sa vad daca gasesc ceva care sa semene cu problema mea insa nu ma gasit. Poate este cineva care s-a intalnit cu asa ceva.

Scris: Lun 08-Aug-2011 10:37
de dxx
cam ciudata problema cu suspensiile pt km astia. cilindrii se inlocuiesc doar daca curg din ce stiu eu (probabil ca se pot si repara prin schimbarea garniturilor). Trebuie sa verifici si sferele, mai degraba aici pare a fi problema. Chiar daca drumul este denivelat nu trebuie sa trepideze. daca este motor diesel atunci ai o pompa electrica pt suspensii si una mecanica antrenata de cureaua accesorii pt servodirectie, ambele folosec fluidul LDS. Verifica si nivelul LDS din vas daca zici ca se aude zgomot.
Asteapta si alte opinii mai avizate.

Scris: Lun 08-Aug-2011 11:11
de romi74
multumesc. si eu ma gandesc ca problema s-ar putea sa nu fie amortizoarele ci din presiunea care se baga in ele. sa fie sferele? nu ma pricep la acest sistem si incerc sa imi dau seama de unde poate sa vina problema.

Scris: Lun 08-Aug-2011 21:43
de danutz
dxx scrie:cam ciudata problema cu suspensiile pt km astia. cilindrii se inlocuiesc doar daca curg din ce stiu eu (probabil ca se pot si repara prin schimbarea garniturilor). Trebuie sa verifici si sferele, mai degraba aici pare a fi problema. Chiar daca drumul este denivelat nu trebuie sa trepideze. daca este motor diesel atunci ai o pompa electrica pt suspensii si una mecanica antrenata de cureaua accesorii pt servodirectie, ambele folosec fluidul LDS. Verifica si nivelul LDS din vas daca zici ca se aude zgomot.
Asteapta si alte opinii mai avizate.

Cu tot respectul, dar C II NU mai are pompa de directie mecanica antrenata de cureaua de accesorii, ci este electrica.In ce priveste faptul ca ambele folosesc LDS, nimic de obiectat.Romi, daca vrei sa-i dai de cap , da o fuga la Fetcom-Suceava (dealer Citroen, si sigur o sa-i dai de cap)-daca nu e mare "filosofie", nivelul de lds il poti verifica si singur, poate de aici e si buba.Mai ai ceva pe instalatie ???Bafta !

Scris: Lun 08-Aug-2011 21:44
de romi74
si inca ceva: tot citind pe forum imi dau seama ca la un moment dat s-a facut o completare de lichid hidraulic (nu stiu ce fel de lichid dar sigur nu LDS).
Poate sa fie suspensia mai moale din cauza lichidului hidraulic contaminat? Si scurgerea pe care am gasit-o pe tel;escopul din fata sa fie tot din cauza ca lichidul nu e bun?

cum procedez ca sa inlocuiesc lichidul hidraulic?

si daca tot citesc pe forum nu am gasit cum s-a rezolvat problema cu vibratiile la intre 100 si 130 km/h. In momentul in care masina are balans la viteza se aude parca un zgomot de planetara. Posibil sa fie ceva legat de asta? (cred ca masina a suferit un soc mai puternic pe dreapta fata din moment ce pivotul era dus). Am facut directia si e ok.

Scris: Lun 08-Aug-2011 21:47
de romi74
multumesc Dan. vezi ca am mai pus cateva detalii pe forum mai devreme. Chiar vreau sa repar masina asta. Imi place. Am ramas fan Citroen dupa ce am avut in urma cu cativa an o Xsara. aAcum ma tot intreb cu sa o fac C5 sa functioneze. Cel care a avut-o inainte si-a cam batut joc. Da asta e...

Scris: Lun 08-Aug-2011 22:29
de dxx
danutz scrie:
dxx scrie:cam ciudata problema cu suspensiile pt km astia. cilindrii se inlocuiesc doar daca curg din ce stiu eu (probabil ca se pot si repara prin schimbarea garniturilor). Trebuie sa verifici si sferele, mai degraba aici pare a fi problema. Chiar daca drumul este denivelat nu trebuie sa trepideze. daca este motor diesel atunci ai o pompa electrica pt suspensii si una mecanica antrenata de cureaua accesorii pt servodirectie, ambele folosec fluidul LDS. Verifica si nivelul LDS din vas daca zici ca se aude zgomot.
Asteapta si alte opinii mai avizate.

