Salut in primul rand, sunt nou pe forum, si nou in ale masinilor Frantuzesti.
Va scriu cu urmatoarea problema,
Masina, respectiv servodirectia , a mers perfect ( directia hidraulica foarte lina la bracaj, volanul nu sacada, absolut nici un zgomot de fond legat de aceasta ) pana la o banala verificare pe rampa, unde s-a observat ca furtunul de servodirectie ( pana in conducta ) din spatele carenajului de plastic de la roata dreapta fata, atingea de fulie, si din aceasta cauza s-a mancat, rezultand o scurgere. Problema a fost remediata prin scurtarea cu aprox. 10cm a furtunului mancat. Lichidul a fost scurs si reintrodus dupa, si completat cu aprox. 0.5L, lichid nou ( cel pierdut prin scurgere ). Dupa toate acestea, si dupa toate procedurile schimbarii/reintroducerii altui lichid servo, adica bracaje stanga-dreapta, servodirectia are urmatoarele simptome/probleme :
- directia la bracaj sacadeaza, undeva la 2-3/10 ca intensitate
- in timpul bracajului in oricare directie , scoate un sunet asemanator unui frigider vechi pornit, iar in bracaj maxim, pompa se aude ca si cum ar trage in gol.
Intrebarea mea este, se poate aerisi cumva sistemul de servo ? Sau, ce s-ar fi putut strica si de ce, in legatura cu ce am mentionat mai sus.
Va multumesc.
Zgomot deranjant Servodirectie
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 134
- Membru din: Vin 09-Dec-2011 16:48
- Localitate: Bucuresti si Piatra Neamt
Re: Zgomot deranjant Servodirectie
Wray scrie:Salut in primul rand, sunt nou pe forum, si nou in ale masinilor Frantuzesti.
Va scriu cu urmatoarea problema,
Masina, respectiv servodirectia , a mers perfect ( directia hidraulica foarte lina la bracaj, volanul nu sacada, absolut nici un zgomot de fond legat de aceasta ) pana la o banala verificare pe rampa, unde s-a observat ca furtunul de servodirectie ( pana in conducta ) din spatele carenajului de plastic de la roata dreapta fata, atingea de fulie, si din aceasta cauza s-a mancat, rezultand o scurgere. Problema a fost remediata prin scurtarea cu aprox. 10cm a furtunului mancat. Lichidul a fost scurs si reintrodus dupa, si completat cu aprox. 0.5L, lichid nou ( cel pierdut prin scurgere ). Dupa toate acestea, si dupa toate procedurile schimbarii/reintroducerii altui lichid servo, adica bracaje stanga-dreapta, servodirectia are urmatoarele simptome/probleme :
- directia la bracaj sacadeaza, undeva la 2-3/10 ca intensitate
- in timpul bracajului in oricare directie , scoate un sunet asemanator unui frigider vechi pornit, iar in bracaj maxim, pompa se aude ca si cum ar trage in gol.
Intrebarea mea este, se poate aerisi cumva sistemul de servo ? Sau, ce s-ar fi putut strica si de ce, in legatura cu ce am mentionat mai sus.
Va multumesc.
Si la mine ceva asemanator doar ca se aude doar in bracaj maxim (stanga - dreapa). In toamna anul trecut mi-au fost reparate 2 conducte de la suspensie si reconditionata caseta de directie. Stiu ca s-a completat cu lichidul recuperat, nu inlocuit cu unul nou. Nu am fost de fata (nu stiu daca s-a refolosit uleiul recuperat sau s-a pus pur si simplu unul nou peste cel vechi) dar fiind un service ce se ocupa aproape cu numai frantuzesti (citroen, Renault) am mers pe incredere ca si-au facut treaba. Am suspectat ceva in neregula pt ca erau alti mecanici fata de cei care ii stiam dar m-au asigurat ca va disparea si ca e normal. Nu a disparut de un an, nici nu ma deranjeaza tare dar nici nu e ok. In rest
servo si suspensia merg ok.
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
Aceeas problema am avut la masina anterioara peugeot 307 viraj maxim stanga dreapta se auzea un zumzet zuuuuuuuuuuuuu ai probleme de la caseta de servo sunt 2 semeringuri care scapa remediere se desface caseta de servo si se inlocuesc acele semeringuri de preferat sa schimbi tot chitul de semeringuri si bucsi teflon undeva pe la 250 300 ron
nocivu scrie:Aceeas problema am avut la masina anterioara peugeot 307 viraj maxim stanga dreapta se auzea un zumzet zuuuuuuuuuuuuu ai probleme de la caseta de servo sunt 2 semeringuri care scapa remediere se desface caseta de servo si se inlocuesc acele semeringuri de preferat sa schimbi tot chitul de semeringuri si bucsi teflon undeva pe la 250 300 ron
Culmea ca, pana acum a mers perfect. Nici un sunet, nici o simptoma. Sa se strice asa deodata doar de la reintroducerea lichidului...
Multumesc pentru raspuns, o sa iau in calcul si reconditionarea casetei servo daca asta se va dovedi ca este problema.
calorifer4 scrie:daca aerisirea instalatiei hidraulice sa facut cu rotile pe pamant posibil pompa sa fie dusa pentru ca a fost fortata pe uscat.
Deci sa inteleg ca aerisirea sistemului servo se poate face pana la urma. Dar cum, cu rotile suspendate ? La ce te referi cand spui " pe uscat " ?
In sensul de , cu rotile pe pamant ?
Sau fara lichid servo destul ?
Specific ca, pana la depistarea problemei mentionate , pompa a lucrat fara probleme-nici un zgomot sau dificultate, iar lichidul , chiar si cu scurgeri, a fost la nivel. Ce am completat s-a pierdut in timpul remedierii problemei.
Deci, cam pompa ar fi de vina ? Sa mai incerc si o aerisire cu rotile suspendate ( motorul oprit sau pornit ?? ) poate se aeriseste corespunzator si nu mai face chiar atat de mult zgomot.
Multumesc.
Re: Zgomot deranjant Servodirectie
Salut! Am un zgomot ca un bâzâit (parca e masina electrica) si numai nu-i dau de capat. Am fost la mecanic si a scos cureaua de accesorii si parca aveam alt motor,silentios si lin. A verificat rolele si a zis ca e pompa servo. Am luat pompa noua si dupa montaj se aude la fel de tare. Precizez ca e un sunet constant si mai tare in functie de turatia motorului. Daca misc de volan stanga-dreapta,chiar si maxim,sunetul e acelasi. Sa fie altceva inafara de servo? Multumesc!
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Zgomot deranjant Servodirectie
E posibil sa fie o rola sau fulie de pe accesorii, daca se accentueaza odata cu turatia. Poate fi oricare din ele.
Totusi cum te apuci sa schimbi ditamai piesa fara sa stii ca rezolvi intr-adevar problema?
Banui ca nu o fost ieftina pompa de servo.
Totusi cum te apuci sa schimbi ditamai piesa fara sa stii ca rezolvi intr-adevar problema?
Banui ca nu o fost ieftina pompa de servo.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Înapoi la “Hidraulica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO