Pagina 1 din 2

sfera spate

Scris: Mie 08-Mai-2013 14:37
de andreiiyy
poate ca s-a mai deschis un topic cu problema aceasta si nu l-am gasit eu. azi am ridicat masina la treapta de sus si cand a ajuns sus a explodat ceva sub ea si cam 1 l de ulei mi s-a scurs. am intrat sub masina si de la sfera stanga spate era ceva rupt. de la sfera inspre fata masinii e o tija care intra intr-un suport(nu stiu exact sistemul de functionare)> acea tija era ori rupta ori iesita dar nu mi-am dat seama ca era plin de ulei acolo. in comp de bord nu imi indica nimic dar s-a lasat masina jos. daca ma poate ajuta cineva cu un sfat ce anume tre facut. multumesc

sfere spate

Scris: Mie 08-Mai-2013 15:42
de Valentin Sandu
Pe spate se gaseste o tija cu un cap basculant ce se prinde cu o agrafa in bascula ,iar tija actioneaza pistonul in cilindru .Daca doresti mai multe informatii poti sa ma suni 0744 864606 si spune daca vrei ,din ce localitate sunteti.

Scris: Mie 08-Mai-2013 15:56
de andreiiyy
tija respectiva se gaseste separat sau e impreuna cu sfera?
eu sunt in austria cu masina. si ma interesez ca aici sunt costurile mari in service.
de la sfera mi-a iesit si un furtunas si picura din el lichid. oare sa se fi facut presiune cand sa rupt tija si sa fi iesit el din cauza asta? nu pare a fi rupt. numai cat ca a iesit de acolo

sfere spate

Scris: Mie 08-Mai-2013 18:02
de Valentin Sandu
In primul rind va trebui sa ridicati spatele sus pe 2 suporti . Dati masina pe ultima treapta jos sa nu aveti presiune pe spate .Acum puteti vedea daca tija va este rupta din partea care intra in bascula .Daca tija este rupta ,va trebui sa scoateti agrava care prinde capul basculant al tijei ,dupa care veti scoate tija avara din burduf . Va trebui sa luati o alta tija S.H si sa o montati la loc.Furtunul esit din burduf va trebui sa-l bagati la loc .Eu am tije de rezerva dar sunteti departe .Mai vorbim ce nu intelegeti .

Scris: Mie 08-Mai-2013 21:46
de andreiiyy
dar lichidul pierdut unde va trebui complectat? si dupa schimbarea tijei respective va trebui aerisire facuta ca la frane?

sfere spate

Scris: Mie 08-Mai-2013 22:23
de Valentin Sandu
Dupa ce rezolvi problema cu tija ,o lasi pe roti si o dai la ultima treapta de jos ,opresti motorul , desurbezi capacul de la rezervorul de ulei hidraulic care este situat deasupra pompei hidraulice si torni ulei hidraulic L.D.S pina vezi lichidul ca a ajuns aproape de gura rezervorului .Pui la loc capacul ,pornesti masina si o dai pe pozitia de maers ,fara a mai fi nevoie de aerisire .

Scris: Mie 08-Mai-2013 22:27
de andreiiyy
multumesc de ajutor. am inteles ca aveti tije mai multe si as fi si eu interesat de una in caz ca vindeti sau in magazin e scumpa? aici in austria preturile sunt numai cu 10% mai mult ca in tara. si uleiul hidraulic e special si tre luat din reprezentanta sau un oarecare ulei hidraulic?

Scris: Mie 08-Mai-2013 22:32
de andreiiyy
mai vroiam sa va intreb daca se poate regla suspensia pe spate. nu imi place ca e prea ridicata e spate in comparatie cu fatza.

sfere spate

Scris: Mie 08-Mai-2013 22:41
de Valentin Sandu
tija am fiindca eu ma servis auto numai pentru Citroen si costa 50lei la mine, dar e problema transportului ,de aceia team intrebat din ce localitate esti din Romania .Referitor la uleiul hidraulic trebuie sa pui numai L.D.S ( lichid hidrauli sintetic de culoare portocalie special pentru Citroen C5) de regula se gaseste la magazinele ce au piese auto. sau faci comanda .Pe la noi costa cam 50 lei litru

Scris: Mie 08-Mai-2013 22:44
de Valentin Sandu
Da se poate regla dar cel mai eficient sa ai un calculator ,pentru a face corect inaltimea.

Scris: Mie 08-Mai-2013 22:45
de urzica
S-ar putea sa fie si senzorul de inaltime spate defect, nu a mai citit corect inaltimea si nu a mai oprit pompa iar presiunea creata exagerat a dus la aceasta avarie.

Scris: Mie 08-Mai-2013 23:03
de andreiiyy
posibil ca la toate c5-urile sa fie la fel. mi se ridica spatele si dupaceea fata. dupa ce sa ridicat fata(spatele fiind gata ridicat) am oprit motorul si am coborat di masina si atunci sa auzit cum sa rupt.

Scris: Mie 08-Mai-2013 23:07
de andreiiyy
maine desfac si va spun daca e numai tija si eventual sa pun si o poza ca sa fiu sigur ca vb despre acelasi lucru. in 20 mai vine un frate de-al meu in austria si va dau adresa unde sa o trimiteti si o aduce el. despre asta o sa va anunt maine cand vad exact tot ceea ce imi trebuie.

Scris: Mie 08-Mai-2013 23:13
de mesersmith
Nu conteaza cand si in ce situatie ai dat comanda de ridicare, cand ai oprit motorul si asa mai departe.
Nu are nicio legatura.
Pur si simplu ai avut ghinion ca s-a rupt.
Gandeste-te ce forte apar in mesr, cand dai intr-o groapa, etc, fata de efortul la care a fost supusa suspensia cand ai coborat tu din masina.
Nici nu se compara situatiile.
Dupa ce schimbi componenta defecta, completezi pur si simplu cu ulei LDS, nu altceva. Nu este necesara aerisirea in conditii normale.
Daca o sa ai probleme dupa schimbarea tijei sau a ceea ce ti s-o fi rupt acolo, vorbim aici. Intre timp, procura-ti ulei LDS si componenta defecta.

Scris: Mie 08-Mai-2013 23:26
de andreiiyy
uleiul nu va fi o problema ca aici langa mine e si reprezentanta si e si un magazin mare de piese. tija respectiva sa vad cum fac. am vb cu colegul mai sus si sa vad cum vine fratemio in austria sa o aduca. nu stiu noua cat ar costa ca in caz ca nu vine el sa o iau noua(sper sa fie numai ea de bai). maine sunt liber si o ridic sa vad ce pot face si sa fac si niste poze ca sa postez ca sa vorbim despre acelasi lucru.