Cu tot respectul, dar C II NU mai are pompa de directie mecanica antrenata de cureaua de accesorii, ci este electrica.In ce priveste faptul ca ambele folosesc LDS, nimic de obiectat.Romi, daca vrei sa-i dai de cap , da o fuga la Fetcom-Suceava (dealer Citroen, si sigur o sa-i dai de cap)-daca nu e mare "filosofie", nivelul de lds il poti verifica si singur, poate de aici e si buba.Mai ai ceva pe instalatie ???Bafta !

@danutz: Cu tot respectul, eu as zice sa te mai documentezi. sunt si variante cu pompa mecanica pt servodirectie.

Scris: Mar 09-Aug-2011 20:36
de danutz
La c 5 II ?Sa mor daca stiam ca sunt 2 tipuri diferite pt acelasi model.Rog macar unul din colegi care are si care-mi poate confirma acest lucru, macar sa nu mor prost si sa-i contaminez si pe altii! :)

Scris: Mar 09-Aug-2011 20:42
de danutz
Nu mai e nevoie !Am intrat pe service.citroen si am vazut ca exista 2 tipuri de pompe directie, ceea ce habar nu aveam.Dar omul cat traieste invata.... :? Merci oricum de atentionare, dxx ! Numai bine si nu fie cu suparare ! :)

Scris: Mie 17-Aug-2011 20:39
de romi74
salutare din nou.

am rezolvat intre timp problema. Multumesc d-lui Sandu din Bacau.
Am avut ocazia sa cunosc o persoana cu adevarat pasionata (in ceea ce priveste partea mecanica si hidraulica a Citroenului).
Recomand celor care au probleme cu hidraulica sa il contacteze pe dl Sandu. A verificat in cateva ore presiunea din sfere, a inlocuit lichidul hidraulic, a schimbat bieletele antirului si masina se comporta cu totul altfel.

Intre timp am inlocuit si discurile de frana (si placutele) si singura bataie care se mai simte (pe la 150-160) cred ca provine de la capul de planetara. O voi inlocui si pe asta.


Si inca ceva: C5-ul meu nu are decat pompa electrica.

Scris: Mie 17-Aug-2011 20:41
de romi74
nr de tel la care il gasiti pe dl Sandu este: 0744.864.606

amortizor sau sfera C5II -2.0HDI 2006.11

Scris: Vin 09-Dec-2011 20:41
de ci
romy74, ai perfecta dreptate ĂŽn ceea cel piveÂşte pe dl. Sandu
am fost astãzi cu maºina la dânsul ºi sunt foarte mulÞumit

Scris: Vin 09-Dec-2011 23:26
de romi74
ma bucur ca cea ce am postat poate fi de folos si altora. bafta.

Scris: Vin 09-Dec-2011 23:30
de romi74
saptamana viitoare masina intra in reparatie generala. adica toate verificarile. daca are cineva idee de unde pot lua paletele care ajuta la regalrea temperaturii in masina poate posteaza cate ceva. pe partea stanga nu mai baga aer cald si am inteles ca e posibil sa se fi rupt o paleta. orice informatie imi poate fi de folos. va multumesc. dupa ce termin cu revizia o sa postez ce am gasit si cum se poate rezolva.

Scris: Vin 09-Dec-2011 23:37
de romi74
un lucru pe care l-am rezolvat intre timp: partea cu bataile. masina e foarte sensibila din cauza sistemului hidrulic de amortizare. ca sa nu simti toate vibratiile e bine sa va verificati rotile la un centru special - nu orice vulcanizare care echilibreaza. apoi verificati si pe o alta masina de echilibrat daca sunt ok. am verificat echilibrarea rotilor in 3 statii diferite si abia dupa ce nu au mai existat diferente au disparut si vibratiile. un alt aspect care e bine sa il luati in calcul sunt elementele de plastic care protejeaja anumite piese pe dedesupt. e posibil sa fie desprinse si la viteza sa inceapa sa vibreze.