Pagina 1 din 3
suspensie REGLAJ
Scris: Lun 16-Ian-2012 12:16
de cristian24
Salutare tuturor..nu demult mi-am luat si eu un C5 si ma derajeaza mici chestii la el.
am si eu o intrebare:de ce daca modific suspensia pe sport de pe butoanele de reglaj la pornire de pe loc incepe sa se ridice pe normal? e vreo chestie ca se stabilizeaza pe sport abia dupa 100km/h?
o alta problema e ca in sistem pe display nu imi apare dezactivata si nici nu imi da voie sa modific pe activare....decat de pe butoanale cu treapta de reglaj dintre scaune!
Scris: Lun 16-Ian-2012 12:56
de mesersmith
Aceeasi intrebare si aici: ce varianta de c5 ai? Ca sa stim ce sa-ti raspundem.
Scris: Lun 16-Ian-2012 13:07
de cristian24
este vorba de
model : cred sillage
motor: 1.6 hdi
varianta : berlina
an : 2006
Scris: Lun 16-Ian-2012 13:26
de daniel.sabine
Am si eu aceasi intrebare, nici mi-e nu imi arata in bord modificare sau ceva cand apas pe sport desi numai se aprinde becul de la buton sport ...detalii auto Citroen C 5 2,2 HDI Exclusive 2001
VF7DE4HXB76142134 trebuia sa arate in bord sau cum functioneaza???...daca stie cineva sa ne de-a un raspuns:)
Scris: Lun 16-Ian-2012 13:36
de mesersmith
Eu nu am hydractive 3+, dar am citit manualul de utiliare, si acolo scrie ca nu se semnalizeaza starea suspensiei in bord, ci doar se ilumineaza butonul sport dintre scaune, dupa cum se vede in print screen.

Scris: Lun 16-Ian-2012 15:46
de retro
@cristian24
La 1.6 HDi nu s-a montat "H3+". Deci nu exista butonul "Sport" si nici modul asta al suspensiei. Cand spui ca modifici suspensia pe sport cred ca te referi la a cobori masina pe "burta", asa-i? Pozitia asta e folosita in service atunci cand trebuie depresurizata instalatia hidraulica sau pt. a usura incarcarea obiectelor mai grele in portbagaj. In pozitia asta suspensia nu are deloc elasticitate, masina fiind pe tampoanele limitatoare. Daca incerci sa pleci de pe loc cu masina coborata, dupa 10 km/h, computerul suspensiei da comanda de ridicare la pozitia normala de mers. Nu e nimic anormal din punctul asta de vedere.
Scris: Lun 16-Ian-2012 16:01
de mesersmith
Daca e asa cum presupune retro, atunci trebuie sa stii ca exista 4 trepte de inaltime, trecerea de al una la alta se poate face manual de catre tine de la butoanele dintre scaune sau automat, de catre calculatorul masinii.
Pe treapta I sau cea mai de jos, masina merge pana la 10km/h, peste valoarea asta, masina se va ridica automat in poitia a doua, care e pozitie de lucru.
Treapta sau pozitia a III iti permite viteza maxima de 40km/h, iau ultima, iti va permite viteze mai mici de 10km/h, apoi coboara singura in treapta a III, iar la atingerea vitezei de 40km/h, va cobori pe treapta a doua de inaltime.
Dar toate lucrurile astea sunt scrise in manualul masinii.
Nu obisnuiesti sa-l citesti?

Scris: Lun 16-Ian-2012 16:03
de mesersmith
retro scrie:@cristian24
La 1.6 HDi nu s-a montat "H3+". Deci nu exista butonul "Sport" si nici modul asta al suspensiei. Cand spui ca modifici suspensia pe sport cred ca te referi la a cobori masina pe "burta", asa-i? Pozitia asta e folosita in service atunci cand trebuie depresurizata instalatia hidraulica sau pt. a usura incarcarea obiectelor mai grele in portbagaj. In pozitia asta suspensia nu are deloc elasticitate, masina fiind pe tampoanele limitatoare. Daca incerci sa pleci de pe loc cu masina coborata, dupa 10 km/h, computerul suspensiei da comanda de ridicare la pozitia normala de mers. Nu e nimic anormal din punctul asta de vedere.
Aici am o observatie: cand e pe pozitia cea mai de jos, masina nu sta pe tampoanele de cauciuc limitatoare, ci pe o pozitie stabilita de catre calculatorul de suspensie, la cativa cm de tampoane.
Stiu acest lucru pt ca l-am observat atunci cand am dat jos pompa. Masina era pe pozitia cea mai de jos si cand am demontat pompa, masina a mai coborat cativa centrimetri buni. Aproximez eu ca au fost vreo 5cm.
Scris: Lun 16-Ian-2012 16:05
de cristian24
Ceva de genu vroaiam sa zic...
se lasa masina jos pe ultimul nivel de la clapeta ca nu are buton de sport si apoi la plecare se pare ca se ridica pe normal..
deci sa ineteleg ca acea optune nu e valabila in mers mai mult de 10km/h?
Scris: Lun 16-Ian-2012 18:06
de retro
Nu, ar fi periculos. La generatiile anterioare (Xantia, XM) calculatorul de suspensie nu intervenea sa faca aceasta crestere a inaltimii si nu pe putini ii auzeam ca o foloseau pe autostrada.
Exista totusi o pozitie care imbunatateste tinuta de drum: la viteze incepand cu 110 Km/h, pe drumuri bune, calculatorul comanda coborarea puntii fata cu 15 mm si a celei spate cu 11 mm. Cam asta ar fi cea mai "sport" tinuta care se obtine.
@mesersmith
E adevarat, cand se da comanda pt. pozitia cea mai de jos, masina nu coboara complet. Exista o presiune reziduala. Pt. a putea interveni in sistemul hidraulic, trebuie depresurizat complet cu lexia sau prin desfacerea suruburilor de purjare de pe fiecare punte. Dupa operatia asta mai coboara putin.
Scris: Mar 17-Ian-2012 00:39
de daniel.sabine
Asa arata la mine, cand nu este apasat butonul si cand apas se aprinde un bec ...dar nu apara nimic in bord ceva de sport sau asa...trebuie sa scre ceva cand este pe sport ?...
Scris: Mar 17-Ian-2012 00:46
de mesersmith
Daniele, da si tu un click pe prima poza din topicul asta si citeste si tu ce scrie acolo, mai ales jos, unde scrie semnalizare.
Ma intreb daca ai citit vreo postare din topicul asta sau ai scris direct intrebarea ta...
Scris: Mar 17-Ian-2012 08:45
de cristian24
Problema e ca eu nu am acel buton de sport intre cele 2 clapete...dar in meniu apare mentiunea de sport (pe display) ca si dezactivata...
Scris: Mar 17-Ian-2012 09:14
de mbc
La modelul tau (si al meu) butonul sport, respectiv Hydractive 3+ s-a pus doar pe motorizarile 2.2 hdi (ambele variante) si v6. Tu ai 1.6 hdi si nu s-a pus deloc pe aceasta motorizare.
Scris: Mar 17-Ian-2012 09:23
de cristian24
ok am inteles asta..dar de ce mai apare atunci pe display la configuratii si nu se poate activa?
cel de la care am luat-o zicea ca masina sta la drum pe toate 4 setarile de suspensie.