Pagina 1 din 1

Scurgeri lichid conducta joasa presiune servodirectie

Scris: Lun 23-Iun-2014 20:43
de iulian.arg
Salut,

Am o problema la conducta de joasa presiune ce vine de la caseta de directie si merge la rezervorul de lichid hidraulic.
Problema o am de cand am luat masina si stiam de ea, dar acum am vazut ca raman urme in locul de parcare si nivelul lichidului LDS este sub ce se poate vedea in sita rezervorului (e pe drojdie cum se spune).

Imagine

Conducta numaru 2 este cea fisurata, iar punctul vinovat este in cea mai apropiata (de punctul 2) pereche de puncte 10, 11 pentru ca acolo se prinde conducta de caroserie (de jug probabil). Din cauza vibratiilor apar fisuri in acest punct.

Cand am luat masina, mecanicul din service mi-a aratat vreo 2 conducte fisurate in acelasi punct in malderul de piese pe care le schimbasera. Mi-a zis ca a patit si el la c5-ul lui si ca se poate rezolva in 3 feluri
1. piesa noua, sau din dezmembrari
2. demontat piesa si sudat fisurile in aluminiu (daca fisurile sunt in cauciuc solutia asta cade).
3. taiat sectiunea vinovata si inlocuirea ei cu un furtun de cauciuc si evident stangerea ei cu niste coliere serioase.

A mai patit cineva asa ceva? Daca da, cum ati rezolvat-o?

Pot cumpara 1 litru de LDS total si sa completez eu, sau nu e recomandata completarea uleiului hidraulic?

Ms anticipat de sfaturi.

Rezolvare

Scris: Lun 30-Iun-2014 22:16
de iulian.arg
Salut,

Am incercat o rezolvare a problemai si pe moment pare sa nu mai curga.
Am taiat bucata de conducta cu probleme si am inlocuit-o cu un furtun de presiune. Aceiasi recomandare am primit-o si de la meshteru care mi-o facut inspectia cand am luat masina.
Din pacate nu am poze çu rezultatul final pentru ca era noapte si eram cam stresat de rezultat ca sa mai fac si poze.
Am cateva poze insa cu situatia dinainte si cu nivelul de coroziune al conductei.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Clema/colierul ce se vede in poza 3 e din metal dur, e compusa din 2 placute modelate simetric si sudate prin 2 puncte una de alta in partea de mijloc. Initial am vrut sa scot colierul pe pozitie si sa invelesc toata sectiunea cu un furtun mai mare si sa-i creez o camera de acumulare in exteriorul bubei, dar clema sudata mi-a stricat planurile si-am trecut la inlocuirea sectiunii.. E imposibil de scos pe pozitie.

Nu stiu ce a determinat coroziunea aia severa a conductei dar nu cred ca scoaterea si sudarea/lipirea ei ar fi rezolvat problema decat pe termen scurt.

Eu am scos sectiunea cu problema si am inlocut-o cu un furtun de inalta presiune desi nu cred ca e presiune prea mare acolo.

Am strans cu 6 coliere zdravene si sper sa tina. Pe furtun sunt 4 coliere (cate 2 la fiecare capat) care au rol de etansare si ancorare, iar pe conducta alte 2 coliere (cate unul la fiecare capat) doar cu rol de ancorare. Conducta fiind relativ neteda a trebuit sa ancorez furtunul de capete si sa nu ma bazez pe stransul furtunului pe conducta. Aderenta ar fi fost insuficienta.
Nu am dat jos conducta de pe masina ci am sectionat-o pe pozitie.
La sectionare a curs mult ulei dar fiind de pe retur nu a avut presiune.

Mi se pare curios cum de nu am mai gasit nici un post despre o problema similara, pentru ca-mi pare greseala de proiectare.
Mi-e greu sa cred ca e o greseala de compozitie a aluminiului din care e facuta conducta.
Cred ca o posibila cauza a coroziunii sa fie combinatia de vibratii plus apa cu sare ...

Sper sa ajute pe cineva de s-o intalni cu problema asta.

Daca mai doreste cineva detalii le ofer aici sau pe privat daca nu raspund aici.
Sper sa postez curand si niste poze cu rezultatul final.