Pagina 1 din 2

problema cu hidraulica

Scris: Joi 13-Iun-2013 14:06
de axidan
salut ,
sunt nou pe forum deci va rog sa-mi scuzati eventualele greseli.
Am cumparat un C5 Break 2,2 HDI , 133cp,Automatic,an 2002 ,fiind un fan al marcii Citroen.Detin si o Xantia benzina din '97 masina care m-a convins de fiabilitatea,confortul si placerea de a conduce un Citroen. Asadar la ora actuala C5 meu este intr-o pozitie relativ de drum , dar nu am de fapt nici o reactie a suspensiei.Precizez ca suspensia este Hydractiv 3 cred ca si plus ,avand si buton de pozitie SPORT dupa cum am citit pe forum.Interesant ca la bord nu i-mi indica nici o avarie,si cand actionez butoanele de suspensie i-mi arat pozitia averenta comenzii dar masina ramane in aceasi pozitie. Am circulat cu ea asa circa 40 km deci nu e lasata in pozitia ,, STOP''. Citind pe forum pareri am verificat daca pompa hidraulica functioneaza si: nu se aude absolut nimic . am verificat sigurantele si:toate ok.Am descoperit o lipsa de ulei LSD de cca 2L , pe care l-am completat. Precizez ca am dus masina cei 40 Km cu acea lipsa de ulei ,dar nu m-am gandit nici o clipa sa-l veriic inainte tinand cont ca masina este Voll options (de la piele la navigatie si toti senzorii posibili pe o masina),crezand ca exista un martor care sa ma avertizeze de lipsa uleiului. Deci numai ce am cumparat masina conditia mea pusa vanzatorului a fost sa-i faca si TUV-ul ceea ce sa si intamplat , trecandu-l cu brio ,asta fiind marti 11.iunie. 2013 . Am citit de senzorii de asistenta ,pe forum,dar nu stiu exact pozitia lor pe punti.Sper ca ma puteti ajuta cu sfaturi vizavi de problema mea ,pana nu sunt nevoit sa ajung la service ,deoarece locuiesc in Germania si pe langa ca nu sunt asa priceputi la marca Citroen te mai si costa o avere.
Va multumesc pentru rabdarea avuta , de a citi istoricul si astept un raspuns sau sa dau alte informatii necesare. Cu prietenie :)

Scris: Joi 13-Iun-2013 17:36
de mesersmith
Bine ai venit pe forum!

Legat de problema ta, spune-mi daca pe ecran iti arata cum ca s-ar ridica sau ar cobori atunci cand actionezi butoanele.
Faptul ca nu auzi pompa, ma face sa banuiesc ca ai ramas cel putin fara carbuni in motorul pompei.
Daca stii sa masori o tesiune cu voltmetru si daca si ai un astfel de aparat, iti spun eu ce si unde sa masori.

Oricum, in cateva zile o s-o gasesti pe burta, nemaifiind pompa care sa compenseze.

Scris: Joi 13-Iun-2013 19:37
de axidan
mersi pentru urari,
Nu i-mi arata ca urca sau cobora ,doar indica pozitia si viteza admisa de deplasare . pot sa incerc sa masor ,trebuie a-mi iau un aparat de masura si sa-mi spui si unde.Vizavi de lasat jos , eu am vazut masina prima data acum o saptamana si ere la acelasi nivel. Greseala mea ca nu am verificat hidraulicul la ea cand am cumparat-o si nici proba nu am putut face din lipsa de TuV si numere.Nu regret ca am luat-o ,pentru ca mi-am dorit-o cu adevarat si orce problema are si solutie.

Scris: Joi 13-Iun-2013 19:45
de mesersmith
Da, e corect.
Din ce an e masina? Asta ca sa-mi dau seama cum trebuie sa-ti arate pe ecran.
Apoi, esti sigur ca nu se aude pompa? Ca pana acum masina ar fi trebuit sa coboare usor, pentru ca exista scurgeri prin pompa, nu la exterior.
Fa asa: cu motorul pornit, da-i comanda de urcare sau ce vrei tu, apoi opreste motorul si asculta daca merge pompa.
Sau chiar si cu motorul pornit, pompa ar trebui sa se auda.

