Pagina 1 din 3

Sfera sau amortizor dus

Scris: Mie 01-Oct-2014 15:04
de niky1989
Salut, am o problema la suspensie mai exact roata dreapta spate, la orice groapa sau denivelare masina isi face balans, ca si cum nu ar lucra amortizorul, mentionez ca am bagato pe rampa m-am uitat la amortizor nu se vede ulei curs pe langa telescop pe langa sfera nimic, ce poate sa fie defect amortizorul sau sfera, un amortizor original costa in jur de 700 ron unul sh in jur de 250 ron, dar imi e teama sa nu il cumpar degeaba si sa fie sfera defecta.

C5 I 2004 2.0B 100Kw

Scris: Mie 01-Oct-2014 18:19
de sandor mihai
aÂşa cum ai bĂŁnuit , sfera este de vinĂŁ.

Scris: Joi 02-Oct-2014 05:56
de sandor mihai
care are Âşi rol de amortizor Âşi de arc.

Scris: Joi 02-Oct-2014 18:28
de urzica
Nu contrazic pe nimeni, dar o sfera cand este dusa suspensia pe acea roata devine rigida pentru ca pierde gazul din ea din diferite motive, iar uleiul ia locul gazului in sfera, care ulei nu este compresibil (normal lichidele nu sunt compresibile :roll:) cum este gazul.

Scris: Joi 02-Oct-2014 23:56
de niky1989
M-am hotarat merg pe mana lui Mihai si schimb sfera. Intrebare de cati bari trebuie sa fie sfera spate ca am vazut ca sunt de 25;30;31;37 bari . Scrie pe sfera care este montata acum pe masina ceva ?

Scris: Vin 03-Oct-2014 06:44
de sandor mihai
ai dreptate urzicã. Balansul nu poate creºte la suspensie decât dacã ,s ar schimba sfera de suspensie cu una acumulator , adicã fãrã supapa. Probabil exprimarea este greºitã , am ÎntÎlnit multe cazuri când oamenii spuneau cã maºina face balans mare. ExplicaÞia ar putea fi faptul cã maºina se desprinde de drum la denivelãri mai mari, oricum Þopãie tare iar asta poate fi interpretat ca ºi balans mai ales de cei care nu au mai avut probleme ºi au puÞine cunoºtinÞe la acest capitol. Niky , poÞi verifica simplu: apasã pe rând , puternic pe aripile din spate. Dacã distanÞa dintre roatã ºi aripa nu se modificã la apãsare deci dacã maºina nu coboarã puÞin , atunci, sfera a pierdut azotul ºi trebuie Înlocuitã.

Scris: Vin 03-Oct-2014 06:54
de sandor mihai
ca sã ºtii ce sfera sã pui , vezi dacã ai 2 sau 3 sfere pe puntea spate. Dacã ai 2 , presiunea este puþin mai mare decît la cele cu 3 . În acest caz poþi alege 2 variante , confort sau normal asta dacã iei sfera nouã. Dacã iei una second , atunci sã provinã de pe o maºina cu acelaºi nr. De sfere pe puntea spate ca ºi la tine. ªi bineînþeles sã nu fie cea din mijloc dacã e cu 3.

Scris: Vin 03-Oct-2014 13:01
de niky1989
Am apasat pe aripa puternic si se apropie roata de aripa dar nu vad relevanta, am apasat si pe stanga si la fel se lasa doar ca pe partea stanga trebuie sa apas putin mai puternic ( poate mi se pare ) dar in momentul in care apas si pe stanga si pe dreapta se aude un scartait de la cea de pe dreapta, nu ma deranjeaza in mers nu il aud, in legatura cu sferele la mine sunt 3 pe spate ( am butonul sport daca informatia asta te ajuta in a imi furniza date mai corecte ) sfera intentionez sa o cumpar noua din acest motiv am intrebat de cati bari sa fie, pentru ca nu stiu care este diferenta intre normal si confort la bari si ce tip de sfera se afla pe masina. Iar la testul asta cu aripa mai bagat in ceata, daca aripa nu se apropie de roata e sfera iar daca se apropie e amortizorul ?

Poate nu m-am exprimat nici eu corect ne mai intalnind problema personal, ideea e ca la denivelari, gropi zdruncina pe spate dreapta si se si aude in momentul acela un sunet ca si cum loveste fier pe fier, iar la viteza de peste 100km/h o simt instabila de spate cel putin pe curbe. iar cand sunt 4 persoane in masina zdruncina dar mai putin parca nu isi mai face balans asa mare, poate doar mi se pare.

Scris: Vin 03-Oct-2014 13:14
de sandor mihai
da , de zgomot nu ai zis nimic. În cazul asta , cel puþin rulmentii de la braþul din dreapta îþi sunt uzaþi (nu rulmentul roþii ). Sfera s ar putea sã fie bunã.

Scris: Vin 03-Oct-2014 13:36
de niky1989
Ok si acesti rulmenti ai bratului influenteaza cumva starea de zdruncinatura sau doar scartaitul, iar pentru partea de zdruncinat sa fie amortizorul iar sfera sa fie buna, sa schimb si sfera si amortizorul sau doar amortizorul. totusi amortizorul ala daca nu e spart nu curge nu nimic el sa fie oare cauza.

Scris: Vin 03-Oct-2014 21:37
de urzica
Imagine
Imagine
Astea sunt la masina mea daca postezi nr de sasiu poate identificam caracteristicile sferelor de la masina ta.

Scris: Vin 03-Oct-2014 21:45
de urzica

Scris: Sâm 04-Oct-2014 13:20
de urzica
Imagine
Specificatii sfere suspensie hidractiv simpla

Imagine
Specificatii sfere suspensie hidractiv +

Imagine
Specificatii sfere suspensie hidractiv + regulator

Scris: Sâm 04-Oct-2014 13:24
de urzica
Imagine

Identificare cod sfera (ce inseamna fiecare cifra sau litera)

Imagine

Scris: Sâm 04-Oct-2014 15:09
de danutz
niky1989 scrie:Ok si acesti rulmenti ai bratului influenteaza cumva starea de zdruncinatura sau doar scartaitul, iar pentru partea de zdruncinat sa fie amortizorul iar sfera sa fie buna, sa schimb si sfera si amortizorul sau doar amortizorul. totusi amortizorul ala daca nu e spart nu curge nu nimic el sa fie oare cauza.

Nu te mai concentra pe sfere , ca n-au nimic.Rulmentii de la brat sunt.Daca tot ii schimbi, te sfatui sa-i inlocuiesti pe ambele parti.Dupa aia o sa o ai iar TEAPANA in viraje. :lol: Daca scartie la comenzi de coborare-urcare, sau dupa ce opresti motorul si incui masina iar la autoreglarea nivelului suspensiei cand masina coboara un pic auzi acelasi zgomot- e clar.Cat despre balansul si instabilitatea laterala la gropi, acestea sunt normale la uzura rulmentilor de la brate.ATENTIE - cum a specificat si colegul Mihai, sa nu-i confunzi cu rulmentii rotilor.Bafta !