Pagina 1 din 2

SCHIMBARE SFERE

Scris: Mie 23-Noi-2011 13:37
de radu-stefan
pentru schimbarea sferelor trebuie sa ma duc la un service specializat citroen? ce necesita aceasta operatiune? poate fi facut si intr-un service multimarca?

Scris: Mie 23-Noi-2011 15:17
de mbc
cred ca si eu as reusi sa schimb sferele cu o cheie cu lant, eu fiind anti-talent la mecanica. in principiu, se face urmatoarea operatiune: cu masina pe normal slabesti un pic (doar un pic) sferele cu cheia cu lant, dupa care dai pe minim (motor pornit si astepti sa se lase de tot. dupa aceea desfaci de tot sfera si pui sfera noua. daca sferele nu is intepenite, ai putea sa le pui masina pe minim si sa le schimbi direct, dar nu ai de unde sti.

Scris: Mie 23-Noi-2011 16:52
de viorelovidiu
nu e suficient sa le dai pe minim! trebuie instalatia depresurizata din lexia! sau daca ai elevator dai pe minim masina si o ridici din elevator cu rotile suspendate! atunci vei putea da jos sferele...

Scris: Mie 23-Noi-2011 18:16
de mihaistan
dupa cate se vede .... ovidiu e la al 3 lea c5 .... cred ca nu trebuie contrazis... ca se supara si isi cumpara inca un c5 :)))

Scris: Mie 23-Noi-2011 19:33
de mbc
eu nu il contrazic, doar ca chiar nu stiam de depresurizarea instalatiei. btw, asteapt sa treaca la C6. C5-ul deja e banal :p

Scris: Mie 23-Noi-2011 20:11
de marianmarian
mbs,vad ca te pricepi la criticat , dar la citroen cam slab,incerci sa il copi pe colegul mesersmith.


Mariane, daca nu te potolesti si daca nu-ti bagi mintile in cap, iti promit eu ca o sa stai pe dinafara.
Acum esti total offtopic si te avertizez ca o sa suporti consecintele, pentru ca mereu ai fost asa.

mesersmith

Scris: Mie 23-Noi-2011 20:51
de viorelovidiu
mbc scrie:eu nu il contrazic, doar ca chiar nu stiam de depresurizarea instalatiei. btw, asteapt sa treaca la C6. C5-ul deja e banal :p


parca era cineva pe forum care ne-a promis un c6.... ce s-a intamplat cu promisiunea? :lol:

C6? ar fi visul meu! dar m-am apropriat foarte mult de el trecand pe 2.2hdi cu bva si H3+. imi mai lipseste doar double wishbone :oops:

mbc, cand schimbi masina? :lol:

Scris: Mie 23-Noi-2011 21:15
de marianmarian
mesersmith,eu nu eram atent cind scriam si vedeam dupa aceia,dar sa sti ca eu nu ma ghidez dupa "forum" vad ce ce altii vb. dupa manual de reparatii.Bafta si nu ma intereseaza parerea cuiva pina ce nu vb. la adresa mea .Tu te crezi prea intelectual si vb la misto cu mine,ma numesc marian si atentie ca mai bagat in alte discutii,cu cei de la Galati ca ii pot rezolva eu.Pentru persoana ta nu ma sperie ce avertisment dai tu uitate la tine si dupa aceia la alte persoane.O SEARA BUNA mesermith.

Scris: Mie 23-Noi-2011 21:24
de mesersmith
Gata, Mariane, nu mai polua topicurile.
Pana acum, si colegul mbc si alti colegi au demonstrat ca au habar de citroen, spre deosebire de tine, care nu ai facut altceva decat sa scrii intr-o limba necunoscuta mie si nu ai facut decat reclama unui om care chiar nu are nevoie de ea. L-am numit aici pe Mugurel Parscoveanu, care e mai mult decat cunoscut si apreciat pe forumul asta.
Cu siguranta nu are nevoie de reclama ta obsesiva, postata aiurea in zeci de topicuri consecutive.