E important sa stim asta pentru ca daca spui ca ai completat cu 2 litri de ulei, e posibil sa se fi dezamorsat pompa.
Apropos, ai pus LDS, da?

Scris: Joi 13-Iun-2013 20:05
de axidan
Masina este din 2002 ,si e cu Farbdisplay ,caci e cu navi. Nu se aude deloc motor pompa hidraulica,nici pornit nici dupa aceea . Acum e cam 11 cm de la sol ,dar cum am precizat cam tot asa a fost de cand am vazut-o,si asa am circulat cu ea.

Scris: Joi 13-Iun-2013 20:11
de axidan
Imagine

Imagine

Am adaugat doua poze nu stiu in ce masura te pot ajuta, sper ca da

Scris: Joi 13-Iun-2013 20:14
de mesersmith
Nu-mi dau seama din poza ta, ca nu se vad alveolele rotilor.
Cam asta trebuie sa fie inaltimea pe pozitia normal:


Imagine

Uita-te la distanta dintre partea superioara a rotii si marginea aripilor.

Scris: Joi 13-Iun-2013 20:22
de axidan
da , am vazut si eu azi pe aici prin parcare , dar din pacate nu e asa si la mine ,si in mers simt orice denivelare ceea ce m-a surprins ,asa ajungand de fapt ca am o problema. Cu Xantia nu simt nimic deci......
Imagine
Asa arata acum ,poza de sus

Imagine
Asa a fost ieri cand am venit cu ea acasa ,inainte de a completa uleiul.Cand am desfacut busonul a ost si presiune in vasul de ulei hidraulic.

Scris: Joi 13-Iun-2013 20:27
de mesersmith
Da, masina este lasata, de aici si suspensia foarte rigida. Te zguduie, nu-i asa?
Totusi, nu e lasata foarte tare, asa cum ma asteptam.

Scris: Joi 13-Iun-2013 20:54
de axidan
exact si stiu de la xantia cum ar trebui sa fie,teoretic pot circula cu ea ,nu-mi indica nici o avarie pe bord ,dar nu e normal si ma tem sa nu complic si mai mult situatia.Deocamdata batrana Xantia ma scoate din necaz.

Scris: Joi 13-Iun-2013 20:59
de mesersmith
Nu ai ce sa strici mai mult, masina se va lasa de tot, suspensia va deveni tot mai rigida.
Daca ai vreun amic pricepul la elevtricitate/electronica, pune-l sa masoare tensiunile pe motorasul pompei.
Atat tensiunea permanenta cu motorul pornit, cat si comanda.

Scris: Joi 13-Iun-2013 21:05
de axidan
am sa incerc , sa masor tensiunile din motoras.Senzorii de asistenta de pe punti (Fata ,spate) ce crezi nu an au nici un amestec in poveste.
Probabil voi ajunge la o reprezentanta de pe aici ,cat inca nu e lasata de tot si mai sa o misc.

Scris: Joi 13-Iun-2013 21:13
de mesersmith
Nu cred ca traductorii de asieta sunt defecti. S-ar fi comportat altfel suspensia.
La tine nu porneste deloc pompa.
Nu au ce sa regleze sau sa simta senzorii, ca masina sta ca proasta pe o pozitie.
Inclin sa cred ca s-au dus carbunii sau, si mai rau, ca ti s-a dus motorasul de la pompa, mai degraba platanul cu carbuni.

Scris: Joi 13-Iun-2013 21:20
de axidan
sa-mi caut o pompa cu motoras deci complecta pe ebay ? m-am uitat azi si nu am vazut decat pentru motoare de 2.0 cc.Nu stiu e vre-o diferenta de parametri ? Am citit tot aici pe forum sa-mi pastrez calculatorul meu chiar daca schimb motorasul si pompa !!! Deci intrebarea e: diferentele de motorizare si caroserie ,sunt importante in cazul unei achizitii second?

Scris: Joi 13-Iun-2013 21:27
de mesersmith
Da, nu cumpara aiurea. Nici nu stim sigur ce a picat.
Poate sa fie un amarat de carbune.
Tu ai varianta sport si pompa este diferita de cea normala, ca mai ai doua sfere in plus.