Daca vei mai posta offtopic, iti voi sterge mesajele.
Ai face mai bine sa te abtii de la comentarii rautacioase si sa vii cu solutii concrete la problemele colegilor, asta daca vrei sa ajuti cu ceva comunitatea noastra.
Daca-ti amintesti, ai avut o solutie pt un coleg si, la vremea aia, te-am felicitat.
Sper sa renunti la comentarii si sa te axezi pe solutii.
Daca vii cu solutii tehnice, eu iti promit ca-ti editez si corectez fiecare mesaj in parte, ca sa sune romaneste.
Nici Hagi nu stia lb romana, dar stia fotbal.
Fii tu un Hagi in ceea ce inseamna Citroen.

Scris: Mie 23-Noi-2011 21:35
de mbc
@radu-stefan: nu stiu daca vrei sa pui sfere confort sau nu, dar iti zic preventiv: ai grija ca sferele de confort iti fac masina foarte moale. Eu am avut pe spate si in anumite situatii imi dadea o senzatie de nesiguranta.

@ViorelOvidiu: de la BX facelift la C5 facelift sunt 4 facelifturi / modele, si momentan exista 1 peste ce am eu (cel din 2011 nu se pune pentru ca diferenta e minora), deci peste inca 3 facelifturi / modele. Abia astept sa vad cum arata viitoarea mea masina :)

Scris: Joi 01-Dec-2011 03:06
de radu-stefan
vreau un sfat ca nu stiu ce sa fac.
la masina mea ma deranjeaza ca suspensia este foarte rigida, topaie la denivelari dar pe drum bun sta impecabil.
m-am uitat ieri la ea si m-am lasat pe fiecare parte, spatele si partea dr foarte rigide, abia daca se lasa. partea stanga mai moale, se lasa ca o masina normala pe arcuri (am comparat cu un passat de il aveam landa in parcare).
nu stiu ce sa fac, tare ma bate gandul sa iau toate 4 sferele si sa scap de grija.

Scris: Joi 01-Dec-2011 08:38
de mbc
O sfera costa vreo 400 lei noua, dar nu cred ca merita schimbate toate cele de la roti (4) daca nu sunt gata. Trebuie verificat daca se pot incarca si daca da, scapi semnificativ mai ieftin. Daca doar pe spate este rigida suspensia, poti schimba doar sferele de pe spate.

Scris: Joi 01-Dec-2011 10:04
de mesersmith
La C5 nu se pot reincarca sferele si nici nu merita sa faci asta, pt ca sunt relativ ieftine.
Verifica daca in pozitia normala de rulare, masina este echilibrata ca si inaltime, fata-spate.
Cand masina e mai lasata sau mai sus decat pozitia normala, suspensia se intareste si ma gandesc ca ai putea avea dereglat un traductor de asieta.

Scris: Joi 01-Dec-2011 18:09
de urzica
mesersmith scrie:La C5 nu se pot reincarca sferele si nici nu merita sa faci asta, pt ca sunt relativ ieftine.
Verifica daca in pozitia normala de rulare, masina este echilibrata ca si inaltime, fata-spate.
Cand masina e mai lasata sau mai sus decat pozitia normala, suspensia se intareste si ma gandesc ca ai putea avea dereglat un traductor de asieta.

Ce inseamna "suspensia se intareste" ? Adica ce element din circuitul hidraulic de suspensie ar putea face ca suspensia sa se intareasca si in ce conditii? Uneori la masina mea dupa ce ma opresc la primul semafor, masina se lasa de fata. Dar nu se intampla totdeauna, si tot atunci suspensia este intradevar mai rigida dar nu stiu ce poate cauza asta.

Scris: Joi 01-Dec-2011 21:04
de sorin2010
pompa care creste presiunea lichidului in sistem adica in sfera,iar pernita de azot din sfera va fi foarte comprimata.
daca iti ramane masina mai jos de fata cateodata s-ar putea sa ai senzorul de nivel dereglat,sau o pierdere de lichid lds.
consulta un medic in hidraulica :wink:
bafta!